@liselot: mijn punten waren ook niet super. 162 en 177. Volgende dag met zelfde proeven had ik toch 184. Bij een intermediair jurylid.
@DW_Dressage: neem aan dat je aan einde van het losrijden je paard toch even oppakt voor je de proef in gaat. Probeer haar dan ook lager en ronder te rijden in het begin.
@suusxloon: mbt handen klopt ook helemaal. Dit komt door de spanning en dat ik eigenlijk stop met rijden en mijn handen weg steek.
Ga even verder algemeen;
Aard van het beestje: Het is een eigenwijze merrie die lekker dramt en lekker hangt en tja niet makkelijk te rijden.
Zelf ben ik met wedstrijden onbewust meer gespannen waardoor ik heel anders ga rijden zodra ik mijn proeven in komt.
Ik rijd overgangen maar goed niet in galop zoals een van jullie aangeeft. Zodra ik veel ga galloperen maakt ze zich sterker en sterker en sterkere dat ik met de proeven geen puf meer heb om nog iets te doen.
Dat het niet L2 waardig is: tja krijg toch winst. Maar met opmerking naar het M overgaan: hier denk ik nog lang niet aan. Ik weet heel goed dat ik daar nog niet aan toe ben. Schouderbinnenwaarts en travers ben ik mee bezig. PAard ontspant namelijk op zijgangen. Maar ga nog lang niet over.
Mijn houding: tja ik verstijf in mijn handen vooral als ik de proef in ga. Ben hier druk mee bezig. Zitlessen ga ik ook volgen en heb er 1 gehad alleen daarna vakantie en problemen gekregen dus hier moet ik nog mee verder.
Denk niet dat dit alles op gaat lossen. In combinatie met mijn paard.
Beste oplossing is om voor de sport een ander paard te nemen. Feit is dat dit paard verder nuchter en braaf en verkeersmak is enz. Dus kan er alles mee doen.
Ik wordt geen professioneel ruiter doe het als hobby. DUs pak ik een puntje dan pak ik er een zo niet jammer dan.
Ik ben al een heel stuk verbeterd al is dat misschien niet te zien hier op foto's heb helaas geen vergelijk materiaal. (of moet even zoeken)
Verder met het commentaar mbt schakelen en tempowisselingen enz daar ga ik zeker meer mee aan de slag. Ook met de rest. Maar eigenlijk ben ik hier al aardig mee bezig.
Het is gewoon geen simpel paard.
en mbt les: krijg wekelijks les. Heb 2 instructeurs. Overstappen doe ik niet omdat ik nog steeds verbetering heb. Ben niet iemand die hopt van ene instructeur naar de andere. Schiet ik ook niets mee op.
Dus kortom: ik ga werken aan de punten die jullie meegeven en ben het over het algemeen wel eens met het commentaar.
Helaas kan je karakter van een paard er niet uitschroeven en nieuw inbrengen