2x L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willempie_T

2x L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 18:55

hallo,

aangezien ik al een aardig tijdje hier op bokt rond huppel.
maar eigenlijk vrij weinig van me zelf er op heb gezet dacht ik doe het nu eens!

even klein beetje mijn paardje voor stellen:

het is een merrie van 7 jaar oud (maart'05) ze is ong. 1.78m hoog (en ik ben 1.68m moet je na gaan was dus echt een reus voor mij)
ik heb haar nu ongeveer iets meer dan 2jaar
ik kocht haar toen had ze net een veulen gehad en was ze net zadelmak
(je kon er mee weg rijden) bochten waren een lange strijd met dr en galop al helemaal! na veel (bloed) zweet en tranen(!) met het trainen
ben ik in april vorig jaar op wedstrijd gegaan om het eens uit te proberen
allebij zo groen als wat en eigenlijk nog nooit op vreemd terrein geweest, ging het eigenlijk zo goed dat ik nu L2+3 ben.
het is verder een lieve merrie die hard voor je wil werken.

hier onder een pa foto's van afgelopen wedstrijd. vind het leuk om commetaar te krijgen mits. ik er wel wat aan heb.

heb verder ong. 1x per week prive les en heb het volste vertrouwen in hem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor mijn gevoel was hij op de wedstrijd behoorlijk sterk. meer het graag willen lopen waardoor ik hem vaak iets te veel vast hou.
ik weet dan ook dat ik losser in mijn handen moet zijn en ook me hakken meer moet uit drukken. (dit wil alleen goed als ik hem er echt fijn door heb en echt goed kan gaan zitten)
verder zei ik ook vind leuk om commetaar te krijgen maar ook om complimenten te krijgen. en tips zijn altijd welkom.

Marianne_b

Re: 2x L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:25

Leuk paardje ! maar lijkt me wel een pittig paardje ;)
miss. nog een beetje meer bij elkaar rijden maar het ziet er Netjes uit !
succes met je volgende wedstrijden

Groetjes Marianne

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 19:31

heej,

dankje wel! naja pittig.. wil heel graag voor je werken,
en daardoor overrommeld ze zich zelf als ware en kan ze zich behoorlijk opfokken..
en het bij elkaar rijden klopt ben ik ook erg mee bezig in de training. maar is nogal eens lastig met een groot paard!:)

Marianne_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:32

ja kan ik me voorstellen ! het is echt een grote

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:46

't Ziet er netjes uit! Vriendelijke vertoning en je paard is volgens mij juist erg gefocust op jou. Inderdaad wat meer ontspanning maar dat zal vanzelf wel komen naarmate je meer meters maakt.

Komt helemaal goed volgens mij!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:29

Leuk paardje hoor! Ik zou alleen wel letten op je beenligging, je onderbeen ligt nu te ver naar voren waardoor je neigt naar een stoelzit. Dus misschien je beugels wat langer! en let erop dat je je hak niet optrekt. Maar zoals ik al zei: je hebt een leuk paard onder je kont!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:19

Ron met dr knappe paardje :) ziet ergoed uit:) been idd soms niet tever naar voren, maar dat gaat al steeds beter en je houding is al zoveel verbeterd:)

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:27

dank jullie voor de complimenten! ben ook super blij met dr! echt me maatje:) en idd me been. heb het al geprobeerd om langer te doen maar aangezien hij nu best wel aan het veranderen is met manier van lopen (Gaat hoger opgooien) is dat heel lastig zitten (waardoor je meer gaat bewegen) en ik vind het belangrijker dat je stil kunt zitten zonder een paard te storen met je zit.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:29

Echt mooi paardje! Wedstrijd kootwijk he op de 1e foto zie je mij in de verte met mijn grijze jasje.
Het rijden ziet er erg goed uit ontspannen uit.

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:23

Dankje! haha leuk toevallig!:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:39

Ik zou zeggen, probeer iets meer rechtop te gaan zitten. Je leunt nu naar achteren en je benen steken juist ietsje naar voren waardoor je net niet in balans zit. Als je je paard weg zou denken zou jij op je voeten in balans moeten landen :) maar ik denk dat je nu om zou kukelen. Zodra je recht gaat zitten denk ik dat je voeten automatisch wel mee zullen doen. Op die galopfoto zit je namelijk al een heel stuk netter.

Ze lijkt inderdaad nog een beetje strak bij de kaak, ik denk dat dat er inderdaad mee te maken hebt dat jij vasthoudt. Vasthouden lost nooit zo veel op, dat geeft misschien wel een vals gevoel van veiligheid maar je paard wordt er niet echt rustiger van meestal. Vaak ga je dan hangen in de mond en laten ze juist niet los. Als je je paard wil inhouden, wees dan iets strenger zodat ze meteen reageert en jij weer los kan laten, of rij haar meer terug op zit.

Verder heb je echt een schitterend paard om te zien, zeg. Erg leuk beestje :j Wel erg groot inderdaad, hihi, maar jullie passen wel leuk bij mekaar.

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 20:08

Bedankt voor de reactie! Krijg juist vaak veel complimenten over mijn houding en manier van rijden. Nagenoeg op elke coupon staat dat ik keurig recht op me paard zit en een vriendelijke manier van rijden heb... Al vind ik zelf dat idd mijn benen wat meer na achter mogen wat hier voor ook gezegd werd.

Bedankt.