iemand een tip .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

divanoo

iemand een tip .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:58

hallo ,
dit is mijn verzorgpony dus niet eigen pony .
ik zou graag wat rij tips willen.
waar ik op kan letten .
heb geen tijd en zin om een les met haar te nemen.
Ik ga er deze maand of volgende maand weg,
reden geen zin om uit te legen .
Afbeelding
ik weet al 1 ding
CAP OP
graag tips iemand

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:59

Niet zo voorover hangen -> je rug recht en je schouders naar achteren
Tenen naar binnen
Beugels correct aan je voeten doen
Onderbeen verder naar achteren leggen
Teugels losser -> Je paard loopt achter de loodlijn
Voor je kijken

Ben je hier met een oefening bezig? Het lijkt alsof je het paard naar rechts aan het duwen bent, klopt dat?

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:02

Cap op, Handen rechtop, Zachtere handen lijkt alsof je wat trekt (bit komt uit de mond), lengtebuiging moet paard meer hebben, Schouders naar achter, Naar voren kijken, niet je tenen naar buiten zetten, zijn net kapstokjes nu. :) Misschien zelfs gaatje korter, Je bekken kantelen zodat je recht op komt te zitten.

Maar heb je niet meer foto's, want dit is echt een moment opname, en misschien is dit op andere foto's helemaal niet zo. Hoe oud is je verzorgpony? Leuk beestje! :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:06

Zo te zien ben je vrij lang. Lange mensen hebben vaak de neiging wat gebogen te lopen/rijden. Niet doen! Door die verkeerde houding krijg je vroeg of laat rugklachten en, sorry dat ik het zeg, het ziet er niet uit.
Een beetje zelfvertrouwen en een beetje ontspanning, dan word het al heel wat beter.

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:13

Akhal_Teke schreef:
Niet zo voorover hangen -> je rug recht en je schouders naar achteren
Tenen naar binnen
Beugels correct aan je voeten doen
Onderbeen verder naar achteren leggen
Teugels losser -> Je paard loopt achter de loodlijn
Voor je kijken

Ben je hier met een oefening bezig? Het lijkt alsof je het paard naar rechts aan het duwen bent, klopt dat?

ik ben hier aan ht oefen en ja het klopt dat ze achter de looplijn loopt doet ze zelf en het is voor het eerst

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:14

Dany94 schreef:
Cap op, Handen rechtop, Zachtere handen lijkt alsof je wat trekt (bit komt uit de mond), lengtebuiging moet paard meer hebben, Schouders naar achter, Naar voren kijken, niet je tenen naar buiten zetten, zijn net kapstokjes nu. :) Misschien zelfs gaatje korter, Je bekken kantelen zodat je recht op komt te zitten.

Maar heb je niet meer foto's, want dit is echt een moment opname, en misschien is dit op andere foto's helemaal niet zo. Hoe oud is je verzorgpony? Leuk beestje! :)

ze si 21 ja heb meer foto's

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:15

nynke55 schreef:
Zo te zien ben je vrij lang. Lange mensen hebben vaak de neiging wat gebogen te lopen/rijden. Niet doen! Door die verkeerde houding krijg je vroeg of laat rugklachten en, sorry dat ik het zeg, het ziet er niet uit.
Een beetje zelfvertrouwen en een beetje ontspanning, dan word het al heel wat beter.

uuhm nog meer zelfvertrouwen
en ik rij al heel lang ,
maar ik vind het neit zo heel erg aardig wat je zei .
sorry hoor maar ik kan daar echt niet tegen .
maar ik zit in een moeilijk tijd dus sorry voor als in heel bot reageer

Akhal_Teke

Re: iemand een tip .

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:19

Je vraagt om tips en vervolgens ga je in de verdediging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:23

divanoo schreef:
nynke55 schreef:

en ik rij al heel lang ,

Ze geeft gewoon tips? Moeilijke tijd of niet, positiviteit kan geen kwaad hoor.
Ik ga mee met de tips, loslaten van voor en rechtop zitten. Ik heb het idee dat je wat in de krul 'dwingt'.

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:24

Ik denk dat nynke55 met wat meer zelfvertrouwen bedoeld dat je lekker voor je uit de wereld in moet kijken
ipv naar beneden, verder geeft ze de goeie tips waar je om vraagt en vind ik het helemaal niet onaardig overkomen....succes!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:25

Handen rechtop, geen kapstokvoeten, schouders naar achteren, vooruit kijken en dus geen geld zoeken ;),
even veel druk op beide teugels

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:27

Hmm, je wilt tips, terwijl je topic al niet eens aan de HAW eisen voldoet, en je zelf al schrijft dat je geen zin hebt om les te nemen en er toch mee stopt? Wat heeft tips geven dan nog voor zin?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:28

divanoo schreef:
nynke55 schreef:

en ik rij al heel lang ,

Wat precies vind je niet aardig dan? Dat het er niet uit ziet als lange mensen krom gaan lopen? Dat is niet onaardig bedoelt, maar als waarschuwing dat dat geen goed idee is. Over hoe lang je al rijd heb ik het niet gehad.

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:29

iedereen bedankt voor de tip .
reageer soms te bot maar dat licht aan mijn zelf .

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:30

Wat precies vind je niet aardig dan? Dat het er niet uit ziet als lange mensen krom gaan lopen? Dat is niet onaardig bedoelt, maar als waarschuwing dat dat geen goed idee is. Over hoe lang je al rijd heb ik het niet gehad.[/quote]
nee ik bedoel dat het er niet netjes uit zit maar dat ik jou mening ga er veder niet op in

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:31

kleinvosje schreef:
Hmm, je wilt tips, terwijl je topic al niet eens aan de HAW eisen voldoet, en je zelf al schrijft dat je geen zin hebt om les te nemen en er toch mee stopt? Wat heeft tips geven dan nog voor zin?

voor de rest van deze maand en die maand daar na

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:34

je schrijft ik dit topic dat je hulp wil, maar geen les, en in een ander topic dat je gaat stoppen maar dat weet je allemaal niet zeker.
Of je stopt of je gaat door maar dan voor de volle 100%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:35

boedjang schreef:
je schrijft ik dit topic dat je hulp wil, maar geen les, en in een ander topic dat je gaat stoppen maar dat weet je allemaal niet zeker.

Helemaal mee eens.

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:37

boedjang schreef:

ik zit nog te twijven .
ik ga er gewoon me stoppen
maar ik snap niet goed wat U bedoelt met maar dan voor de volle 100%?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:37

Ik denk dat het al een stuk beter eruit ziet, als je rechtop zit en schouders naar achteren.
Voor HAW heb je wel te weinig foto's geplaatst.

Yuris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:38

Wat een leuke pony! Ik kan het van deze niet goed zien, maar het lijkt alsof je erg achterop je zadel zit. Is het wat klein voor je? Of ligt het aan de foto? Misschien nog een goede foto van opzij,dan kunnen we het goed zien. Ik denk dat je met bovenstaande tips echt een stukje verder zult komen. Maar les is wel belangrijk. En nog leuk ook hoor! Veel succes met je mooie beessie!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:53

divanoo schreef:
boedjang schreef:

ik zit nog te twijven .
ik ga er gewoon me stoppen
maar ik snap niet goed wat U bedoelt met maar dan voor de volle 100%?

ik bedoel dat je 2 topics tegelijk opent , dus of je stopt of je gaat door. als je doorgaat ga je lekker les nemen op dit paardje. Dat bedoel ik met 100% ;)

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:59

ja dat kan
bedankt .
ik zal er eens over na denken

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:18

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.