Andigo film ( v Undigo )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Andigo film ( v Undigo )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:18

Na nu precies twee maanden een combinatie te zijn en al
een aantal wedstrijden te hebben gereden beginnen we
steeds meer een team te vormen. We hebben echter nog
wel heel veel verbeter punten.

Tips om vlugger te krijgen behalve schakelen want dat doen we al veel :)

B : 10 wp
L1 : 16 wp

http://www.youtube.com/watch?v=pY-JxGewnuE&feature=youtu.be

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:21

Knap paard!

Ik weet niet of je dat al doet, maar misschien helpen schijnovergangen? Dat hij wat vlugger word?
Ik vind hem wel een beetje onrustig met zijn hoofd, net of hij nog geen balans kan vinden en niet weet waar ie zijn hoofdje moet houden..

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:22

Overgangen, schakelen en schijnovergangen worden veel gereden.
Ik rijd hem in het begin over de rug en in een wat hoger tempo als dit los.
Zijn balans vinden hier in vindt hij inderdaad nog lastig.
We oefenen veel

pien_2010

Re: Andigo film ( v Undigo )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:51

Waarom rijd je een paard in een hoger tempo en wil je dat ook terwijl dat lijf het dan blijkbaar niet kan verwerken? Ik verwacht dat hij gewoon nog iets sterker moet worden en dat doe je door allerlei losmakende oefeningen zoals schouder binnenwaarts e.a die jezelf al genoemd hebt.
Probeer met je handen iets vriendelijker en rustiger te worden. Dan gaat hij deze meer op zoeken en ik verwacht dat hij dan ook wat meer voorwaarts zelf durft te denken. Je bent pas met dit paard bezig, misschien wil je wel te veel in een te korte tijd want het ziet er allemaal helemaal niet zo verkeerd uit.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 20:55

Bedankt voor je reactie daar kan ik wel wat mee.
Ik wil inderdaad te veel. Lat wordt door mij af en
toe wel te hoog gelegd ....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:01

Zo die kan bewegen! wat een takt! daar zou ik vooral heel zuinig op zijn. Nog niet te veel aan prutsen voordat de basis lekker voor elkaar is. Volgens mij weet je goed waar je mee bezig bent. Lekker blijven schakelen. Ook een keer écht goed voor je been wegzetten. Dus niet lauw op je been vertrekken maar echt een volte of 2 full speed om hem daarna weer wat terug te zetten.

succes!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:04

Dank je wel! Ben er ook super zuinig op !!! Ik ga er mee oefenen !! Bedankt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:07

Wat een geweldig dier is het om naar te kijken, Audrey.
Ik ga echter wel mee met de voorgangers: méér naar voren rijden en iets meer luchten met je hand, zodat hij ook echt kán vertrekken. Dit hoeft hij op zijn niveau nog niet te kunnen, een keer terugrijden is niet verkeerd, maar jammer genoeg is nagenoeg het hele filmpje teruggereden.
Maar een prachtig plaatje zijn jullie samen en ik geloof heel graag dat jullie punten scoren bij de juries. Zijn denk ik weinig L-combi's die hun paard zo voor elkaar hebben!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:08

Wat loopt die gaaf zeg! Mooi paardje onder je kont, wees er maar zuinig op! Ik vindt wel dat je iets minder streng mag zijn met je handen, probeer ze rustiger en stiller te houden. Verder, bij mij ziet het er nog lang niet zo uit dus ik heb geen recht om commentaar te geven :=

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:10

Bedankt voor al het commentaar ik ga er zeker wat mee doen! Hij moet meer vooruit gaan denken en daar ben ik mee aan het werk :) ook afwisseling in de bossen !!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:13

Ik heb nog even meer filmpjes van je gekeken :o je paard heeft zeker een indruk op me achtergelaten! Daar zie ik ook dat je vooral terug schakelt dus draf-halt en draf-stap terug kan dit paard al. Ik denk dat je vooral zelf meer in het voorwaartse moet gaan denken dus juist naar voren schakelen, klein stukje terug en weer naar voren. Hij blijft zo net een beetje plakkerig en zwerverig. Heel gaaf! Maar eigenlijk is het nog net niets :)

Ik geloof erin dat dit helemaal goed gaat komen

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:21

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik zal meer vooruit gaan schakelen !! Wat leuk dat je de andere filmpjes bent gaan kijken :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:26

wow
hoe kom jij aan zoon goed paard?
echt vind hem top lopen hij mag inderdaad meer gang erin hebben!
meschien even een stap tussen draf en dan in de galop?
daar is veel hulp bij nodig maar vind dat jou paard datwel aan kan

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 10:48

Hoe ik daar aan kom ? Ik werd gevraagd of ik deze wilde rijden.
Net zoals alle andere die ik rijd. Die kansen heb ik met beide
handen aangegrepen !!

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:21

Prachtige combi zijn jullie. Ik vind ook dat het paard een hele mooie draf laat zien. Daar kun je zeker trots op zijn! Het enige dat me stoort is de inwerking van jouw handen. Ze lijken erg onrustig en terug te werken in zijn beweging. Het viel me op in de draf maar ook toen je ging halthouden. Durf te ontspannen. Ik denk dat als je daar meer rust in laat vloeien dat je paard daar positief op gaat reageren en meer gaat durven.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 14:33

Bedankt voor de tips. Ik was die dag inderdaad wat strenger met mijn handen wat ik normaal gesproken niet ben. Zal er op letten.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 13:59

Pieteritus1 schreef:
Wat een geweldig dier is het om naar te kijken, Audrey.
Ik ga echter wel mee met de voorgangers: méér naar voren rijden en iets meer luchten met je hand, zodat hij ook echt kán vertrekken. Dit hoeft hij op zijn niveau nog niet te kunnen, een keer terugrijden is niet verkeerd, maar jammer genoeg is nagenoeg het hele filmpje teruggereden.
Maar een prachtig plaatje zijn jullie samen en ik geloof heel graag dat jullie punten scoren bij de juries. Zijn denk ik weinig L-combi's die hun paard zo voor elkaar hebben!

Heb ik vandaag op getraind, en het werkte prima, hou ik er in ! hij wordt dan altijd wat lang en trager maar nu lukte het wel!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:58

Een heel leuk paard heb je te rijden! Rijd ook eens vanuit de draf naar de galop en terug naar draf. De galop wat vaker tussentijds rijden is ook een goed checkmoment om te weten of hij nog goed voorwaarts aan het been blijft zonder zweverig te worden. En als je halthoudt, corrigeer hem voorwaarts voor het vierkante. In je filmpje zet hij zijn achterbeen naar achteren. Dit viel mij op, meer niet.
Heel veel plezier nog met dit superleuke paard!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:52

X_Audrey schreef:
Bedankt voor al het commentaar ik ga er zeker wat mee doen! Hij moet meer vooruit gaan denken en daar ben ik mee aan het werk :) ook afwisseling in de bossen !!

Sorry maar JIJ moet meer vooruit denken,dan loopt je paard vanzelf.
Je wilt hem vlugger voor het been zodat hij ook zelf blijft lopen zonder terug te komen in tempo,dan moet je even aan jezelf werken en vooruit rijden en niet teveel terug ik zie dat je hem bijna in passage laat draven ipv arbeidsdraf,voor zo'n jong dier is dat te zwaar plus dat hij straks helemaal niet meer weet wat verlengen en verruimen is en je met een in elkaar gereden paard niet veel meer kan doen.

Dus wegrijden en wegrijden,van je hand af naar voren en laat zijn lichaam maar lekker verruimen,de rest komt later pas,probeer hem eerst maar eens met meer verlenging en buiging in zijn lichaam te rijden en voorwaartse drang zonder dat hij op je hand gaat hangen en zelf op eigen benen leert lopen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:07

Ik ben het met Paddenpad eens, geef eens goed gas met je hand voor. Hij moet eerst echt goed voorwaarts zijn en ook voorwaarts denken voordat je hem terug gaat rijden, want dat is wat ik je zie doen. Het is een leuk dier maar hij moet veel sneller worden in z'n beweging.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:33

Ik vind het er heel netjes uitzien, erg leuk paard ook. Misschien iets meer schakelen om sneller te worden in overgangen en ook in figuren schakelen voor meer balans. Ik vind wel dat hij al behoorlijk gedragen loopt eigenlijk.

Hoe heet die muziek achter dat filmpje? :o

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 06:01

Epic. Bedankt voor de tips

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:15

Ziet er heel goed uit vind ik! Het paard vind ik er echt dansend eruit zien, zo ontzettend veert hij! Heb je dit paard gekocht van dressuurstal geertsema/deurze, als ik vragen mag? :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 17:55

Dat weet ik niet hij is gefokt in lunteren en gekocht in heesch !
Bedankt voor het compliment !!

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:07

Oke :) Hij lijkt dan denk ik veel op het paard waar ik aan zat te denken ;)