Dorus voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vosscot

Dorus voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 21:15

Hoi allemaal,

Vandaag was het lekker weer en mijn pa wilde zijn nieuwe camera uitproberen, het leek me leuk om deze plaatjes nu met jullie te delen :)
Dorus is een kwpn ruin van 4 jaar, hij is nu drie maandjes van mij. Ik heb enorm veel plezier met hem samen. We zijn flink aan het oefenen om ons eerste B wedstrijdje te rijden. Er zijn natuurlijk nog een hoop verbeterpunten. Vooral mijn houding schrik ik nog vaak van op foto's :+ onderandere mijn pianohandjes, tenen die naar buiten wijzen en opgetrokken hakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en aarzel niet om een reactie achter te laten :wave:

RyantJ

Re: Dorus voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:44

Wat een mooi paardje, en wat een mooie omgeving met zo'n buitenbak!
Ik vind je houding erg meevallen hoor, alleen inderdaad misschien pianohandjes.
Vind het er lekker ontspannen uitzien, succes!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:20

Wauw leuk paard, aparte kleur!
Bij de galop foto, galopeerd hij daar nou overkruist? Op die foto lijkt het ook of je je voet optrekt. Op sommige foto's lijkt het ook alsog je je handen te dicht bij elkaar houdt , maar verder vind ik het er heel vriendelijk uit zien. :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:38

Leuke foto's! :)
Je houdig vind ik nog best meevallen. Het is meer je handhouding (pianohandjes) en het optrekken van je hakken.

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 15:21

bedankt voor jullie reactie's !

@xJess Ja zijn zomervacht is inderdaad erg appart zwart wit en bruin doorelkaar, maar als het goed is wordt hij steeds lichter en heb ik straks een grijs/wit paard als hij wat ouder is.
Volgensmij is die galops foto net gemaakt waneer ik aanspring, het moment van aanspringen vindt hij nog moeilijk om zijn balans te houden, dan maakt Dorus nog wel eens ooit een raar huppeltje met zijn achterbenen, maar overkruist galloperen doet hij niet, daarna gallopeerd hij netjes door zoals het hoort.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:52

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele off-topic reacties moeten verwijderen. Op HAW is het enkel toegestaan om opbouwend rijtechnisch commentaar te geven. Off topic berichten kun je natuurlijk altijd versturen via een pb :)

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:52

Wat leuk joh! Dorus hoor je niet vaak als naam, daarom vond ik dit zo opvallend aangezien m'n óok 4 jarige kwpn-ruin ook Dorus heet. Haha! Hij lijkt er alleen niet echt op.

Aangezien het horse at work is en er ook rijtechnisch advies gegeven moet worden:

- Misschien is het een tip om lekker op die galop aansprong te oefenen, ook al gaat die daarna wel goed; hij heeft er moeite mee merk je zelf al op. Oplossing kan zijn om hem eerst de goede stelling te geven en wanneer hij het binnenachterbeen naar voren brengt hem in de galop te drukken (en zelf ook met je benen en heupen hem die ruimte geven om dat te doen). Namelijk, op de foto waarin hij overkruist galoppeerd zie je dat hij eigenlijk doet wat je vraagt, want je legt je binnenbeen naar achter en blokkeert zo zijn binnenachterbeen.

Dit zijn maar kleine puntjes ten opzichte van de ontspanning! Ziet er relax uit!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:19

Leuk paardje.

Foto's zijn moment opnames dus lastig te beoordelen.
Wat mij opvalt is het scheven op foto 2 en de galop foto (overkruist)

Ik zou me heel veel richten op het Rechtrichten.
Veel binnenhoefslag pakken voor extra balans.

Je houding vind ik wel meevallen. Alleen handen rechtop ;)
En trots zitten :D

Lekker trainen en oefenen ;)
En op naar jullie B debuut.

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:01

bedankt voor jullie reactie's. dat aanspringen in gallop zijn we ook nog flink aan het oefenen. wat dat rechtrichten betreft klopt wel.