Leuk dat je ons topic bekijkt! Eerst even een beetje informatie over Lilly:
- 6 jaar jong
- e pony
- merrie
- wij leasen haar sinds april, maar ik rijd haar al iets langer
Lilly en ik hebben nog geen niveau. Het is een beetje een stresskipje, maar ze bedoeld het allemaal heel goed en gisteren (toen dit gefilmd werd) was ze érg braaf
. Ze heeft net ruim drie weken stilgestaan vanwege een bultje op haar been dat behandeld moest worden, maar dat is nu weer helemaal goed. Ze voelt wel vrij strak in haar rug en is (mede door het stilstaan vermoed ik) een beetje stijf. In galop hebben we nog wat balansprobleempjes, bijvoorbeeld bij het aanspringen. Dan schiet ze vaak nog hard weg, al ben ik nu heel tevreden over het tempo. Het kan altijd beter, maar ik ben blij dat er rust in zit. Ook mist er vaak een stukje concentratie, we zijn allebei snel afgeleid door dingen in onze omgeving.Puntjes waar ik aan moet werken:
- beter rechtop zitten en schouders naar achteren
- ik ben erg scheef, zie bijvoorbeeld mijn vaak ongelijke handen en knik naar één kant in mijn heupen
- ik moet soms iets minder afwachtend gaan rijden
- linkerhand is te streng af en toe, terwijl mijn rechterhand geen contact maakt
- ....
Dit is nog lang geen perfect beeld en daar ben ik me heel erg bewust van. We zijn er hard mee aan het werk, we krijgen les, maar ik ben toch heel erg benieuwd wat jullie hier van vinden, en of jullie nog goede tips en commentaar hebben. Ik sta er open voor!
Alvast bedankt voor het kijken
. Ze is erg strak in haar rug en dat is naar mijn idee gedeeltelijk ook spanning. Op de momenten dat ze écht ontspant laat ze haar rug ook los, maar die momenten zijn nog heel zeldzaam helaas. Ze heeft eventjes in de manegelessen gelopen maar wij leasen haar nu van de manege, want betekent dat ze niet meer in de lessen hoeft te lopen. Dankjewel!