Manoek (v. Houston) L2/M1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Manoek (v. Houston) L2/M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:18

Daar zijn we weer!! En ik ben super trots. Vandaag onze laatste punten gereden in de L2. We kregen 199 en 205 punten met 2 mooie 9'ens! We hebben in totaal 4 wedstrijden gereden in de L2 en we hebben nu 11 winstpunten. Volgende week gaan we er voor, de M1!
We zijn helemaal snel gegaan, we zijn kort een combinatie en in Januari begonnen in de B.

Het gaat steeds beter, we leren elkaar beter kennen en ik leer heel erg veel va haar! Als ik al die foto's vergelijk gaan we echt vooruit. Ik moet nog ERG veel leren voordat het perfect gaat. Ik moet vooral sneller worden tussen de oefeningen door. Doorzitten gaat ook steeds beter, het voelt soms zelfs ''vreemd'' om licht te gaan rijden. Ik moet wel stiller met mijn benen worden, onderbenen wiebelen heel erg. Nu moet ik ook met middendraf door gaan zitten.. Even flink oefenen :+
Ook denkt ze super erg mee tijdens de proef, soms heel fijn en soms ook TOTAAL niet. Halthouden gaat hierdoor heel abrupt. Ze wacht nu wel tot ik zeg dat ze moet halthouden maar dan vliegt ze ook gelijk in de ankers. Vooral met afgroeten voel ik haar al inhouden voor X, op X en na X! Ik moet echt nog een goede knopje vinden waardoor het er niet zo abrupt uitziet.

Dit zijn de foto's van afgelopen donderdag. Hier kreeg ik 205 en 192 punten en 2 keer eerste!
Afbeelding

Afbeelding

Middenstap is een moeilijk punt. Ze is super scherp in de proeven en ik kan haar dus ook niet ondersteunen met m'n been, dan draaft ze gelijk weg. Ze mag hier ook VEEL meer zakken
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag hebben we ook de MacRiderCup gereden! Ik heb hier heeerlijk gereden en leuk commentaar gekregen. Moest iets meer varrieren in halshouding en iets meer lengte-buiging in de oprichting. Verder kreeg ik te horen dat wij een prachtige combinatie waren! Jammer genoeg zijn we niet door. Buiten inrijden en de clinic was binnen.

Rustig in galopperen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier weer lengte opzoeken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots en blij, heerlijk dier <3
Afbeelding

Bloem24

Re: Manoek (v. Houston) L2/M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:47

Looking good!

Probeer wel te blijven rijden, zag soms op castricum dat je dan lekker zat maar je vergat wat met je handen te doen zeg maar (hoe leg ik dit uit?)
Je snapt vast wat ik bedoel :+

Je eerste galop foto van de mac rider buiten.... <3 heel fijn!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:58

Knapperd is het! :) Lekker zo door gaan, dan komt het helemaal goed met jullie! :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:31

Bedankt!!

Meer met handen doen? Zolang ze fijn is blijf ik eraf, of bedoel je dat niet..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:28

Ziet er netjes uit!
Probeer iets meer je ellebogen tegen je lichaam aan te houden.
Leuk paardje!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:08

Wat een leuk paardje! Ziet er heel fijn uit.
De foto "hier weer lengte opzoeken" vind ik een heel fijn beeld geven.
Ze lijkt in de oprichting nog iets teveel aan te spannen (weet niet of dit klopt, lastig te zien op foto's)
Maar als ze wat lager is ingesteld en meer ontspanning heeft in de rugspieren ziet ze er heel ruim uit.

Ben weleens benieuwd naar een filmpje van jullie ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:23

Ik hou van commentaar geven want daar leer je van maar in dit geval geniet ik van een aantal plaatjes, waardoor ik geen zin heb om commentaar te geven.

Enige wat ik zou zeggen, moet ik overigens ook mee uitkijken ga niet te snel over ga niet te snel door. Probeer juist wat langer in klasses te blijven voor ervaring. Maar goed dat is natuurlijk niet van toepassing bij een ouder paard.

De foto met hier lengte opzoeken vind ik grandioos dat is zoals een paard moet lopen, nu jij nog rechter op zitten

Veel plezier met je mooie paard

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 07:47

Bedankt allemaal :)

Don_Zhivago schreef:
De foto "hier weer lengte opzoeken" vind ik een heel fijn beeld geven.
Ze lijkt in de oprichting nog iets teveel aan te spannen (weet niet of dit klopt, lastig te zien op foto's)
Maar als ze wat lager is ingesteld en meer ontspanning heeft in de rugspieren ziet ze er heel ruim uit.

Dit is ook precies wat ze bij de macrider zeiden! Ze wilt hogerop inderdaad wat meer spanning opbouwen.
Uhm filmpjes.. Ik heb alleen hele oude waar het veel slechter ging. Ik zal ons een laten filmen!! Bedankt voor je leuke reactie!!

tita bedankt!!! Doet me goed je reactie :D Zij is inderdaad al 18 en in de M zal ik nog erg veel moeten leren en daar KAN ik ook veel leren! Vandaar dat we ook gewoon overgaan. De L2 is vooral nog rond sturen. Het zal nu ook een stuk minder snel gaan hoor :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:48

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:56

in dat geval heb je groot gelijk om snel te over te gaan :j

18 nou dan ziet ze er nog errug goed uit, ben nieuwsgierig naar je M-ervaring

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:47

Nou Laura , ik had een berichtje geplaatst niet door dat het in HAW stond en die is dus verwijderd ..
Jammer want ik lees nog een bericht wat geen toegevoegde waarde heeft aan HAW en die staat er dus nog wel ... Beter opletten Modjes

Maar goed , Laura, wat zijn jullie ontzettend gegroeid !
Ook maar even wat commentaar dan , probeer wat rechterop te blijven zitten je kukelt een beetje naar voren met je bovenlichaam , verder helemaal top meis !

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:15

Don_Zhivago schreef:
Ben weleens benieuwd naar een filmpje van jullie ;)

Nou gelukkig is mijn proef gefilmd van vorige week! Dit is de proef van de eerste foto's. Ook gelijk mijn lelijke wiebel benen te zien en de abrupte overgangen!

Dankjewel mijke voor je reactie :o

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:51

Thnx voor het filmpje. Er zitten nette stukken tussen ;) maar ik vind het gehele beeld een beetje gehaast overkomen of lijkt dat maar zo.
Denk dat het allemaal net iets netter wordt (zeker in het M1!) als het tempo net iets lager ligt.
Probeer met training je benen stil te houden en enkel te drijven wanneer dit nodig is, nu drijf je elke pas en dat maakt het beeld wat onrustig.
Ze staat wel steeds strak vierkant hè! ;)

In training zou ik haar echt rijden in het lang en lage, als je dat even 2 weken vol houdt merk je heel snel verschil. Als ze haar rugspieren lekker kan ontspannen kan jij fijner zitten (stiller) en die trucjes komen dan vanzelf wel.

Succes met dit leuke paardje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:10

Ik dacht, hey dat terrein ken ik! Heb zelf veel bij Ccm gereden :)

Ik zie spanning bij het paard(vanuit de ruiter?), teveel tempo en impulsverlies.
Doordat het paard de rug niet helemaal loslaat, kun jij niet lekker zitten. Jij moet nu de schok absorberen met je benen en armen. Je klappert namelijk ook wat met je ellebogen. Dus ga werken aan meer ontspanning in de rug, ga meer op lengte rijden dat ze die rug helemaal mooi loslaat en zet de achterhand aan het werk in die lengte.
Je mist ook wat impuls, dat zie je terug in de overgangen, jij zegt dat ze heel abrupt zijn, maar omdat je impuls en kracht van achter mist, krijg je dat. Ze heeft de kracht niet om netjes te sluiten van achter uit. Schijnovergangen werken hier heel goed voor. Zolang een paard bijvoorbeeld niet sterk genoeg is achter kan hij niet vierkant staan, omdat een paard dan het gewicht meer op de achterhand moet plaatsen.

Verder vind ik hem wat over het tempo, maar ik denk dat je dat doet omdat je anders helemaal geen impuls en activiteit meer hebt. Dat kan ook een reden zijn dat je je benen zo beweegt. Het kan ook nog zijn dat jij zelf wat vast zit in je rug en zelf niet helemaal soepel bent. Dat kun je altijd nog eens na laten kijken :)

Ik vind je figuren best netjes, al zou je haar in het wijken iets meer mee mogen nemen met je hand en je zit. Laat weten waar je naar toe wilt, kijk waar je naartoe wilt.
In je halsstrekken en middenstap mis je duidelijk wat ontspanning van achter uit, in de middenstap wil je haar met je hand wat omlaag duwen. Probeer je nageeflijkheid meer op been te laten komen, dan kun je ondanks lichte teugelvoering toch je nageeflijkheid behouden.

Succes ermee :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:48

In het filmpje vind ik het er ook gehaast uitzien maar wanneer ik rijd voelt het niet zo. Ze voelt dan lekker actief. Ik vind het inderdaad lastig dan om haar rustig maar toch actief te laten lopen.
Ook jammer dat het inderdaad lijkt alsof ik elk pas drijf maar dat is echt niet zo, dat kan ook niet want ze is heel scherp. Het ziet er zo uit inderdaad maar ook thuis krijg ik ze echt niet stil?? Ik irriteer me er zelf ook echt aan!

Heb niet het idee dat ze slap is van achter maar schijnovergangen kunnen nooit kwaad! Zal ze sowieso beter van achter meekomen. Ga het eens proberen allemaal!

Bedankt :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:36

Ik vind het tempo voor de L2 juist wel eens fijn om te zien. Vaak zie je daar een veel te laag tempo, dit maakt het een stuk fijner om naar te kijken.

Verder ga ik met Joolien mee qua spanning. Het lijkt heel wat, maar eigenlijk komt er nog te veel spanning vanuit de rug én nek.

Middenstap kun je fijner krijgen door iets meer teugel mee te geven (vooral in de training) en vooral goed mee te bewegen met je zit. Denk als het ware voorwaarts met je zit.

Ik vind het wel een erg leuk paard! Succes verder.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:48

Allereerst: Ik vind het een ontzettend gaaf dier!

Ik vind inderdaad dat het tempo lager kan, en probeer je handen goed boven de manenkam te houden, en goed naast elkaar! Ze zitten af en toe vrij ver van elkaar af, en dat hoort toch niet in de L2;)

Ik vind de stukken dat het paard lekker ontspannen lang en laag gereden wordt op de foto's veel fijner, hij laat zich meer los heb ik het idee, en gaat lekker op zichzelf lopen.

Probeer er ook aan te denken dat je een boogje in je armen houd, en niet strak naar voren steekt;)

Leuke combinatie!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:59

Foto`s zien er super uit :D jullie zijn een mooie combinatie

Ik vind het filmpje er ook erg gehaast uitzien ;) waar had je de 9ens voor in de proef?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 18:25

Ik kreeg 9'ens voor ontspannen rechtgericht en aanleuning paard haha :P Niet voor deze proef van het filmpje hoor!

M'n handen staan naast elkaar toch? Alleen wanneer ze lager moet zet ik ze uit elkaar maar dat is logisch toch :D ? Of bedoel je dat niet??

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:32

tita schreef:
in dat geval heb je groot gelijk om snel te over te gaan :j

18 nou dan ziet ze er nog errug goed uit, ben nieuwsgierig naar je M-ervaring

T was toch een tikkeltje lastiger als verwacht. Wel 2 punten mee naar huis gekregen! Ik weet waar we aan moeten werken nu. Blij dat ik gelijk gegaan ben :)