Ons eerste outdoor concours !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

celinedaisy

Ons eerste outdoor concours !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 19:05

yeahhh.

met mijn vorige pony, (helaas vandaag verkocht :( ), heb ik al heel veel cc gereden, maar 6 Mei was het toch echt ons eerste cc, met mijn 'nieuwe' pony, ben er een paar keer afgevallen met het springen en heb mijn vinger daardoor heeeeel misschien gebroken :') maargoed, hij is niet altijd even lief maar dat hoort erbij, hij word 6juni officieel 5jaar en hij is natuurlijk lekker aan het puberen en mij aan het uitproberen. Maar ach we gaan vrolijk verder,

losspringen was hij super braaf, 1 weigering op de allereerste hindernis, kan gebeuren toch ? daarna was hij super braaf, oxer gesprongen, nouja gewoon losgesprongen dus. mocht ik het parcours in en ik verwachtte er niks van, maar volgens mij is het knopje omgeslagen, heerlijk beheerst parcourtje gesprongen zonder fouten, 63 voor de stijl en dus ons eerste winstpuntje ! *\o/*

dit was in Loenen, B springen bij de D-ponys !

Wat over wicked ;
Wicked Final Countdown, (v. Jasper), New forest en 1.43 hoog ongeveer.

http://www.youtube.com/watch?v=pbix3dZXo60

filmpje is niet van topkwaliteit :P

celinedaisy

Re: Ons eerste outdoor concours !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 19:23

de dressuurfoto's komen er zo bij :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:25

Leuk paardje en je zit goed. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar als tip: Je doet, je gaat in de verlichte zit en weer naar achteren tijdens de landing. Alleen bij sommige sprongen heb ik het idee dat je na de sprong weer voorover valt. Kan zijn dat ik het verkeerd heb..

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:26

leukkkk, ook een afstamming van Jasper :j

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 19:30

dankjullie :)

ah leuk ! ook een goede springer of niet ? :)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:32

jaa pony kon ook goed springen, inmiddels is ze ook met pensioen! (is wel niet de vader maar wel een afstamming van)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:33

Wat leuk dat het zo goed ging!
Ik heb die dag ook daar gereden maar dan bij de C pony's haha!

Je kan idd iets sneller gaan zitten na de sprong, en dr na de sprong gelijk wat meer oppakken zodat je bv bij een dubbel sprong ook weer goed bij de volgende komt!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:00

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.