Onderlinge wedstrijd met mijn Plack Pearl!! (fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gekkiej123

Onderlinge wedstrijd met mijn Plack Pearl!! (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 11:10

Hooii iedereen. :wave:

Zondag hebben wij een onderling wedstrijdje gereden,
het ging best goed maar helaas wel laatste geworden, we hadden 174 & 77.
maar toch leuke foto's uit gekomen en lol gehad :D
12 mei gaan we ook een onderling wedstrijdje doen maar dan wel op een andere stal.. meer voor de ervaring.. even kijken hoe dat gaat en dan in het echie starten *\o/*

Paspoortje:
naam: Gucci (officieel wieke van stal jody)
Leeftijd: 12 mei wordt zij 5 jaar.
Geslacht: merrie
Vader: ulbert 390
Moeder: Rypke
Niveau: onderling B dus eigenlijk nog geen niveau.

Mijn grootste probleem zijn toch wel mijn benen, die leven echt een eigen leven -:(-
heb al meerdere keren een riempje door mijn singel en beugels gedaan maar dat is niet echt een succes..
jullie nog tips?
Verder gaan we nu werken om de oefeningen wat vloeiender te maken en op de letter rijden, iets heel simpels maar toch staat het op mijn protocol..

Nou hier de foto's

1. Nou hier begint het al BENEN :(
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.Middendraf.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. <3
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.en de laatste
Afbeelding

Laat je een reactie achter? :)) :o

Karen1987

Re: Onderlinge wedstrijd met mijn Plack Pearl!! (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:24

Ziet er goed uit! Mooie fries ook! Zo van je foto's ziet het er uit alsof je klaar bent voor de B! Dan wel zorgen dat je netjes op de letter rijdt, want dat scheelt heel veel! Denk ook aan je handen, ze willen nog wel eens piano spelen.. Probeer iets rechter op te zitten, en je benen iets af te laten hangen. Alleen been geven als het nodig is, en consequent daar in zijn. Geen reactie? Tikje ben je zweepje.
Succes

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:29

Wat ik jammer vind is dat ik heel veel spanning bij je zie. Je hebt een ontzettend moooooi paard onder je kont en laat zien dat je daar trots op bent. Op de foto's trek je je schouders op en je kijkt niet echt blij. Probeer je schouders laag te houden en borst voorruit. Dan hoef je nog niet direct daarbij met een dikke glimlach te rijden, maar als je laat zien dat je trots bent, dan straal je veel meer uit.

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:48

Karen1987 schreef:
Ziet er goed uit! Mooie fries ook! Zo van je foto's ziet het er uit alsof je klaar bent voor de B! Dan wel zorgen dat je netjes op de letter rijdt, want dat scheelt heel veel! Denk ook aan je handen, ze willen nog wel eens piano spelen.. Probeer iets rechter op te zitten, en je benen iets af te laten hangen. Alleen been geven als het nodig is, en consequent daar in zijn. Geen reactie? Tikje ben je zweepje. Succes

Dankje voor je reactie :D..
het klopt dat mijn handen af en toe pianotje spelen, ik zal er op gaan letten!
ik geef vaak onbewust been terwijl het dan eigenlijk niet nodig is.. dus idd tikje bij als ze niet reageerd :P

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:51

_brunette schreef:
Wat ik jammer vind is dat ik heel veel spanning bij je zie. Je hebt een ontzettend moooooi paard onder je kont en laat zien dat je daar trots op bent. Op de foto's trek je je schouders op en je kijkt niet echt blij. Probeer je schouders laag te houden en borst voorruit. Dan hoef je nog niet direct daarbij met een dikke glimlach te rijden, maar als je laat zien dat je trots bent, dan straal je veel meer uit.

Daar heb je helemaaal gelijk in.. ik zit er vaak echt op als een stresskip.. ik heb zo de zenuwen voor de wedstrijd.. meestal als ik de proef in ga dan gaat het wel weer weg..op elke foto kijkt mijn hoofd niet echt blij -O- maar dat ben ik dan wel.. tis ook concentratie denk ik :j
en stukje faal angst.. maar als ik eenmaal klaar ben dan zijn alle zenuwen weer weg..
Bedankt voor je reactie :D

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:59

Wat een mooi paard heb je toch!! :D

Als ik naar de foto's kijk dan heb ik het idee dat je een beetje naar voren valt, maar dit komt waarschijnlijk door de ligging van je benen. Hier heb ik ook veel last van gehad, maar ik probeer er tijdens het rijden constant op te letten. Elke paar passen denken: "Oh ja, hakken naar beneden". Dan ga je vanzelf wat meer rechtop zitten. Voor je schouders eigenlijk hetzelfde. Als je er constant maar aan denk dan gaat het daarna automatisch.

Verder ziet het er echt netjes uit!

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:25

Ik vind het er netjes uit zien! Normaal houd ik niet zo van friezen, maar hier wil ik wel even op hoor! :D
Probeer alleen iets meer te ontspannen, en iets rechter op te gaan zitten. Succes!

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:52

Kruimeltje86 schreef:
Wat een mooi paard heb je toch!! :D

Als ik naar de foto's kijk dan heb ik het idee dat je een beetje naar voren valt, maar dit komt waarschijnlijk door de ligging van je benen. Hier heb ik ook veel last van gehad, maar ik probeer er tijdens het rijden constant op te letten. Elke paar passen denken: "Oh ja, hakken naar beneden". Dan ga je vanzelf wat meer rechtop zitten. Voor je schouders eigenlijk hetzelfde. Als je er constant maar aan denk dan gaat het daarna automatisch.

Verder ziet het er echt netjes uit!

Hey bedankt voor je reactie!
ja klopt idd dat ik wat naar voren zit, dit is eigenlijk alleen tijdens mn proeven, komt echt door de spanning en door wat je zegt de ligging van mijn benen:(

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:53

Bonitolover schreef:
Ik vind het er netjes uit zien! Normaal houd ik niet zo van friezen, maar hier wil ik wel even op hoor! :D
Probeer alleen iets meer te ontspannen, en iets rechter op te gaan zitten. Succes!

Dankje :D..
het is ook niet een echte fries om te zien en om te rijden... anders dan alle andere friezen,, meer het luxe type :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:42

Wat een prachtig dier heb je daar zeg! :D

Let inderdaad op je houding, druk je hakken uit en maak je benen lang. Verder zie ik veel spanning in je schouder en arm. Bovendien mag het paard wel meer halslengte krijgen. Nu loopt het eigenlijk achter de teugel. Neusje mag er dus meer uit, dus lekker ontspannen die teugels vast houden en iets meer lengte geven en dan komen die punten in de B vanzelf binnen gestroomd. ;) :D

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:54

tis echt de wedstrijd spanning :(
normaal zit ik niet zo voorover maar gewoon rechtop!
ze loopt idd af en toe nog wat te diep.. maar het is al een stuk verbeterd :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:28

Als ik kijk naar de plaatjes, geloof ik direct dat je benen vast enigsinds een eigen leven zullen lijden, maar...

Eerder denk ik dat je een wat te klein zadel (je zit op een aantal plaatjes ver achterop de lepel), voor jezelf hebt, dat je van daaruit voorover wordt geduwd en dat gaat compenseren met je benen... Dit is lastig en dus in situaties waarin jij het spannend vind ga je klemmen, en schouders optrekken...

Paard loopt er behoorlijk fijn bij :) lief paard :)

Ik ken je probleem qua zadel, maar een zadel waar je in past, daar heb je dit soort problemen zo opgelost :) spreekt uit ervaring :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:57

gekkiej123 schreef:

tis echt de wedstrijd spanning :(
normaal zit ik niet zo voorover maar gewoon rechtop!
ze loopt idd af en toe nog wat te diep.. maar het is al een stuk verbeterd :)

Daarom is het ook zo goed dat je jezelf hebt laten fotograferen tijdens het paardrijden. Op de rug van het paard merk je soms niet wat je fout doet, namelijk! :D

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:56

__PSM__ schreef:
Als ik kijk naar de plaatjes, geloof ik direct dat je benen vast enigsinds een eigen leven zullen lijden, maar...

Eerder denk ik dat je een wat te klein zadel (je zit op een aantal plaatjes ver achterop de lepel), voor jezelf hebt, dat je van daaruit voorover wordt geduwd en dat gaat compenseren met je benen... Dit is lastig en dus in situaties waarin jij het spannend vind ga je klemmen, en schouders optrekken...

Paard loopt er behoorlijk fijn bij :) lief paard :)

Ik ken je probleem qua zadel, maar een zadel waar je in past, daar heb je dit soort problemen zo opgelost :) spreekt uit ervaring :)

Dankje voor je reactie :D..
eigenlijk zit ik echt heerlijk in dit zadel!! heb ook nog een wintec isabell werth liggen maar daar hebben mijn benen precies het zelfde probleem, het benen probleem komt echt door de spanning. ik ga voorover zitten en gespannen en daardoor gaan mijn benen naar achter!! ik moet er veel op gaan oefenen!
ze is idd heel lief <3

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:41

Moderatoropmerking:
Reactie die niet voldoen aan de regelgeving van HAW zijn verwijderd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:45

Wat ik graag zou zien is het neusje er iets meer uit, nu loopt deze net voor de ll.
De rest is al gezegd.
Blijven oefenen en foto's / video's maken, leerzame momenten zijn dat!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:27

De spanning zal best de boosdoener zijndie het erger maakt, maar in een maatje groter qua zadel zul jij losser zitten, en dan zul je ongetwijfeld ook makkelijker kunnen zitten...

Ik gok dat de wintec misschien ook niet ruim genoeg is...

Maar uiteraard, ook flink blijven oefenen...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:38

@PSM dat was ook mij gedachte dat het zadel te klein is en daardoor slecht balans kan vinden en houden.
De rest is eigelijk al gezegt. veel spanning gewoon wat vaker ergens anders gaan rijden en het komt vast goed!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:29

wat een black beauty
vind je houding erg gespannen
ietsmeer je elebogen naast je lichaam en dan word de rest ook beter
proficiat met je punten goed hoor

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:18

Dankje :D
mijn punten vielen juist tegen! _O-

Muisvoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 08:34

Zo, die lijkt me ook nog behoorlijk groot ook nog; ik vind het jammer dat het hoogste punt in de nek ver achter de oren gevonden moet worden; het gaat niet om omlaag rijden, maar om de nek zo lang mogelijk te maken. Ik weet dat het iets is wat friezen graag doen: showen met een nek erop, maar het is juist de lengte die je zoekt.

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:57

ze is 1,67.. er groot voor een fries:P..
ik weet dat het niet om omlaag rijden gaat ;).. ik rijd vaak langlaag maar dat ga ik op de wedstrijd niet doen..
ze loopt idd iets achter de loodlijn maar het valt nog mee. het is erger geweest !!
Dankje voor je reactie

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:37

mooie hals heeft ie!

wel zou ik wat meer lengte in de hals willen zien het ziet er op somige foto's wat ''bekropt'uit en je ziet nog veel spanning ook joun houding is nog niet helemaal oke. je zit nog niet lekker in balans en zit wat voorover mischien je beugels toch 1 gaatje korter wardoor je daar meer op kunt gaan steunen ik denk dta je houding dan al een stuk vooruit gaat.

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:55

Dankje!

mijn houding is normaal wel goed! het komt echt door de zenuwen dat ik voorover ga handen en gespannen ga zitten, waardoor gucci ook weer gespannen gaat lopen.
het opkroppen is veel erger geweest, ik ben al blij met dit beeld :D..
thuis rijden we veel lang laag.. maar een wedstrijd is een wedstrijd. ik heb geen commentaar op mijn protocollen dat zij te diep loopt! het is ook fries eigen :P

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:00

Wat heb je daar een heerlijk dier, en leuke combi, naar mijn idee doet je zadel enorm afbreuk aan je zit en beenligging. Eigenlijk kan je je been niet kwijt tegen de wrong waardoor je te ver achterin kon en dat conpenseer je door je onder een naar achter te brengen waardoor je in het zadel zakt, ik heb ook een zadel met soortgelijke wrong, en herken je probleem, heb nu een ander zadel. Met een kortere wrong waar je je bovenbeen tegen aan legt, en hè been in een natuurlijke houding legt en je bekken kan kantelen, filmpje van de 2 verschillende zadels was schokkend, verder zou ik zitles aanbevelen die je vast ook adem/ ontspanningsoefeningen kunnen aanleren. Zo op de foto's ziet het er best b waardig uit..

Edit: heb je ook foto van je " normale" zitten?