Gymnastiseren paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Gymnastiseren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 14:43

:)

Het ene paard is van zichzelf flexibeler in zijn lijf, als een ander paard. Nu heb ik zelf een paard dat niet heel flexibel in zijn lijf is.
We zijn dus aan het werken aan lengtebuiging, stelling enz..

Hiervoor neem ik hem tijdens het loswerken mee in een pasje schoudervoor of binnenwaart en een beetje wijken.
Ik rijd mijn paard altijd de eerste 20-25 minuten lang en laag. Goed over de rug, en we zorgen er voor dat hij goed aan de hulpen staat.
Op een volte vraag ik hem stukjes door, maar begrens zijn buitenschouder zodat hij daar niet over weg kan lopen.

Toch ben ik op zoek naar mee oefeningen voor het gymnastiseren van mijn paard. En zodoende meer aan zijn lengtebuiging en stelling te kunnen werken. Dus hierbij de vraag of iemand nog goede/leuke oefeningen heeft?

Even voor de info, ik les elke week met mijn paard. En rijd op dit moment wedstrijd op L niveau.

:wave:

petrachanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:07

die van mij had geen balans en nog minder spieren toen ze wat meer balans kreeg ben ik 8tjes gaan rijden voor t omstellen en daarmee heeft ze wat meer rug gekregen.

en in stap idd wat meer doorvragen en kijken hoe ver je paard zijn/haar hals kan buigen. ik krijg die van mij nu zonder dat ze omvalt met haar neus naast haar schouder zonder dat ik ze echt vast heb. ik vraag zij geeft

Doubtless

Re: Gymnastiseren paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:32

Ik ben met mijn paard net begonnen met de lengtebuiging bewust rijden (jong paard) en heb, na 12 jaar ervaring opgedaan te hebben, geleerd hoe je een hoek moet rijden. Door de hoeken bewust & op de (rijtechnisch) juiste manier mee te nemen ervaar ik dat de lengtebuiging met sprongen vooruit gaat. Heb je les? Dan zou je dit misschien mee kunnen pakken. Het rijden van slangevoltes en overgangen daarin vind ik ook een goede oefening.