.Dexter is mijn 4 jarige topper
. Ik heb hem nu 4 maanden, en hij was net zadelmak toen hij kwam. Er zat en zit behoorlijk wat werk in, maar dat vind ik wel een leuke uitdaging
. Hij was veel te dun, heel slap van achter en mistte erg veel bespiering. Dit is iets wat je natuurlijk niet in 4 maanden voor elkaar krijgt, dus dit zie je nog zeker terug
.Verder buigt hij niet zo graag op rechts, en moet ik daar vooral niet vasthouden. Ook moet ik er op letten dat ik mijn handen niet te hoog houd. (ik hoef hem niet op te tillen
).Hij zakt graag te diep, dus ik wil hem niet te laag hebben. Dat betekent niet dat ik hem al in de oprichting wil hebben, maar hij moet zeg maar horizontaal, met zn neusje op de LL op eigen benen lopen. Dit begint hij steeds beter te doen
.We beginnen altijd met een beetje spanning. Hij kan wel een beetje popiejopie doen. Soms is het dan 1 bokkesprong en dan is het klaar, soms is dit niet eens nodig. Het is natuurlijk een jong dier, en hij wil gewoon graag lopen (en dat is weer een pluspunt). Ik leer steeds beter hoe ik die spanning kan laten afvloeien
. Vandaag was er echter helemaal geen spanning
Hij was meteen volkomen relaxed en ik heb echt ontzettend fijn kunnen rijden

Lekker losstappen.

Drafje, al iets achter LL.

Vind ik een fijn plaatje
.
Zooo ja paardje

Galopje, hij galopeert nog erg groot dus ik ben nog een beetje zoekende hoe ik dat het beste kan uitzitten
.
Stukje stappen, weer wat achter LL.

Stukje rechtsom, je ziet dat hij dat lastiger vindt. Ik ga dan gauw rechts vasthouden en dat moet ik NIET doen.

Galopje.

Nog een galopje

Klaar
Commentaar geven mag, maar houd het wel netjes natuurlijk
We oefenen trouwens om op termijn een B proefje te gaan rijden
Deze zomer gaat hij iig nog niet mee. Op zijn allervroegst in de herfst, maar dan moet hij zeker deze stijgende lijn volhouden en moet ik echt het idee hebben dat hij het allemaal aankan
Ons niveau is dus nog puppytraining
.
ik vind het echt een enorm vriendelijk dier in de uitstraling, ben dan ook wel benieuwd hoe die anders is
. Je moet mij niet met zo'n zeikerd aankomen
.