Hoe kan ik mijn handen/benen stil houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silkewille

Hoe kan ik mijn handen/benen stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:57

hallo,

ik heb een probleem, ik kan namelijk mijn handen en benen niet goed stilhouden..
dit is erg vervelend en de meeste juryleden zeggen ook dat ik te veel met mijn handen doe i.p.v met mijn benen te sturen

hebben jullie misschien nog tips voor mij om dit af te leren?

antje_vip

Re: Hoe kan ik mijn handen/benen stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:05

Tja. Dat is toch gewoon oefenen. Voor het handen stil houden wordt wel eens een bokriempje gebruikt, waar je je pinken dan onder haakt zodat je je handen netjes stil houdt. :)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:08

Oefenen oefenen oefenen, en nog meer oefenen.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:21

Ik ga voor onbalans, ik had hier in het begin last van. Soms heb ik het nog met mijn benen als ik op een paard rijd was niet actief genoeg is en dan ga ik teveel doen zegmaar. Nou heb ik geen idee hoe het zit bij jou, maar misschien kan je wat balans oefeningen doen? Teugels in een knoop en met je handen naast je lichaam draven enzo? In ieder geval succes!

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:23

teugels op de goede maat, handen iets naar voren plaatsen en ellebogen aansluiten aan je lichaam en heeel veeel oefenen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:26

Neem goede (zit)les, desnoods voor een keertje. Met alleen oefenen kom je er niet, want je hebt nu niet 'het goede gevoel' te pakken. Als je weet wát je moet voelen en hoe dat voelt, dan kun je er gericht aan werken. :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:26

xEmilieLx schreef:
Ik ga voor onbalans, ik had hier in het begin last van. Soms heb ik het nog met mijn benen als ik op een paard rijd was niet actief genoeg is en dan ga ik teveel doen zegmaar. Nou heb ik geen idee hoe het zit bij jou, maar misschien kan je wat balans oefeningen doen? Teugels in een knoop en met je handen naast je lichaam draven enzo? In ieder geval succes!

Daar heb ik inderdaad ook last van.
Hij is niet actief genoeg en dan ga ik ook teveel doen. En dan beweeg ik ook veel meer dan dat ik zou moeten.
Ondertussen is het al een heel stuk minder geworden, wat bij mij heeft geholpen is een goede instructrice die me er telkens weer op wees.
Die liet me zien dat hoe minder ik liep te " klooien " hij beter begon te lopen.
en hoe beter hij begon te lopen, hoe stiller ik werd in mn lijf.

Soms heb ik het nog hoor, het is niet opeens zomaar over maar t kan wel echt beter worden!! :)

Succes!

TurdusMerula schreef:
Neem goede (zit)les, desnoods voor een keertje. Met alleen oefenen kom je er niet, want je hebt nu niet 'het goede gevoel' te pakken. Als je weet wát je moet voelen en hoe dat voelt, dan kun je er gericht aan werken. :)

Zitles is inderdaad ook een goeie, dat heb ik ook gedaan. Goed aanvoelen hoe je paard geweegd, en daar je rijden op aan gaan passen.
Helpt echt!

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:31

ik lees even mee- krijg vast goede tips