Vosdame Guarneri (Sunny x Flemmingh) doet weer haar best

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Vosdame Guarneri (Sunny x Flemmingh) doet weer haar best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 17:37

Laatste topic was van de HC wedstrijd op 25 maart, daar was ik al verbaasd van hoever we vooruit zijn gegaan. Nu ik deze foto's zie ben ik weer blij omdat mijn houding ten eerste weer is verbeterd en mijn rug weer minder pijn doet :D Kleine toevoeging: dit zadel past niet perfect er komt een nieuwe aan, dit belemmerd een betere bespiering en de ontspanning. Alsnog mogen hier uiteraard opmerkingen over komen. En ja, volgende week komt de zadelpasser met een hopelijk een geschikt dressuurzadel.
Uitgangspunt momenteel: plezier, ontspanning en toch goed trainen. Dat lukt redelijk want regelmatig laat ze me lachen tijdens het rijden omdat ze dan zo haar best doet of omdat ze gewoon maf is.
Jeetje wat een gezever hierboven, oke we oefenen rond L en pakken stiekem M mee, 29 juli B debuut wedstrijd. Moeilijkheden: volledig los zijn in het lichaam, buiging, achterhand en de bovenlijn. In juni word Guarneri alweer 8 jaar. Ze is een Sunny x Flemmingh. LET OP: ze heeft niet de ideale dressuurgangen en hier heb ik van een aantal bokkers per pb commentaar op gekregen (in de trend van: mogelijke ziektes in de voorbenen) Ze heeft korte en stugge gangen bij haar voorbenen. Dit komt door het heartbreaker bloed, de gangen word aangesleuteld en dat gaat goed. Ze is 100% gezond, hier ga ik verder geen woorden aan vuil maken, enkele weken geleden is alles helemaal kort gesloten. Wel is ze wat onbespierd maar dat komt ook goed.

Afbeelding
Wat een heerlijk typische foto, Neri afgeleid en ik pruts

Afbeelding
Nog niet helemaal los, maar dat geeft niet, ze doet onwijs haar best, komt vanzelf los

Afbeelding
Even rechtmaken dmv schoudervoor/binnenwaarts. Hoefslag was erg diep dus dat heb ik later op de binnenhoefslag gedaan. Moet even mijn benen normaal houden :=

Afbeelding
Teugels zijn wat lang, vandaar die gekke polsjes

Afbeelding
Gekke armen! Buiging rechtsom vind ze het moeilijkst

Afbeelding
Ze was net de fotograaf aan het begleuren, de stouterd, daarom verloor ik even het contact

Afbeelding
idioot paard! :+

Afbeelding
Ben niet tevreden met deze foto, daarom laat ik hem maar zien, door mijn rug heb ik zelf moeite met de galop

Afbeelding
Ze ging zo fijn! Totdat ze de kruk zag in de hoek... >;)

Afbeelding
Leuk he zo'n schoudervoor rijden :')

Afbeelding
Het blijft lastig om voldoende sprong te behouden

Afbeelding

Afbeelding
Busted....

Afbeelding
En dit vind ik zo leuk er aan, ze is makkelijk heet te rijden. Maar zo mak als een lam met onervaren ruiters!

Afbeelding
Jaaa lekker douchen! :D

Zo, ik heb er zelf ook bepaalde ideeën over, maar ik laat jullie het woord doen!

Lauke

Re: Vosdame Guarneri (Sunny x Flemmingh) doet weer haar best

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:12

He, groenendaal, das bekent :))

ziet er heel leuk uit! Heel vriendelijk.
Ik zou je beugels misschien een gaatje langer doen.

leuke combinatie, jullie komen er wel :)

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:06

Jullie zijn goed vooruit gegaan Danique! :j
Leuke combinatie zijn jullie.
En sta je nu op Groenendaal? :D

Oh wacht, het is HAW;
Ik zou inderdaad je beugels een gaatje langer doen. :j
Enne, pianohandjes :+
Ziet er heel vriendelijk uit verder! :D
Laatst bijgewerkt door kimberley op 14-05-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:09

Hmm beugels langer zou kunnen opzich.. Het is een veelzijdigheidszadel dat zelfs wat neigt naar een springzadel. Weet niet of ik dan wel lekker zit nog. Moet in ieder geval wel mijzelf goed lang maken, scheelt ook al een heel stuk.

Kom jij zelf dan wel eens op Groenendaal?

Dankjewel! :)

Heey Kimberley! Ik sta inderdaad nu op Groenendaal!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:07

ik fiets er elke dag langs :)) mijn verzorgpaarden staan een paar huizen verderop.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:46

Ik zou je beugels niet langer maken dat maakt het alleen maar nóg moeilijker om je benen lang te maken, dit lukt nu ook al niet altijd.
Verder ziet het er goed uit, gewoon veel uurtjes proberen te maken zodat jij nog wat meer gevoel krijgt dan kan het alleen nog maar beter worden ;).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:24

@Lauke, zijn jouw verzorgpaarden die Friezen die bij die T-splitsing vlak bij die brug staan zegmaar?

@Myrthe, inmiddels een dressuurzadel die goed zit voor beiden. Hier merk ik zeker dat ik moeite heb met mijn benen. We werken er aan en het gaat nog niet waar wens, als het beter gaat weer (ook met het nieuwe zadel), maak ik weer een topic aan om hopelijk een stijgende lijn te zien :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:52

Nee, ze staan de andere kant op verderop :P
Als je in de grote bak achter rijd en je kijkt die kant op zou je ze misschien een keer in het land kunnen zien staan :')

Digidigidum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:18

Ziet er fijn uit! :) Let wel op je handen. ;)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:38

Probeer wat meer naar de ontspanning te rijden. Let goed op je teugels die zijn vaak te lang, ellebogen langs je lichaam en op sommige foto's valt hij nogal uit elkaar probeer daar aan te werken.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:53

Lauke schreef:
ik fiets er elke dag langs :)) mijn verzorgpaarden staan een paar huizen verderop.

Klein wereldje :') mijn paard staat nóg een paar huisies verder :p

Ik vind het er netjes uitzien! Gewoon lekker voorwaarts houden en beetje contact.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:05

Leuk om te zien dat je zo vrolijk met haar bezig bent! Inderdaad mag er aan je (been)houding nog het een en ander gebeuren etc. maar ik zie in ieder geval een stralende meid op een leuk paard.
Je paard is weinig bespierd en vrijwel overal loopt ze uit elkaar. Zeker niet nu ineens in een krulletje willen rijden maar begin bijvoorbeeld in de stap met haar wat meer bij elkaar pakken. Daar de oefeningen als sb etc. rijden als ze ook daadwerkelijk aan elkaar en nageeflijk is. Dan hoeft ze dat in draf en galop echt nog niet perfect de hele tijd te doen maar dan maak je een rustige start met een stapje verder gaan. :)

In de galop zie ik wel een erg strak paard, wellicht is dit door het zadel alweer verbeterd maar ook daarom denk ik: begin lekker in stap met écht nageeflijk rijden. Hier zal ze in de andere gangen ook al makkelijker worden.

De reden dat ik denk: begin klein is omdat een paard dat van zichzelf nog weinig los en bespierd is het wel eens als erg zwaar kan ervaren om dat ineens een heel uur (of hoe lang je rijdt) vol te houden. Zou jammer zijn als dat dan in de weg komt van het plezier en genieten dat jullie nu wel doen :) *D!

Keep up the good work en ik ben benieuwd naar een volgend topic *D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:41

Zoë_Iris schreef:
Leuk om te zien dat je zo vrolijk met haar bezig bent! Inderdaad mag er aan je (been)houding nog het een en ander gebeuren etc. maar ik zie in ieder geval een stralende meid op een leuk paard.
Je paard is weinig bespierd en vrijwel overal loopt ze uit elkaar. Zeker niet nu ineens in een krulletje willen rijden maar begin bijvoorbeeld in de stap met haar wat meer bij elkaar pakken. Daar de oefeningen als sb etc. rijden als ze ook daadwerkelijk aan elkaar en nageeflijk is. Dan hoeft ze dat in draf en galop echt nog niet perfect de hele tijd te doen maar dan maak je een rustige start met een stapje verder gaan. :)

In de galop zie ik wel een erg strak paard, wellicht is dit door het zadel alweer verbeterd maar ook daarom denk ik: begin lekker in stap met écht nageeflijk rijden. Hier zal ze in de andere gangen ook al makkelijker worden.

De reden dat ik denk: begin klein is omdat een paard dat van zichzelf nog weinig los en bespierd is het wel eens als erg zwaar kan ervaren om dat ineens een heel uur (of hoe lang je rijdt) vol te houden. Zou jammer zijn als dat dan in de weg komt van het plezier en genieten dat jullie nu wel doen :) *D!

Keep up the good work en ik ben benieuwd naar een volgend topic *D

En hier zat ik dus al weken op te wachten! Heb er zelf ook een mening over, bewust niet erbij gezet omdat mensen anders te snel dat gaan overnemen en ik ben voorstander van zelf denken. Mijn bevinden waren dat het te strak allemaal was en dat ik daar zeker oorzaak in was/ben. Inmiddels hebben wij nu een nieuw zadel en ben ik daar redelijk aan gewend, heel erg langzaam komt er wat spieren/vet bij maar het is nog veels te schraal. Krulletje ben ook niet mee bezig, meer het los zijn en aan het aan de hulpen maken. Ze doet dit echt uit zich zelf (nee, dit is geen smoes :') ) als zij dit doet probeer ik het met been op te lossen maar verder laat ik het voor wat het is en probeer enkel contact te houden. Probleem is weer, dat als ik wat moeilijks vraag, dat zij een beetje opkrult. Volgen van de hand vind zij erg moeilijk. Daarom maak ik haar eerst aan de hulpen voordat ik lang ga losrijden, want aan een paard dat niet aan de hulp is, heb je niks. Nou zullen jullie denken, doe het tegelijk, dat probeer ik ook, maar ik overvraag haar niet, ze schiet erg snel in de stress, ik pak dat kleine stukjes mee die ik probeer uit te bouwen. En geen zorgen, ik longeer haar om die reden voordat ik er op ga, zodat ze toch enigzins lang en laag is geweest voordat ik er op spring. Bij elkaar blijven vind ze zo moeilijk, kun je duidelijk zien in de overgangen terug. Resulteert vaak ik te veel of te weinig verbinding of ordinair de kop in de lucht. Gister overigens, had ik een goed contact met de mond, was wel een wat hogere aanleuning (vergelijkbaar met foto 2,3 en 6), heb dit af en toe naar beneden uitgebouwd maar ze was een beetje... gemakzuchtig, dus als ik haar te laag liet lopen ging ze sloffen. Maar ik zal er vanavond maar eens mee aan de slag gaan!

Bedankt voor de tips en de complimenten! :)

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:20

Lekker dier hoor!

Probeer inderdaad genoeg contact te houden, ze valt vaak uit elkaar, probeer haar goed van achter naar voor de rijden, zodat haar kont er lekker onder komt, jij makkelijker zit, en zij makkelijk fijner en netter loopt(:
Verder over je houding. Op sommige foto's ziet het er netjes uit hoor! Probeer je handen goed rechtop te houden, je ellebogen goed langs je lichaam, en niet gaat vliegen, haha!
Ga lekker relaxt erop zitten, en span je spieren niet te veel aan. Hiermee bedoel ik dat je teveel de gangen op wilt vangen, heb ik het idee. Je zit er zo gespannen op af en toe, ga lekker rechtop en goed achterover zitten, goed diep zitten, maar niet in elkaar zakken, hakken uitdrukken--benen lang maken, en gaan met die hap!(:

Succes verder!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:56

Hm nou nee, ik zit absoluut niet gespannen, heb zelfs neiging om onderuit te zakken. Bepaalde spieren moet ik meer aan spannen, spieren in de mijn bovenbenen moet ik enkel meer ontspannen. Achterover zitten is onwijs slecht voor mijn onderrug, waar ik nu intotaal 3 jaar therapie voor heb :P En met het fijne lopen, het zit er in gebakken deze gangen, natuurlijk kan ik er een hoop aan sleutelen, maar een ruime en zwevende draf gaat lastig worden. Eerste foto laten een goed beeld van haar gangen zien. Afijn, een ontspannen paard laat zich gelukkig niet alleen tonen door zo'n draf.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 19:04

Btw, jongens, ik zeg liever niet dat ze uit elkaar loopt.. Ze moet meer bij elkaar! :D Glas is halfvol!

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:30

Ziet er leuk uit :j ,

Probeer je hakken wat meer uit te drukken en inderdaad, misschien
je beugels een gaatje langer ?