Gisteren was het weer eens tijd voor een wedstrijdje voor Texel en mij. Texel is een 5 jarige KWPN'er met de afstamming Lingh x Farrington dit was onze tweede keer op concours.
Ik was een beetje dom geweest en was mijn cap vergeten gelukkig kon ik die nog van een kennis lenen. Daarnaast had Texel zijn halster in de trailer af gedaan en daarbij zijn neus gestoten wat ook wel weer pech was maar ook echt iets voor hem om te doen.
Het was gelukkig een schitterende dag voor een buiten wedstrijd :-D
Mijn instructrice was mee, dus mijn moeder kon foto's maken.
Mijn eerste proefje, aanmerkingen die ik zelf had was dat hij wat actiever mag normaal thuis is hij dat ook wel maar nu had ik hem al losgegooit thuis en best lang ingereden.
Daarbij moet/kan mijn zit ook stukken beter, hij loopt thuis uiteraard stukken lekkerder waardoor ik meer ontspannen zit, mijn ellebogen moeten meer in mijn zij en ik moet meer rechtop zitten stond ook op mijn protecol, ik moet van mijn instructrice mijn handen wat meer omhoog doen en bij elkaar en eigenlijk met wat meer zelfvertrouwen capsones erop zitten
Wat mijn paard betreft, die is nog jong en hij was hardstikke braaf, wel moet ik hem in mijn proefjes zeker nog wat meer recht maken houden waardoor het netter wordt en hij niet kantelt met zijn hoofd. Thuis gaat dit stukken beter, maar door spanning e.d. is dit op wedstrijd nog wat lastig.

Drafje

Hier kun je van dichtbij zien dat ik mijn handen meer in een vuist moet houden, heb ook wel eens dat mijn teugels langer worden dat ging op wedstrijd wel aardig. Had dat ook niet als commentaar op mijn protecollen.

Galop
Tweede proefje:

Galop, zwaait met zijn staart. Ik vind dit wel een leuke foto.
Tot slot nog een stukje film van mijn tweede proefje:
Bedankt voor het kijken en tips en commentaar zijn altijd welkom.

als foto iniedergeval echt heel gaaf!
Veel succes!