Spirit is mijn bonte ruin van 7 jaartjes jong. Sinds dat hij bijna 4 werd horen wij al bij elkaar. Ik huur hem nog, maar in de toekomst zal ik hem kopen, tenminste, dat is mijn wens.
Zo nu ruim 1.5 jaar rijden wij op de Antoine de Bodt methode en het bevalt ons super!
Ik vind het leuk om af en toe een wedstrijd te rijden, zou in de toekomst wel officieel willen starten.
Zo ook afgelopen zondag hebben we een onderlinge wedstrijd gereden. Hij was enorm braaf, ik ben trots op hem!
Het inrijden ging super, op ander terrein heeft hij toch dat extra beetje pit, en dat maakt dat ik hem fijner rijd.
Jammer was dat ik te vroeg op hem was gestapt, teveel uit hem haalde, en hij al wat moe was toen ik mijn proef deed.
Kritiek op mijn houding:
* Meer rechtop zitten
* Benen stil houden
* Vooruit kijken
* Handen omlaag
Ik merk dat zowel Spirit, als ik, het steeds beter oppakken. Ik begin steeds meer en beter te voelen hoe hij onder me loopt.
Ik durf mezelf een stuk meer te ontspannen. Mijn houding verbetert met kleine beetjes, maar het kan nog steeds beter.
Met het rijden merk ik dat hij te vaak over de buitenschouder weg loopt. Op de rechterhand heb ik moeite om mijn buitenhand erbij te houden.
Ik heb les. We zijn nu meer bezig met het terug rijden, veel halve ophoudingen, achterwaarts, en figuren. Van voor mag ik hem niet teveel los laten, vooral buitenteugel erbij blijven houden en niet teveel lucht geven anders kan hij nergens meer aan afzetten.
Tips zijn welkom maar hou het netjes.
Dit is een foto van begin 2010.

1. Samen met vriendin van stal naar de wedstrijd.

2.Meer rechtop zitten en vooruit kijken.

3.

4.

5. Wel netjes, op de loodlijn. Wel rechtop zitten..

6. Terug rijden

7. Vooruit kijken

8. Ik praatte tegen de cameravrouw... Verder zijn mijn handen netjes naast elkaar

9. Galopje. Rechtop zitten en handen omlaag!

10.

Trots op m'n mannetje!
Oja, en goed van je dat je zonder sporen rijdt, dat is ook zeldzaam tegenwoordig...
Als je een paard niet voorwaarts neerwaarts kunt rijden zonder op de voorhand te laten vallen ben je in mijn ogen niet B-niveau waardig. Laat staan een hoger niveau. De basis moet er in zitten en ten alle tijden aandacht krijgen. In een B proefje wordt er altijd voorwaarts neerwaarts gevraagd, op al je foto's loopt je paard imo te hoog: foto 3 word de hals te strak en op foto 9 drukt hij zijn rug helemaal weg omdat hij teveel omhoog komt. Voor de rest vind ik dat je hem netjes aan het gaan heb, maar b-waardig vind ik het niet aangezien je hem niet vw aan het lopen hebt. Ook af en toe heb je je handen iets te hoog.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als je dat wel doet!