uitwijken voor de hindernis/balkje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoe krijg jij een lastige pony rustig over een balkje

1. met haar meelopen
Geen stemmen
2. rustig praten tegen haar
Geen stemmen
3. aandrijven
1 (16%)
4. over het balkje heen kijken
Geen stemmen
5. haar er recht voor sturen
1 (16%)
6. punt 1.2.3.4 & 5
4 (66%)
7. geen van de punten
Geen stemmen
8. iets anders ( stuur mij een mail! hoe jij het doet!)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 6

xsarinax

uitwijken voor de hindernis/balkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:55

hoi
mijn pony wijkt steeds uit als ik naar het balkje/hindernis toe draaf of stap

ik geef als ze uitwijkt been en praat tegen haar maar niks helpt.
ik heb ook al eens geprobeerd een volte te draaien en daarna er weer overheen te gaan, maar dat werkt niet altijd. ook heb ik al eens 2 balkjes er aan de zijkant naast gezet. maar dan draait ze om.
en als ze erover heen gaat , gaat ze met een noodgang of een hele hoge boog wanneer dat niet nodig is.

hoe kan ik haar leren en rustig overheen te gaan en niet steeds er omheen gaan lopen als ik eroverheen wil???

heeft iemand tips?

Aieshja

Re: uitwijken voor de hindernis/balkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:58

Wat zegt je instructeur?

En anders vooral springles nemen..

xsarinax

Re: uitwijken voor de hindernis/balkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:03

mijn instructrice heeft mij al vaker gezegd om dingen te doen, maar die tips helpen niet. en springles hebben wij niet echt op de manege. ik zit in een groeps les waarin we afwisseld dressuur en springen doen maar niet serieus springen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:05

Zo te lezen 1 heel goeie tip.
Neem goed les.

Pony neemt een loopje met jou of is hartstikke bang,hoe dan ook vanachter een beeldscherm kunnen wij niet oordelen maar denk wel dat rijtechnisch er wel wat aan mankeert cq dat je nog niet klaar bent om te gaan springen. Eerst de basis in orde maken voordat je gaat springen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:07

Is het niet mogelijk om hulp van buitenaf te nemen? Van een professioneel iemand bijvoorbeeld..

En anders, gewoon veel blijven oefenen en goed belonen als ze er wèl overheen gaat, misschien ook een idee om de pony vrij te laten springen?
Ook is het soms handig om een meer ervaren iemand erop te zetten.

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:08

Doet ze het aan de hand wel? Als ze dit niet doet, is het schrik. Doet ze dat zonder problemen, zal het eerder iets rijtechnisch zijn.
Als je ze geleerd hebt aan de hand over een balk (balkjes), dan aan de hand met zadel, dan aan de hand met iemand erop (met zadel natuurlijk), dan gewoon iemand erbij (maar niet aan de hand), dan alleen en dan pas in draf. Daarna in galop en pas daarna een mini-sprongske (zijnde kruisje van 30 cm ofzo).

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:09

1 balje met 2 balkjes aan de zijkant ongeveer 1 m zodat ze er net door kan en goed been geven en misschien eerst even laten kijken als ze dan weer uitwijkt en irritant gaat doen moet je hem een tikje weet dat je pony weet dat je het meent, als het nog een jonge pony is dan kun je beter eerst opbouwen en een instructeur nemen