Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Naomi001 schreef:Ik heb sinds 3 maanden een eigen fries gekregen. Ze is net 4 geworden en we zijn hard aan het oefenen. Ik heb de hele week les, maar nog steeds na 3 maanden, gaat ze niet naar de galop. Ze springt soms even in een hoek aan en galoppeert een paar meter (in de volte wel iets langer, ongeveer de halve bak.)ze galoppeert heel hard en ongecontrolleerd. Ik ben al lang bezig met longeren met de hoop dat ze iets meer op haar plek galoppeert, maar ook dat helpt niet.
Ik heb dus echt geen idee hoe ik de galop aan haar kan aanleren, want alles wat de instructeur zegt, werkt nauwelijks..
Weet dus iemand hoe ik haar de galop juist kan aanleren?
Waves schreef:Ik denk dat je veel te veel doet met een paard van 4. Galloperen is nog helemaal niet aan de orde. Ga eerst zorgen dat je de stap en draf goed onder knie hebt, recht, in aanleuning met gebruik van rug en buikspieren. En begin dan eens met rechtuit galloperen buiten. Als je nu gaat denken van: oh maar ik kan helemaal neit met hem naar buiten, laat staan galloperen buiten dan heb je een paar stappen overgeslagen in de opvoeding en moet je je eerst daar maar eens op gaan richten.
Oh, en neem een andere instructeur die je dit uitlegt wat wij je nu zeggen.
Als je zo doorgaat voorzie ik binnenkort weer een ongelukkig, doorgereden paard. Sorry, maar je moet echt even wakker worden.
Ik heb vandaag een lang recht stuk gprobeerd en dat ging helemaal goed. Ze bleef inderdaad in de galop. Ik ga na,elijk met haar naar buiten, dus vandaag strand gedaan. Dus bedankt voor je advies