Amigo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Amigo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 10:25

Sinds een tijdje rijd ik met Amigo wat meer buiten, en sinds die tijd gaat het in de bak minder.
Hij zoekt heel erg steun bij de bakrand (en plet regelmatig mijn been), hangt in de teugels en is totaal niet aan mijn been.
Verder is hij zwak in zijn achterhand.
In galop heb ik nog heel erg moeite om goed te blijven zitten en valt Amigo dan ook heel erg uitelkaar.

Heb toen de tips gekregen om even de binnenhoefslag te pakken, veel overgangen, wendingen, 8tjes te rijden.
Dit heb ik laten filmen en heb een paar foto's.

Mijn eigen commentaar:
*Voor mij kijken!
*Teugels niet losgooien
*Handen niet te ver uit elkaar.

Tips zijn altijd welkom! Maar wel graag opbouwend en bruikbaar!

De filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=d9SVOJSk ... e=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=iocYNgWi ... e=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=N7CottTc ... e=youtu.be

Hier een voorbeeld van de galop
Afbeelding

noahlady

Re: Amigo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:13

probeer hem iets actiever te rijden... veel overgangen, zodat hij beter aan je been word.
teugels mogen korter, zodat je, als hij omhoog komt met zijn koppie, niet je handen op je been hoeft te leggen.
Houdje handen mooi naast elkaar, ter hoogte van de schoft.
Als hij zodra zijn koppie laag komt, gaat hangen, been geven en voorwaarts maken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:38

Naast wat er al gezegd is zou ik de beugels zeker 1 a 2 gaten langer doen.. hierdoor kun je jezelf ook langer maken in de galop waardoor je waarschijnlijk ook makkelijker blijft zitten.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:41

Bedankt!
Ik ga vrijdag weer rijden en dan mijn beugels even wat langer doen :) Kijken hoe dat gaat :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:45

Kan in het begin wat onwennig zijn hoor, maar heeft mij heel erg geholpen, ik had ze ook altijd vrij kort en kan galop nu veel beter uitzitten :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:47

Oke :) Ik laat het nog weten hoe het ging vrijdag :)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:52

Actiever naar voren rijden, naar je hand toe.je pony moet meer je hand volgen.
Het lijkt alsof hij steeds loslaat zonder aanleuning.

Verder lijkt het alsof je zadel erg ver naar voren ligt,zo heeft je pony geen schoudervrijheid.

Leuke pony trouwens!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:20

noahlady schreef:
probeer hem iets actiever te rijden... veel overgangen, zodat hij beter aan je been word.
Ik zou eerst willen dat hij meer voorwaarts is voordat je overgangen en tempowisselingen gaat rijden. Gewoon flink voorwaarts rijden en daarin moet hij voorwaarts blijven en niet uit zichzelf terugkomen. Als dat beter voor elkaar is kan je tempowisselingen en overgangen gaan rijden.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:31

ik zou inderdaad ook eerst je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen, dat viel mij als eerste op je ziet als je je hak eraan legt dat je knie helemaal uit het zadel gaat. en inderdaad ook je teugels wat korter!
focus je inderdaad eerst op voorwaarts rijden dan op wat anders. En overgangen denk ik wel dat daar bij helpt omdat hij dan meer op je been moet letten en snel moet reageren dus ik denk wel dat dat zou helpen. Goede tip ook dat je op de binnenhoefslag moet rijden!

een hele mooie haf!! :D

Mjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:17

ten eerste, wat een super leuke haf. :D

Misschien een tip, achtjes rijden is super goed om het los t maken, maar in die achtjes veel overgangen rijden om hem actief te houden! Als je hem goed voorwaarts houd, eigenlijk hele tijd een soort van middendraf,gaat hij als het goed is vanzelf naar beneden met zijn koppie! Maar wel contact houden met de teugels. :)
Succes!

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:23

hee wat leuk dat je een topic hebt gemaakt hihi :D

je moet (zoals je zelf al aangeeft) je teugels echt een stuk korter houden zodat je een constante verbinding hebt met de mond, en geen lost - vast verbinding.
Het lijkt een beetje alsof je in stap best gespannen zit en je bovenbenen een beetje aanknijpt, is dat ook zo?
lekker ontspannen!
en zoals ook al gezegt is; veel overgangen! en daar heel consequent in zijn, geen reactie = tik met de zweep

succes! en ben benieuwd hoe het vrijdag gaat :D!

Chanou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:28

ik zou ook wat naar achter ztten ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:32

Ik zou je beugels langer doen, zo wordt je houding ook iets beter :j

Verder: probeer je teugels op één maat te houden en het niet waslijntjes te laten worden. Je hoeft echt niet superveel druk te geven in de mond, maar hou dat contact!
Reageren op been oefen je, ik tenminste, met een zweep in je binnenhand, ga daar eens mee aan de slag.

Succes :)

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:54

Wat ik zie is dat je erg veel aandrijft, maar probeer juist om gelijk een reactie te krijgen op je been. Geen reactie = harder been, nog geen reactie is een tik. Blijf daar consequent in :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:56

Bedankt voor de tips!