wat zou mijn pony waard zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat zou mijn pony waard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:01

hoi mensen,
Ik heb afgelopen december een pony gekocht. Ik reed daarvoor al ruim een jaar op hem.
Ik vraag me af wat hij waard is. Niet dat ik hem weer wil verkopen hoor!
zeker niet.
Maar dan kan ik kijken of het een beetje overeenkomt met wat ik ervoor betaald heb.

Op het moment dat ik hem kocht:
Was hij 15jaar en net twee jaar een ruin.
Het is een volbloed arabier van 1.54m Vos, vader Nikel (AVS)
Hij heeft 7jaar in de endurance gelopen met als hoogste klasse 4.
Daarin is hij ook ooit eerste geworden en verder nooit lager geindigd dan de 16de plaats.
Hij heeft een beetje last van stijfheid in zijn achterhand.
100% verkeersmak, geen stalstreken.
hij kan nog geen B-proef rijden in de dressuur en springen heeft hij nooit gedaan. Wel heel leergierig.
Hij heeft nooit een ziekte of iets gehad, alleen een blessure aan zijn pees toen hij 5 was, maar daar merk en zie je niets van.
Hij is super lief in de omgang.

Anoniem

Re: wat zou mijn pony waard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:02

De markt is momenteel slecht, daarom zeg ik €1500.-

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:02

volgens mij is hier een topic voor moet je misschien even zoeken

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:20

Door zijn leeftijd en geen Bniveau zou ik hem ook niet hoger dan 1500 schatten

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:21

Misschien net 1.000 euro. Als je geen B proef kan rijden kan je ook nooit goed een endurancewedstrijd doorkomen, want daar moet je ze ook over de rug rijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:23

Zo, 1500 euro voor een 15 jarige......
Ik denk dat de markt zeer beperkt is voor een 15 jarige (niet iedereen wil een wat ouder paard), de markt is al niet zo best en een dan ook nog een volbloed arabier.
Ik zou zeggen dat een verkoper blij moet zijn er een paar honderd euro voor te krijgen.

Dat zegt natuurlijk niets over de onschatbare waarde die dit paard voor jou kan hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:25

jury schreef:
Zo, 1500 euro voor een 15 jarige......
Ik denk dat de markt zeer beperkt is voor een 15 jarige (niet iedereen wil een wat ouder paard), de markt is al niet zo best en een dan ook nog een volbloed arabier.
Ik zou zeggen dat een verkoper blij moet zijn er een paar honderd euro voor te krijgen.

Dat zegt natuurlijk niets over de onschatbare waarde die dit paard voor jou kan hebben :)

Ik zat ook nog eens te denken en ik zeg bij nader inzien €1000.- Maar dat hangt er ook vanaf waarom ie zo stijf is...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:45

jikkes2 schreef:
Op het moment dat ik hem kocht:
Was hij 15jaar en net twee jaar een ruin.
Het is een volbloed arabier van 1.54m Vos, vader Nikel (AVS)
Hij heeft 7jaar in de endurance gelopen met als hoogste klasse 4.
Daarin is hij ook ooit eerste geworden en verder nooit lager geindigd dan de 16de plaats.
Hij heeft een beetje last van stijfheid in zijn achterhand.
100% verkeersmak, geen stalstreken.
hij kan nog geen B-proef rijden in de dressuur en springen heeft hij nooit gedaan. Wel heel leergierig.
Hij heeft nooit een ziekte of iets gehad, alleen een blessure aan zijn pees toen hij 5 was, maar daar merk en zie je niets van.
Hij is super lief in de omgang.

500-800 euro.
Waarom is hij stijf? En hoe uit zich dat?
Hoe braaf is hij, ook voor beginners?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:53

Lolacabana schreef:
Misschien net 1.000 euro. Als je geen B proef kan rijden kan je ook nooit goed een endurancewedstrijd doorkomen, want daar moet je ze ook over de rug rijden.

Paard heeft klasse 4 endurance gereden. Dus dan is hij echt wel een hoop wedstrijden goed doorgekomen anders kom je nooit bij klasse 4... (120 tot 160 km)

Beetje jammer dat blijkbaar alleen de dressuur meetelt en endurance er eigenlijk niet toe doet als ze daar op hoog niveau hebben meegelopen.

Ik zou dit paard toch wel hoger taxeren dan 1000 euro... Zo oud is 15 nog helemaal niet...
Al vraag ik me wel af wat er met stijfheid in de achterhand bedoeld wordt... Dan daalt de waarde wel weer.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:57

kim345 schreef:
Lolacabana schreef:

Paard heeft klasse 4 endurance gereden. Dus dan is hij echt wel een hoop wedstrijden goed doorgekomen anders kom je nooit bij klasse 4... (120 tot 160 km)

Beetje jammer dat blijkbaar alleen de dressuur meetelt en endurance er eigenlijk niet toe doet als ze daar op hoog niveau hebben meegelopen.

Ik zou dit paard toch wel hoger taxeren dan 1000 euro... Zo oud is 15 nog helemaal niet...
Al vraag ik me wel af wat er met stijfheid in de achterhand bedoeld wordt... Dan daalt de waarde wel weer.

Hij heeft dat gelopen ja, maar dat kan best al 4 jaar geleden zijn. Voor endurance is het ook belangrijk dat het paard los is in zijn lijf en een stijf paard komt denk ik niet eens een klasse een door. In de B dressuur wordt ook bijna niks van het paard gevraagd, alleen ontspanning en losheid en als het paard dat al niet aan kan dat betwijfel ik of het uberhaubt nog een endurance wedstrijd aan kan.

Endurance telt voor mij zeker wel mee aangezien ik dat veel leuker vind dan dressuur of springen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:59