Knappe Haf Shakira B Debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jo_Shakira

Knappe Haf Shakira B Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:16

Heey

Dit is de eerste keer dat een topic op HAW zet, ik ben erg benieuwd wat jullie zien en vinden.
Ik rijden Shakira op de AdB methode nu ong 1,5 jaar en wij zijn met sprongen voor uitgegaan. Shakira en ik zijn nog maar net begonnen met wedstrijd rijden en het gaat steeds beter. Shakira is hartstikke braaf op vreemd terrein, alleen ik heb af en toe nog wat zenuwen. Maar dat was afgelopen zondag een heel stuk beter. Dit was ook de pas de 2de keer wedstrijd buiten. Dus ik ben apetrots op Shakira. Bij mij eerste proef had ik 180 punten en bij de 2de proef 178 net te weinig. Maar wij zijn nu B+5.

Mijn kritiek:
Op mij billen zitten.
Hakken uitdrukken.
Vooruitkijken.
Rechter zitten.
Shakira mag meer op het achterbeen op sommige foto's.
Niet mij knieeen klemmen.
Ik kan tegen kritiek en ik sta er open voor maar hou het netjes

Hier wat info over Shakira
Naam: Shakira van de Fortrapp
Geslacht: merrie
Leeftijd: 9 jaar
vader: Willem van Steenbergen
Moeder: Heidy van de Polderweg
Nakomeling: Amir Van t'Nollenbos (als iemand weet waar Shakira's zoon is. ik hoor het graag)
En nu ben ik al 1 jaar trotse eignaar van Shakira.
Daarvoor huurde ik haar.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

Alvast Iedereen Bedankt!!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:21

Mooi josien!
Wat een kanppe haflinger onder je! Wel op je kont blijven zitten en vooruit kijken.
jullie zijn echt vooruit gegaan.
<3

Science90

Re: Knappe Haf Shakira B Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:29

Leuke combi en mooi paard zeg! Ik heb niks met haflingers, maar deze vind ik echt mooi!

Goed, rijtechnisch... :D
Probeer je benen recht onder je te houden en je vingers meer te ontspannen. Ik vind niet dat je je handen te hoog hebt, maar zo te zien zit er wel veel kracht in. Als je ontspant, zakt je paard ook makkelijker in de hals. Verder zou ik proberen dieper de hoeken in te rijden, dan heb je zelf meer tijd om oefeningen voor te bereiden en overgangen te maken en het ziet er netter uit.

Jammer dat er geen filmpje is, zo van de foto's zou ik hogere punten hebben geschat eerlijk gezegd.

xJanhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:23

Zoals hierboven al gezegd je benen goed onder je houden. Je moet een recht lijntje van je schouders door je heupen naar je enkels kunnen trekken. Ik vind het er een beetje storend uitzien.

Maar je hebt wel een superleuke haf, echt een mooierd en je past er super op!

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:08

Het zou er fijner uitzien als jijje benen netjes af laat hangen, achterover gaan zitten en je sporen lager.
Doordat je je sporen zo hoog hebt en je benen naar achter legt zit je constant te prikken!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:06

Wat een leuke haf :) Je paardje zou nog wel iets ronder mogen worden ingesteld want vanaf de foto's lijkt het alsof ze er net niet doorheen is.

Verder inderdaad op je houding letten, het lijkt alsof je naar voren kukelt, probeer op je kont te zitten, benen netjes lang!

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:57

Ik ga mee met Marieke_k. Shakira zou wel wat ronder mogen. Maar zoals je zelf al aan gaf moest Shakira af en toe meer op de achterhand en als je dat voor elkaar weet te krijgen komt het hoofdje ook wel lager/ronder :) En verder de punten die je hierboven al benoemt. Ga zo door! :D

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:26

RaichuHollow schreef:
Het zou er fijner uitzien als jijje benen netjes af laat hangen, achterover gaan zitten en je sporen lager.
Doordat je je sporen zo hoog hebt en je benen naar achter legt zit je constant te prikken!

Ik werk aan mij houding.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:37

je hebt inderdaad een heel mooi paardje maar probeer wel voor je te kijken! ;) verder inderdaad wat iedereen al een beetje zegt, benen niet te ver naar achter en rechtop zitten! verder vind ik het er best netjes uitzien! jullie zijn een mooie combinatie!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:08

Bedankt!! ;)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:38

Als je je beugels wat korter doet, kan je ook beter op je kont zitten en je hakken uitdrukken. Ik vind het wel een hele leuke haf! :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:25

Ik krijg ook het idee dat je beugels te lang zijn, misschien die een gaatje korter zijn, je bekken kantelen zodat je echt op je kont zit en dan je schouders goed naar achteren. Probeer in plaats van je hele been naar achteren te bewegen, je hak uit te drukken en met je kuit te blijven ''voelen'' aan je paard, dan hou je ze vaak automatisch mooi stil en op de juiste plek :)

Rijtechnisch vind ik dat je pony meer op de achterhand mag komen zodat de motor van achteruit komt en ze fijner naar beneden kan komen aan de voorkant. Vind het voor een debuut er heel netjes uit zien, succes de volgende keer! :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:23

Coronalime: ik vind zelf langere beugels lekkerder zitten. Maar bedankt voor de tips. Ik ga het proberen :D

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:35

RaichuHollow schreef:

^^^ i agree!
Tis een zeeer mooi dier. Misschien een tip om je beugels een gaatje korter te doen? Dan kun je je knieën beter buigen, en dus je kuiten er beter aanleggen!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:42

ik heb het idee dat jouw zadel te ver naar voren ligt waardoor ie achteren omhoog komt en jou naar voren wipt.

Pony mag van mij ronder en meer z'n eigen hoofd dragen, ik heb het idee dat jij dat nu voor 'm doet.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:31

Vicky_88 schreef:
ik heb het idee dat jouw zadel te ver naar voren ligt waardoor ie achteren omhoog komt en jou naar voren wipt.

Pony mag van mij ronder en meer z'n eigen hoofd dragen, ik heb het idee dat jij dat nu voor 'm doet.

Ja, Ik heb laatst naar een zadelmaker laten komen maar mij zadel ligt goed. Alleen ik moet mij houding verbeteren zei hij

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:37

Probeer je zadel een tikkie verder naar achteren te leggen want zoals ik het zo kan zien ligt je zadel echt niet juist.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:37

Wat een ontzettende leuke pony, mooi!
Wat me opvalt is dat Sharika niet lekker laag loopt, ze hikt ontzettend tegen de aanleuning in. In de B mag haar hoofd lekker nog een stuk lager, probeer daar naar toe te werken.
Probeer zelf ook dieper in het zadel te zitten, zo val je niet zo voorover, want daardoor komen je benen ook teveel naar achteren.
Succes, jullie zijn een leuk team samen!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:12

Ik vind het een gave haf om te zien en het ziet er netjes uit ondanks dat je net gestart bent met wedstrijden rijden! :)
Je commentaar geef je zelf al aan alleen volgens mij mag haar neusje er nét nog wat verder in.
Veel succes verder. :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:51

Ontzettend leuke haf!

Alleen ik erger me op de één of andere manier aan je handen....
Na mijn idee heb je ze misschien wat te hoog.. En doordat je je benen verder naar achteren legt
lijkt het alsof je je aan je teugels omhoog trekt....

Dat is het enige waar ik me echt aan stoor.. Handen nét iets lager naar mijn idee en dan klopt het plaatje. :j zeker voor de B