1e keer op de foto met Evarussa (1e keer galop)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

1e keer op de foto met Evarussa (1e keer galop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:06

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie komen kijken in dit topic, mijn oom heeft een kleine fokkerij, voor hem rij ik enkele paarden...
Sinds ongeveer 2 maanden ben ik bezig met Evarussa zij is 3 jaar.

Het is een echte coole kikker, ze vindt heel veel goed en maakt zich ook niet zo snel druk.
Eva is nu ongeveer 4 weken onder het zadel, donderdag hebben wij voor de eerste keer gegaloppeerd en vandaag hebben wij voor het eerst bij de rijvereniging gereden in de bak.

Wij leren graag, maar geef je commentaar wel op een duidelijke manier ;)
Eva is een paard wat snel iets te diep loopt, wij werken hier hardt aan in de les!

1) Afbeelding
eerst eventjes lekker longeren

2) Afbeelding

3) Afbeelding
drafje

4) Afbeelding

5) Afbeelding
voorbereiding naar galop

6) Afbeelding
halthouden is niet één van Eva's favorieten

7) Afbeelding
mooi drafje

8) Afbeelding
op de volte

9) Afbeelding
oeps, verkeerde been lichtrijden...

10) Afbeelding
buiging om het been

11) Afbeelding
super brave meid!!

12) Afbeelding
van hand veranderen in draf

13) Afbeelding
wel een beetje lastig nog galoperen, maar vandaag ging het al super!!

14) Afbeelding
lieve meid!

15) Afbeelding

bedankt voor het kijken!!

Anoniem

Re: 1e keer galoperen met Evarussa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:08

Ziet er al goed uit hoor! Pas alleen op dat je wat teugellengte houdt in de galop, nu pak je denk ik het zadel vast? En heb je wat spanning op de teugel, al jij gespannen bent komt dat zo nog eens extra over. Probeer anders de manen vast te pakken zodat je daar wat steun aan hebt :)

CrossHorse

Re: 1e keer op de foto met Evarussa (1e keer galop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:11

Ja, deze tip hoorde ik ook van mijn instructeur, normaal pak ik het touw met aangaloperen en daarna gewoon los, misschien geeft deze foto nog een wat duidelijker beeld...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:14

Oh ja, dat ziet er al beter uit. Je hebt meer balans als je de manen vast pakt. Eerst deed ik dit ook met een touw maar nu pak ik de manen vast.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:15

Joolien schreef:
Oh ja, dat ziet er al beter uit. Je hebt meer balans als je de manen vast pakt. Eerst deed ik dit ook met een touw maar nu pak ik de manen vast.

goede tip, zal het eens proberen, denk dat het idd beter werkt. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:59

Dat was idd ook mijn suggestie, de eerste keren niet aan de teugels zitten.
En zodra het kan maar los gaan rijden, ik ben geen fan van longeerlijn aan het bit, doe dat zelf altijd met een halster eronder maar ik ga ook maar 1 of 2 keer aan de longeerlijn, stap en draf en dan meteen los. Galop komt later als ze stuurbaar zijn en doe ik dan ook gewoon los in de bak, gaat altijd goed.
Maar ieder zijn manier natuurlijk, ziet er verder heel netjes uit, lekker ontspannen.

Edit: Ik geloof wel dat je rechts teveel vastpakt, als je de druk vergelijkt zie je dat op alle foto's het bit rechts meer uit de mond steekt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:12

Je hebt tussen stukje te koop voor paar euro en die klik je aan de bitringen en dan kun je via ring in het midden paard longeren links en rechts als je het op deze manier wil doen. Zo doe ik het ook met mensen hier in de buurt die eens op een braaf paard willen leren paardrijden.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:00

Ziet er goed uit, leuk paardje ook trouwens.
Probeer wel goed recht op te blijven zitten, vooral in galop. Verder vind ik het er netjes uitzien. :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:37

Wat een mooie foto's om te zien.

Ik vind dat je fijn aan het werk bent zo. Wel vind ook ik dat je in de galop wat meer ruimte mocht geven. De 2e foto gaf al een veel fijner beeld. Zit je wat naar voren om de rug te ontlasten? Let er dan op dat je rechtop/vooruit kijkt, anders zak je zelf ook wat in elkaar.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 21:28

Dribbel schreef:
Wat een mooie foto's om te zien.

Ik vind dat je fijn aan het werk bent zo. Wel vind ook ik dat je in de galop wat meer ruimte mocht geven. De 2e foto gaf al een veel fijner beeld. Zit je wat naar voren om de rug te ontlasten? Let er dan op dat je rechtop/vooruit kijkt, anders zak je zelf ook wat in elkaar.

ja dit doe ik idd om rug te ontlasten, bedankt voor de tip.

mijn oom is niet zo van tussenstukjes maar ik zal het eens aankaarten..

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:49

Ziet er netjes uit op zich, alleen probeer je handen meer op één plaats te houden. Ik zie op de foto's dat je je handen de ene keer breder hebt, dan weer meer bij elkaar, hoog/laag.. en probeer vooruit te blijven kijken (heb ik zelf ook altijd zo lekker last van haha!)
Maar erg leuk paardje, succes ermee!

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 10:38

anneliesdj schreef:
Dat was idd ook mijn suggestie, de eerste keren niet aan de teugels zitten.
En zodra het kan maar los gaan rijden, ik ben geen fan van longeerlijn aan het bit, doe dat zelf altijd met een halster eronder maar ik ga ook maar 1 of 2 keer aan de longeerlijn, stap en draf en dan meteen los. Galop komt later als ze stuurbaar zijn en doe ik dan ook gewoon los in de bak, gaat altijd goed.
Maar ieder zijn manier natuurlijk, ziet er verder heel netjes uit, lekker ontspannen.

Edit: Ik geloof wel dat je rechts teveel vastpakt, als je de druk vergelijkt zie je dat op alle foto's het bit rechts meer uit de mond steekt.

Ja klopt ik heb haar binnen te veel vast!! Hier werken we hard aan, dit is eigenlijk een foute gewoonte geworden doordat ik ong. 2 jaar op een paard heb gereden die binnen (rechts) er vast hield...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:47

pien_2010 schreef:
Je hebt tussen stukje te koop voor paar euro en die klik je aan de bitringen en dan kun je via ring in het midden paard longeren links en rechts als je het op deze manier wil doen. Zo doe ik het ook met mensen hier in de buurt die eens op een braaf paard willen leren paardrijden.

Bitstukjes zijn helemaal fout, die geven alleen druk op de buitenste bitring, dan is de manier waarop ts nu longeert beter.
Ik maakte die opmerking omdat je bij een groen paard zo min mogelijk in de mond wilt storen, nu krijgt het paard hulpen van de ruiter en voelt het ook de longeerlijn (en die is vaak minder subtiel), om dat te voorkomen gebruik ik altijd een halster onder het hoofdstel.