Trainen met stoere Vince voor ons eerste wedstrijdje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Trainen met stoere Vince voor ons eerste wedstrijdje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 22:57

Daar zijn we weer! :wave:

19 mei heb ik eindelijk m'n eerste onderlinge wedstrijdje met Vince (New Forest van Kantje's Ronaldo, 9 jaar, 147 cm). We starten twee proefjes in de B tussen de paarden, dus ik ben heel benieuwd!

Vince heeft echt een stuk meer bespiering gekregen en is veel soepeler geworden doordat ik nu vaker kan trainen. Er zijn nog genoeg puntjes waar ik aan wil werken, maar ik denk dat we wel redelijk klaar zijn voor wedstrijd. Alleen vanuit draf afwenden en stappen, dan loopt die nog te vaak door m'n been heen :=

Ik zet dit keer geen eigen commentaar bij de foto's omdat ik wel benieuwd ben naar wat jullie vinden!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

ZivaB

Re: Trainen met stoere Vince voor ons eerste wedstrijdje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:54

Eerst wat een mooie pony ! Eigenlijk heb ik maar 1 puntje aan te merken; je handen wat dichter bij elkaar en goed rechthouden. Alvast succes met je wedstrijden!

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:12

Keurig Eline!! Komt helemaal goed met jullie wedstrijd! *D
Mijn enige puntje zijn ook je handen, maar dat komt wel goed. ;)

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:57

Wauw Eline! Lekker pony! En complimenten voor je houding, keurig!
Je handen zijn vooral te wijd, want zo van de foto's kan ik wel zien
dat je handhouding op zich redelijk stabiel is. Nu nog even oefenen
om je handen iets hoger en dichter bij elkaar, net zo stil te houden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 11:09

Bedankt allemaal, wat een vooruitgang he? :):)
Thanks Martine, houding voelt inderdaad ook een stuk beter. Meer ontspannen in m'n rug en schouders en kan ook meer m'n hakken uitdrukken nu ik minder (overdreven) hoef te drijven.

Handen is inderdaad nog een puntje. Ik heb het pas geprobeerd om hoger te rijden maar dat was echt even een omschakeling, werd die niet veel fijner van. Ga er wel mee aan het werk maar voor de wedstrijd doe ik waar hij het fijnste mee loopt :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:32

Ik vind dat wijde wel meevallen, zeker als je alleen je handen iets rechter op houdt, vind ik het voor een B-proefje niet storend. :) Op foto 5 bijv., iets rechter op en je hebt je handen helemaal goed.

Sowieso vind ik de galopfoto erg mooi, daar richt hij zich mooi op. Op foto's 6 en vooral 7 mag hij wel wat losser bij de kaak. Lijkt op de andere draffoto's ook een beetje zo, behalve 4, maar daar valt hij op de voorhand.

Dus ik denk dat je handen eigenlijk sowieso goed komen als hij nog iets losser en sterker is, zoals in de galop. :)

Verder zit je er echt supernetjes op, dus gewoon zo doorgaan! :))

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 11:41

Ja ik moet hem soms echt wat meer ruimte geven van voren. Had eerst een sterke binnenhand, dat is nu al minder geworden maar ik betrap mezelf er soms op dat ik nog steeds loop te plukken als die gewoon prima loopt.

Galop heb ik m'n hander beter bij elkaar, maar dan hadden ze zo'n 20 cm naar voren moeten staan :+ Hij werd op de andere foto's echt veel te kort. Deze foto is nog goed te doen.

Bedankt, leuk om te horen dat m'n zit in ieder geval netjes is! Vorig jaar kon ik nog niet eens m'n hakken uitdrukken / benen stil houden in galop :=

Zjurima05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:51

Echt een mooie pony!!! Ik ben het met het commentaar eens, maar voor een B proef kan dit wel. En elke keer na je proef weer met je instructrische aan de puntjes werken. Veel plezier met je proefjes!!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:46

Echt een verbetering Eline, ook jou houding is echt veel beter geworden, complimenten!
Inderdaad vind ik je ellenboog wat te breed, mooi langs je lichaam houden, je handhouding vind ik erg goed, af en toe nog een beetje piano handjes.
Persoonlijk vind ik dat vinc nog wel wat gespannen loopt op sommige foto’s maar wat een verbetering zeg.
Gaat helemaal goed komen in de B :j

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:04

wat een super leuk pony heb je ziet er echt goed uit.
ben het wel eens met xliisaa je ellebogen zijn iets te breed, verder ga zo door en succes met je eerst wedstrijd

waar is je wedstrijd ik heb toevallig 19 mei ook wedstrijd

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:31

Het ziet er netjes uit en is zeker B waardig! Vince is erg opgeknapt! Het meer trainen is ook terug te zien je houding, keurig! Je handen weet je, ik wil er nog aan toe voegen dat vince niet hoger moet maar alleen je handen. Foto 8 lijk je ze goed te hebben alleen heeft vince te veel spanning.
Let op de speekselklier, als hij het uitdrukt laat hij de kaak niet los. Het is lastig maar zal uiteindelijk meer ontspanning geven in de hals/rug spier en zal hij NOG mooier gaan lopen!
Rij je tempowisselingen op je zit?

Heel veel succes met de wedstrijd! Maar dat komt vast wel goed.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:43

mij viel ook op dat hij inderdaad iets gespannen loopt, maar moet toch ook zeggen dat het me niet heel erg stoort! ik vind verder dat het er heel erg vriendelijk uitziet! je zit netjes!
succes met je wedstrijd! gaat vast goedkomen!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:48

Mooie combi, ga met het andere commentaar mee.

Ik vind overigens wel dat zijn bit erg hoog zit evenals zijn neusriem mag een gaatje lager imo.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:16

ik vind het er keurig uitzien hoor, absoluut B-waardig en vince is natuurlijk een suuuuperleuke pony <3

verbeterpunten zijn alleen dat hij nog stiller in de aanleuning moet worden, nu beweegt hij nog teveel in zn hoofd en laat hij op sommige foto's niet genoeg los in z'n kaak.
wat me ook opvalt is dat je achter in het zadel zit met je kont, daardoor gaat je bovenlichaam een beetje naar voren. dus als je meer in het midden van je zadel gaat zitten kun je rechter op blijven zitten en wordt het ook makkelijker om je ellebogen gewoon aan je lichaam te houden.

maar dat gaat allemaal goed komen, binnenkort nog even proefje oefenen. :)

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:51

Was leuk om Vince weer op de foto te zetten!
Jullie zijn echt zoveel vooruit gegaan, veel beter aan het been, en actiever.

Let nog wel goed op dat je de buitenteugel niet vergeet, ( en goed denken waar je naar toe gaat)
maar dat gaat helemaal goedkomen!
Ben benieuwd hoe de wedstrijd gaat.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 21:10

Jaaaa Marlies hartstikke bedankt!! <3

Ik lees geen gekke dingen gelukkig! Vandaag weer gereden en veel laag en rond gereden, expres even niet bovenin. Helaas was de bak zwaar dus was die ook minder actief voor m'n gevoel. Heb hem regelmatig naar voren gezet. Handhouding daardoor wel weer iets breder, dus aan het eind nog even opgepakt. Werd die wat onrustig van met z'n hoofd en uiteindelijk netjes. Maar inderdaad nog te krap bij de kaak, moet daar even een keertje hulp bij hebben dat iemand zegt hoe die precies goed loopt.

Qua zit Maaike, was me nog niet opgevallen. Kan het zijn dat m'n beugels iets te kort zijn? Ik krijg ook een dikke paardrijkont hellup := Ik zit wel snel mee naar voren, deed ik eerst om z'n rug te ontlasten maar daardoor ging die juist op de voorhand lopen. Wordt nu wel beter maar zie het nog wel idd.

Neskolay, ik heb net ook naar het bit gekeken, moest namelijk de frontriem eraf halen omdat die een wondje boven z'n oog had := Hij heeft zegmaar twee 'rimpels' in z'n mondhoeken, maar hij moet het bit wel omhoog houden met z'n tong, hij kan er mee spelen zegmaar. Imo zit hij goed, rij ook al twee jaar denk ik zo. Neusriem kan niet lager want dan zit die tegen het bit aan. Ik denk dus gewoon dat z'n mondhoeken hoog zijn :+

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:00

ja nu je het zegt, ik denk dat het al veel beter is als je de beugels iets langer doet! :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:11

Ga ik vanavond proberen, nu is het ook de bedoeling dat ik met mn kuiten aanspoor dus hoeven mn hakken helemaal niet zo hoog haha!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:10

Ik vind dat hij een mooie halshouding, maar aan zijn mondhoeken te zien staat er toch wel wat druk op het bit?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:37

Echt heel leuk om te zien hoe hard jullie vooruit gaan.
Hand mag soms net wat meer voor zijn. Aan de andere kant weet ik ook dat hij dan vaak net de neus er nog wat uitdrukt dus dat is een aandachts puntje.

druk op het bit zie ik niet, ik weet wel dat je voorheen snel naar een waslijntje ging en dat je contact nu mooier en constanter aan het worden is.

Op naar de Startpas :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:01

Leuk Kim, ben echt aan het glunderen haha! :D Heb ook heel veel aan je lessen, altijd weer een feestje :+

Vandaag eerste wedstrijd, spannennnnd! :)

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:32

Hele mooie foto's :j. Vind het er super uitzien. Je handen kunnen iets rechterop, maar heb het wel eens veel erger gezien. Heel netjes ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 20:38

Leuk dankjewel! :)

Ik hoop morgen een topic te maken met de foto's van wedstrijd, linkje zeg ik hier dan ook wel! :)

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:38

Mooie combie :) ,

Probeer je handen soms wat dichter bij elkaar te houden ,

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 23:15