Elastique @ dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Elastique @ dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 07:08

Hoi allen :wave:

Overlaatst is een lieve vriendin nog eens fotootjes komen nemen tijdens mijn dressuurles, bij deze wil ik ze graag met jullie delen.

Info vooraf:
We zijn een jaar out geweest door manken zonder in begin een gekende oorzaak, nu na vele tests, een conclusie en een behandeling later zijn we terug van start.
Elastique heeft heel licht beginnende artrose op de laatste 2 halswervels (C6 en C7), en de pijn drukt zich door naar zijn schouder. Oefeningen waarbij hij zijn schouder moet gebruiken zijn dus nog op dit moment niet correct, maar na de behandeling moet hij ze dus terug opnieuw correct leren gebruiken.

We trainen al sinds December om eind augustus eventueel terug M2 wedstrijden op te pakken.
Het rijden heeft nog zijn ups en downs, maar we hebben plezier (wat het voornaamste is ;) )
We werken vooral nu aan het van achter naar voor rijden, de gedragenheid en nemen sinds kort terug wijken, SB en de keertwending mee.

Afbeelding

SMILE ?!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*moet meer op mijn rechterzitbeenknobbel zitten hierzo :-\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SB zonder sporen gaat wat moeilijker aan mijn spastisch been te zien ::)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fotograaf had wat creatieve momentjes :Y)

Tips en commentaar graag onderbouwen ;)

blubjes

Re: Elastique @ dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:17

hoi, wat een super mooi paard heb je zeg! en wat top dat je het rijden weer kunt oppakken.
de 'creatieve' foto's (vooral nr1) zijn echt super!
het enige puntje wat ik je zou willen geven is om meer naar voren te kijken, je kijkt vaak naar beneden. ze zeggen tegen mij altijd: wees trots op je paard!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:47

Leuk paardje heb je.. Flinke billen heeft die ;) alleen maar goed!

Ik zou wel meer op je houding gaan letten. Rechtop kijken, ellebogen meer langs je lijf en het lijkt alsof je je polsen wat strak houdt.

Mee zitten op de 4de foto zo belemmer je de oefening alleen al.
En schouderbinnenwaards hou jeje binnen been bij de singel ;) Je buitenbeen ligt lichtjes iets na achter..

Heel veel succes ermee! Zal wel goed komen

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:31

als eerste leuk paard!
ik heb wel een beetje het idee dat hij er net iets meer door mag, laatste foto van middendraf maakt hij zich ook lang ipv passen te verruimen om het zo maar te zeggen,
en ik zou zeker aan je houding gaan werken,

succes

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:45

foto 1 vind ik echt mooi! Mooi paard ook.
Ik heb wel het idee dat je been wat ver naar achteren licht, en idd iets meer voor je kijken.
en je tenen iets meer naar binnen
succes :)

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:28

leuk paard..!
Ik vindt het er leuk uitzien, ben het wel eens met al het bovenstaande, mag er ook van mij net iets meer doorheen. Denk idd aan je houding en probeer wel contactteugel te houden, maar wil het wel gezegd hebben, zie liever dit teugeltje, dan mensen die vastzetten.!

Ga zo door..! :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 15:04

blubjes schreef:
het enige puntje wat ik je zou willen geven is om meer naar voren te kijken, je kijkt vaak naar beneden. ze zeggen tegen mij altijd: wees trots op je paard!

Maar hij is zo lekkeer :Y) Nenee, het is al hard verbeterd, maar we blijven er aan werken ;)

mobart schreef:
Ik heb wel het idee dat je been wat ver naar achteren licht, en idd iets meer voor je kijken.
en je tenen iets meer naar binnen

_Joycke_ schreef:
ellebogen meer langs je lijf en het lijkt alsof je je polsen wat strak houdt.

Mee zitten op de 4de foto zo belemmer je de oefening alleen al.
En schouderbinnenwaards hou jeje binnen been bij de singel ;) Je buitenbeen ligt lichtjes iets na achter..

Inderdaad, vond mijn been zelf wat spastisch toen ik de foto's bezag, ik denk mede door dat ik zonder spoortje reed toen. Want met zover mijn been naar achter te leggen vraag ik geen correcte SB, inderdaad.

Met keertwending naar rechts heb ik inderdaad de neiging tegen te zitten, al probeer ik er echt wel op te letten (binnenbeen lang!)

Ik heb eigenlijk niet het idee mijn polsen vast te zetten? Soms zijn mijn armen beter aangesloten, maar als het wat geconcentreerder wordt vergeet ik ze denk ik een beetje :')

Ubana schreef:
mag er ook van mij net iets meer doorheen

Kun je dit eventjes verduidelijken voor mij? :o

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:45

ziet er goed uit hoor! zorg wel dat je een constante verbinding houd met de mons, soms zwabberen je teugels een beetje!

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:53

leuk paardje ! :)
hele creatieve foto's !