G-jack @ jumping

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jins

G-jack @ jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 09:37

G-jack is een manegepony van ongeveer 8 jaar oud (precieze leeftijd weet ik niet) en wordt in de manege 'smurf' genoemd :). ik kende deze pony al twee jaar maar ik ben er sedert 3 maand geleden elke week mee beginnen rijden in de les. In het begin was hij heel stijf in de nek maar dit is al voor een groot stuk verholpen, hij loopt nog niet helemaal aan de teugel, enkel in stap en sommige momenten in draf. maar op dat punt wil ik me niet te hard focussen om de pony niet te hard te pushen. ik krijg zelf veel de commentaar dat ik met een te strenge hand rijd, maar daar let ik de laatste tijd wel goed op.

op 1 mei hadden we op de manege een onderlinge wedstrijd dressuur en jumping(80cm). Bij de dressuur heb ik de proef E7 gereden en ben daarbij 2de geworden waar ik heel trots op ben want dressuur is de pony's sterkste punt :) hier heb ik helaas geen foto's van ;( . bij de jumping ben ik twee maal van de pony gevallen (jaren geleden dat ik nog eens gevallen ben en nu in 1 dag 2 keer :') ) gelukkig niet tijdens mijn parcours: tijdens het inrijden ben ik te dicht op een sprong uitgekomen en zag pony het niet meer zitten om van die plaats te springen (mijn schuld). Ik ben toen terug tweede geworden tussen allemaal paarden ( trots op kleine pony) en tijdens de ereronde vond G-jack de geluidsbox deze keer toch echt te eng en ben ik er terug van gedonderd :) pony ging ervandoor en besloot om nog een hindernis zonder mij te springen onder groot enthousiasme van het publiek :).

hier dan de foto's, ik had graag wat opbouwende kritiek gekregen, houd ik mn teugels niet te kort? is mijn springhouding goed? enz... graag vriendelijk houden aub. mijn cap zakte iets af tijdens parcours :\ tijd om een nieuwe te gaan halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
prijsuitreiking, 5 min. voor de tweede val :P

DW_Dressage

Re: G-jack @ jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:33

Op de eerste foto mag je iets meer meegeven, zoals je redelijk goed op foto 3 doet.
Verder ziet het er netjes uit. :j

Gefeliciteerd met je 2e prijs.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:21

Leuke pony!
Ik vind dat je overal meer mag mee geven en probeer niet te gaan steunen op de hals. Zo te zien kijkt hij wel heel goed mee, dat is wel fijn.

jins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 11:33

ik zal er allemaal op proberen letten de volgende keer :) het is inderdaad een hele fijne pony om mee te springen, en dat hij ook meekijkt en meedenkt levert heel wat vertrouwen van de twee kanten op

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:31

fijne houding heb jij zeg! Idd ietsje minder over z'n hals heen hangen, kan in de toekomst ook nog eens een bloedneus voorkomen ;)

gefeliciteerd met de tweede prijs