Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jury schreef:Zo, 1500 euro voor een 15 jarige......
Ik denk dat de markt zeer beperkt is voor een 15 jarige (niet iedereen wil een wat ouder paard), de markt is al niet zo best en een dan ook nog een volbloed arabier.
Ik zou zeggen dat een verkoper blij moet zijn er een paar honderd euro voor te krijgen.
Dat zegt natuurlijk niets over de onschatbare waarde die dit paard voor jou kan hebben
jikkes2 schreef:Op het moment dat ik hem kocht:
Was hij 15jaar en net twee jaar een ruin.
Het is een volbloed arabier van 1.54m Vos, vader Nikel (AVS)
Hij heeft 7jaar in de endurance gelopen met als hoogste klasse 4.
Daarin is hij ook ooit eerste geworden en verder nooit lager geindigd dan de 16de plaats.
Hij heeft een beetje last van stijfheid in zijn achterhand.
100% verkeersmak, geen stalstreken.
hij kan nog geen B-proef rijden in de dressuur en springen heeft hij nooit gedaan. Wel heel leergierig.
Hij heeft nooit een ziekte of iets gehad, alleen een blessure aan zijn pees toen hij 5 was, maar daar merk en zie je niets van.
Hij is super lief in de omgang.
Lolacabana schreef:Misschien net 1.000 euro. Als je geen B proef kan rijden kan je ook nooit goed een endurancewedstrijd doorkomen, want daar moet je ze ook over de rug rijden.
kim345 schreef:Lolacabana schreef:Misschien net 1.000 euro. Als je geen B proef kan rijden kan je ook nooit goed een endurancewedstrijd doorkomen, want daar moet je ze ook over de rug rijden.
Paard heeft klasse 4 endurance gereden. Dus dan is hij echt wel een hoop wedstrijden goed doorgekomen anders kom je nooit bij klasse 4... (120 tot 160 km)
Beetje jammer dat blijkbaar alleen de dressuur meetelt en endurance er eigenlijk niet toe doet als ze daar op hoog niveau hebben meegelopen.
Ik zou dit paard toch wel hoger taxeren dan 1000 euro... Zo oud is 15 nog helemaal niet...
Al vraag ik me wel af wat er met stijfheid in de achterhand bedoeld wordt... Dan daalt de waarde wel weer.