Contiki 4 jaar 2e keer at work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Contiki 4 jaar 2e keer at work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:16

Hallo allemaal,

Dit is het tweede topic van ons. Eerste topic: [RT-HAW] Contiki 4 jaar film
We zijn inmiddels twee maanden verder en onze eerste twee concoursen gehad. Het eerste concours waren we 2e met 211 de tweede keer hadden we 194. Deze zondag weer wedstrijd!
De filmpjes zijn van mijn les dus als je geluid hebt hoor je ook wat ik moet doen etc.
Co is 4 wordt dit jaar nog 5 en moet nog veel leren :P. De punten waar we heel erg mee bezig zijn, zijn de galop, het halthouden en er voor zorgen dat ik niet te veel steun geef zodat hij op mijn hand kan gaan hangen.

De filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=bDW-pn8s ... el&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=gSZRiblm ... el&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=NlaI6j2W ... el&list=UL

Groetjes!

Yucome

Re: Contiki 4 jaar 2e keer at work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 17:06

Niemand?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:51

Ik heb enkel het eerste filmpje gezien aangezien m'n internet traag is. Ook hem ik op deze computer geen geluid, vanavond zie ik de rest van de filmpjes en hoor ik ze met geluid.

Correct me if I'm wrong, maar van het begin word ik helemaal niet zo blij! Je doet daar sb geloof ik? Waarom word je daar zo streng met je hand? Je paard komt helemaal in verzet! Oefen het dan in kleinere stukjes.
Verder moet je je benen stiller houden, je zit de hele tijd te prikken.

Ik vind dit een heel leuk paard, ik weet nog dat Kelly hem op HPS had laten zien, jezus, wat een machtig paard was het ook! :D

Maar zoals ik al zei, ik heb de rest van de filmpjes nog niet gezien, dus mss dat ik m'n mening dan herzie!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:12

Hej,
In het begin is idd sb. Maar ik word daarin niet streng met mijn hand, ik zet hem in de juiste positie en geef dan rechterbeen om hem opzij te drukken maar hij snapt het gewoon niet en daarom doet hij daar zo. Ik zet hem alleen terug in de positie en probeer het weer opnieuw zoals je ziet is de verbinding daar ook niet heel strak maar verzet hij zich gewoon omdat hij zijn binnenachterbeen eronder moet zetten en hij snapt het nog niet helemaal.

Ik moet wel me benen stiller houden daaar heb je gelijk in en dat vind ik ook heel erg moeilijk. Ik heb hiervoor een pony gehad die ik bij elkaar pas moest aandrijven en bij hem hoeft dat niet maar ik krijg me benen niet meer stil nu. Dus dat is zeker een werkpunt.

Bedankt!

Snow_Feather

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:07

Heej!
Ook ik heb alleen het eerste filmpje gezien, want mijn internet is heeel sloom!

Het ziet er opzich allemaal goed uit maar wat ik zie is dat je steeds met je binnenhand terug werkt. Je brengt deze zeg maar naar je buik en/of boven been en je moet deze juist van de hals af bewegen, niet naar je toe!

:)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:35

leuk paard hoor!

maar zorg ervoor dat jij in je handen luchteger wordt, meer van achteren naar voren dat wordt hij daar wel losser. met de sb ook je houd hem best veel tegen voor iets losser dat hij ook de ruimte heeft om de oefening te doen binnen hand losser en meer naar je buiten hand rijden. voor derest ziet het er goed en ontspannen uit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:43

Is dat de eerste keer SB wat je hier doet?
Paard zie je compleet uit balans vallen en onzeker worden. Logisch, maar zou in dit geval zelf weer ruimte geven van voren en eerst maar weer een lekker door laten lopen. Zonder beweging in lichaam kun je geen vloeiende SB rijden.
SB is ook bedoeld om lichaam soepel te krijgen, wat alleen maar mogelijk is vanuit een lichaam dat beweegt ipv half stil staat en achterbenen die goed doorlopen. Schouder liften met paard dat in je handen wil hangen is onmogelijk.
Dus korte ophouding maken en weer ruimte geven naar voren. Verleg ook goed je gewicht naar binnen en visualiseer alsof je van de hoefslag af wilt rijden. Dus niet alleen been aanleggen, maar goed naar binnen zitten. Daarmee geef je een wijkende hulp en voorkom je dat paard door je binnenbeen heen zeilt.

Wel erg leuk dier trouwens!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:51

Leuk paard, nog wel wat puppy-achtig en slap in z'n lijf.
Je beengebruik vind ik nogal onrustig. Dat in combinatie met de sporen, vind ik er niet prettig uitzien.
Uiteindelijk schiet je dan ook weinig op met je sporen (je paard stompt af op de hulpen).
Tip: oefenen op correct in de hulpen (reageren op druk) en je eigen houding (balans).
Succes.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:18

Ik vind het beeld aanzich niet verkeerd, lekker door zn lijf, nog achter wel wat slap waardoor hij niet tot dragen komt maar hij is 4, daar zie ik verder op het 1e en 2e filmpje niet veel storends aan.

Maar in vredesnaam, waarom die sb in een impulsloze stap? Hij vind het moeilijk, maar een paard heeft bij sb toch echt impuls nodig, in stap heeft een paard de minste impuls, ik zou hem dan in draf zetten, en iig als hij 'moeilijk gaat doen' als je teveel aan de voorkant vraagt van hem, hem opzeker voorruit rijden en flink ook! Zo ontstaan stakende paarden. Ook zou ik het niet zo lang van hem verwachten, uit de wending, schouder voor en daarna of recht maken of wenden , niet teveel vragen ineens. Dan zwakt de kwaliteit van de oefening af en dat is doodzonde!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:17

Probeer hem zoals hierboven al aangegeven gewoon door te laten lopen en werk niet zo met je handen terug. Stap of draaf de hoek door, doe alsof je van hand wil veranderen en op het moment dat zijn voorbenen van de hoefslag af zijn, druk je hem met je been opzij. Eerst 1 pasje, daarna 2, etc. Zo blijf je impuls houden, hoef je niet zo aan die teugels te frunniken en snapt je paard eerder wat je bedoelt. Je hebt een heel leuk paard onder je kont, wees er zuinig op :)