Wedstrijd met murci ♥

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmarloesx2

Wedstrijd met murci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:33

Heey Bokkers :wave:

Afgelopen zaterdag heb ik met Murci wedstrijd gehad in Hellendoorn we hadden daar dresuur en springen.
om 8 uur gingen we weg met de trailer want we moesten eerst anouk (Brummetje op bokt) op halen want die deed ook mee,
we waren er om 9 uur en om half 11 moest ik dressuur rijden.... dresuur ging wel redelijk goed ze schrok alleen van zn stomme plant in de hoek :+ en ze was heel erg traag aan het been maar voor de rest vond ik het wel netjes gaan uiteindelijk 184 punten behaald :D en er toch wel heel erg blij mee!

smiddags hadden we springen het was geen officiele wedstrijd en het parcour stond denk ik op 50 cm?
echt heel erg laag maar dat doet er niet toe... iniedergeval wel foutloos en de snelste tijd daarna hadden we een parade zag er heel leuk uit met zo veel pony's
en toen de prijsuitrijking.. helaas geen prijs maar het gaat om de lol en die hebben we ook echt gehad!(sorry voor de lange lap tekst respect als je alles hebt gelezen) +:)+

Hier de filmpjes van het Dressuur en Springen:

Dressuur : http://www.youtube.com/watch?v=KPcQruh4 ... ture=g-upl

Springen : http://www.youtube.com/watch?v=mlvFdh9o ... ture=g-upl

En nog een leuke foto:
Afbeelding

verbeter tips:

- Handen stil
- Benen aan het zadel houden en stil blijven zitten
- Recht op zitten!
- hakken uitdrukken boven de sprong
- niet zo aan de teugels trekken (in de mond van de pony) ;( (dat moet echt nog beter)

Tips zijn welkom maar graag vriendelijk en opbouwend we zijn nog maar pas een combinatie!

Groetjes Marloes <3
Laatst bijgewerkt door xmarloesx2 op 15-05-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisanne2409

Re: Wedstrijd met murci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:39

Heel leuk dier heb en je geeft zelf al je puntjes aan waar je aan moet werken. Vind wel dat je hem af en toe behoorlijk in de mond scheurt om hem naar beneden te rijden.. Daar zou ik ook op letten. Verder een leuk dier! Succes!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:43

@lisanne2409 bedanktt voor je reactie :D jaa dat met die moet trekken weet ik ...echt heel erg :( ik heb al les dus ik ben er al mee bezig :)
heb het er btw even bij gezet bij de verbeterpunten ;)

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:36

Leuke pony! Vind het dressuur er niet heel ontspannen uitzien, doordat je erg in de mond lijkt te zitten, maar dat geef je zelf al aan. Het springen gaat volgens mij nog niet helemaal gecontroleerd. Probeer het tempo onder controle te houden en hem niet zelf te laten racen. Verder ziet het er wel goed uit :)

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 14:38

@keeliie dankje wel jaa ik weet het echt erg van me zelf! hahaa jaa het springen ging een beetje veel te snel was eigelijk niet de bedoeling ze had een beetje de vaart er in en ik dacht dat het op tijd ging wat niet zo was :P maar bedankt voor je reactie :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:42

Bij dressuur filmpje geef je zelf al je opmerkingen aan! misschien ook nog je beugels 1 of 2 graatjes langer met dressuur? Springen ziet er inderdaad wat ongecontroleerd uit maar vind dat filmpje wel leuker om te zien dan die van het dressuur!
Jullie zijn wel een leuke combinatie!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 14:44

@cass1991 dankjee wel <3 je hebt echt gelijk haha springen ging iets te snel :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:47

Murci, wat leuk!
Probeer Murci wat meer naar je hand toe te rijden, maar het is een prima leerpony, ik zag in je profiel dat je lest met haar dus het komt vast goed joh, het is ook niet de makkelijkste .

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:49

Sorry hoor ik zal wel weer ongelijk hebben.
Maar ik zeg het toch ;) Ik vind dat je je pony eerst is onder controle mag hebben voordat je aan springen begint. Vind het er totaal niet lekker uitzien ofzo. En dan trek je hem ook nog is dat bit door zijn mond, pff. ;)

Dressuur filmpje ziet er daar in tegen wel tof uit +:)+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:53

Sjors schreef:
Maar ik zeg het toch ;) Ik vind dat je je pony eerst is onder controle mag hebben voordat je aan springen begint. Vind het er totaal niet lekker uitzien ofzo. En dan trek je hem ook nog is dat bit door zijn mond, pff. ;)

Is ook zo :) , dressuurmatig moet er gewoon veel voor elkaar zijn eigenlijk voor je aan springen begint :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:57

Ik had het wel iets vriendelijker mogen zeggen, mocht je het als een 'boos' bericht ziet, mijn excuus daarvoor! Zo bedoel ik het totaal niet :)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 15-05-12 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:58

Bovenste bericht is wel cool van je.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:59

Sjors schreef:

ben het wel met je eens hoor, maar het is ook weer een oefenparcours dus ook weer geen officiële wedstrijden en ach hier leer je toch ook weer van(ook van onze commentaren! ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:00

Zou het wellicht werken wanneer je de teugels minimaal 10 cm korter neemt en hem wat meer in de hand rijdt? Nu ben je elke keer te laat met je communicatie naar voren toe omdat je teugels te lang zijn. Wanneer je een stille, constante verbinding met voor hem voel je beter aan wat je moet doen en hoef je ook niet zo te snokken: je hebt het contact dan al!!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:09

Heel leuk ! :D

Maar probeer je handen en benen wat stiller te houden.
Volgens mij drijf je heel erg met je hakken? Probeer echt met je kuiten te drijven. Als je veel beweegt met je been of je gaay met je hak drijven, reageert hij op een gegeven moment niet meer op je kuit. Ik doe altijd 2x kuit, geen reactie? Tikje met de zweep. Als hij dan in draf zit,terug nemen naar stap en opnieuw proberen. Krijg je een heel fijn, gevoelig paard van ! :D

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:45

Bedankt voor de tips & de reacties kijk hier heb ik iets aan heel erg bedankt! ik ga er ook hard aan werken om echt de ontspanning op te zoeken want soms ontploft ze echt en dan pakt ze het bit vast en gaat ze galoperen en dan kan ik er niks mee of ze gaat heel hard draven en heel druk doen hoofd om hoog echt gespannen daarom moet de onspanning er ook echt in! ik zou van de week als ik nog ga rijden wel een filmpje maken hoe het er thuis uit ziet okee??:)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:37

Leuk en helder filmpje, Het lijkt een beetje alsof je voortdurend voorover valt dus ik zou niet afzonderlijk werken aan je benen stil houden en je handen maar vooral aan je balans want elke keer vlak nadat je een beetje voorover ben gevallen ga je weer rechter zitten en dat is dan ook het moment waarop je hand meebeweegt en je pony het in zn mond voelt. Ik zou dus wat zitlessen nemen, goed op de achterkant zitbeenknobbels zitten, en je bovenlijf wat meer terug. Als je dat voor elkaar krijgt zullen je benen en handen ook stiller worden en kun je ook beter gewichtshulpen geven waarmee je weer goed tempocontrole kunt uitvoeren. Succes

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 19:13

@DromenLies bedankt voor je tip zou er aan gaan werken! ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:06

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:11

Bij t springen hou je um nog wel wat kort, en je voetkes iets minder als kapstokjes.
Maar dat heb je zelf ook al gezegt. Verder vond ik t vrij ontspannen eruit zien
Dus ga zo door loesjee

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:18

Ik vond het springen er goed uitzien hoor! Alleen je voeten zitten erg ver in de beugels.
Bij de dresuur zijn jullie erg onrustig, je bent een beetje ruw in zijn mond maar dat gaf je zelf ook al aan en volgens mij zitten je beugels ook erg kort ;)