Lieees schreef:Ik zie vooral een paard wat helemaal niet lekker loopt, volgens mij heeft ze heel veel last van haar rug.. Dit blijft natuurlijk lastig met manege paarden en jij kan hier niks aan doen, maar ik krijg echt pijn als ik er naar kijk. Zoals al gezegd draagt jou zit hier niet aan bij, maar ook dit is jou niet kwalijk te nemen. Ik ga met mijn voorgangers mee wat betreft de zitlessen! Succes!
Dat is exact wat ik ook dacht en dat daardoor de amazone ook niet lekker kan zitten, paard ruk enorm de rug weg en is niet voorwaarts.
Ik vind het jammer dat de manege niet wat meer aandacht besteed aan zitles want dat kan TS zeker gebruiken daarnaast is het zadel voor TS te klein en dat is ook niet bevordelijk voor houding en paard.
Zitles is denk ik op dit moment het beste voor jou. Aan de longe en alleen leren zitten. Leren voelen hoe het paard beweegt en een onafhankelijke zit krijgen daarna komen de teugels wel.
Daarnaast: HAAL JEZELF NIET ZO NAAR BENEDEN!!!! Je bent niet te dik!!, je past prima op dit paard en je houding is niet slecht hij moet alleen verbeterd worden.
We zijn allemaal zo begonnen of je nou koningin Beatrix heet of pietje puk, we hebben allemaal zo'n periode gehad.