Nicole op concours L1 in Norg.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Nicole op concours L1 in Norg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:44

Hoi bokkers,

gister ben ik met Nicole op concours geweest en dat ging allemaal boven de verwachting. Mijn tante was er ook en heeft even wat foto's van ons gemaakt. Ben er super blij mee.

Met Nicole rijd ik L1 dressuur op het moment. Dit gaat met up's en downs maar we gaan al zo erg vooruit de laatste tijd!!
In de training rijden we L2 en aan mijzelf kan er nog veel verbeterd worden. Zo is het mijn houding en mag ik veel meer sturen met mijn benen. In de training geef ik heel veel lucht en rijd ik zoveel mogelijk op de zit en benen maar toen ik de foto's zag schrok ik soms wel eens van mijn handen. Ook daar gaan we weer mee bezig.

Omdat Nicole een gigantisch groot en hoog achterwerk heeft zijn we ook steeds meer bezig met verzamelingen en alles om haar er van achter veel meer onder te krijgen.

De vorige keer op concours kregen we van de jury mee dat we met veel meer impuls moesten rijden. Hier hebben we aangewerkt en gister geen reactie meer op gekregen.

Mijn punten waren 185 en 189 en een vierde prijs! :D

Daar komen de foto's dan.
Ik rijd normaal zoveel mogelijk over de rug los alleen zijn die foto's niet gemaakt.

1. Afbeelding
Tussen het inrijden door lekker veel stappen want we waren erg vroeg.

2. Afbeelding

3. Afbeelding
we mogen naar de ring!

4. Afbeelding
We can begin!

5. Afbeelding

6. Afbeelding
middendraf. Nicole doet het super goed en het is haar sterke kant ook maar soms kan het een enorme duikboot zijn.

7. Afbeelding
Nicole haar galop is erg verbeterd alleen ze gooit soms erg hoog op waardoor ik moeilijk op mijn kont blijf zitten :+

8. Afbeelding
Middengalop. Ook dit vind ik lastig op de volte omdat ze een erg grote sprong heeft.

9. Afbeelding
Oei die binnenhand ;(

10. Afbeelding

sofie189

Re: Nicole op concours L1 in Norg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:03

leuke foto's vooral middendraf 6. is een erg mooie foto. ik zou alleen de teugels iets korter doen zodat je hem iets meer onder controle hebt. Maar je moet natuurlijk doen wat jezelf het fijnste vind. veel succes verder.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:10

ik vind het er netjes uitzien, je handen zou je rechterop kunnen houden. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 15:13

Bedankt.
Paard is prima onder controle ik vind de teugels eigenlijk eerder te kort? Mag ik vragen waarom nou echt korter?

Ja ik heb echt piano handjes! Bedankt voor de tip!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:35

nou ik heb bij mijn eigen pony dat die snel naar boven gaat als ik de teugels te lang heb maar misschien is dat bij jou een ander geval is.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:39

Ik vind jou helemaal niet zo ontzettend streng met je handen? Ik denk dat heel veel paarden blij mogen zijn met jou strenge hand, als basiscontact ;) Verder vind ik dat je een mooie beenligging/houding hebt.

Als tip wil ik je mee geven om te schakelen. Op die manier kan ze kracht ontwikkelen in haar achterhand waardoor ze makkelijker kan zakken. Succes met je verdere wedstrijden!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 15:41

nee daar heb ik geen last van eigenlijk. Als dat gebeurd probeer ik dat zoveel mogelijk op mijn zit terug te nemen.

Sammy, bedankt! Ik probeer zo weinig mogelijk met mijn handen te doen maar probeer idd wel een beetje basiscontact te krijgen. Dankjewel! Ik zal de tip zeker gebruiken, kun je niet vaak genoeg doen inderdaad! Hardstikke bedankt.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:57

Ik had het er trouwens niet instaan maar tips etc vind ik helemaal geweldig zo dat we het allerbeste er van kunnen maken!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:34

ismy schreef:
Bedankt.
Paard is prima onder controle ik vind de teugels eigenlijk eerder te kort? Mag ik vragen waarom nou echt korter?

Ja ik heb echt piano handjes! Bedankt voor de tip!

Ben ik het wel mee eens. Teugels korter is niet perse teugels strakker. Handen mag je meer dragen en voor je zetten, contact moet dan wel blijven dus teugels korter.
verder vind ik het er best prima uit zien. Zoals je punten ook al aangeven. t is nog niet perfect maar zeker voldoende. Succes!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:39

dankjewel. Dan ga ik daar aan werken!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 06:17

Ik vind je zadel behoorlijk naar voren liggen kan dat? ligt echt op haar schouderbladen.

Verder vind ik juist foto 6 niet goed, veel spanning, achter LL, druk rug weg, en je ziet de kaakspier.
Als je je paard daar over de rug zou rijden zal de middendraf/uitgestrekte draf beter uitkomen nu ziet het krampachtig uit.

Je handen moet je iid dragen iets kort de teugels maar wel voor ontspanning zorgen. Laat iets meer boog in de hals komen.

Persoonlijk vind ik foto1 beste daar zie je ontspanning, daarvandaan moet je actief gaan onderbrengen. Je teugels moeten daar wel korter en je handen dragen.

succes en gefeliciteerd met je punten :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:21

Over het zadel? Ik zal er een naar gaan kijken!

ik ga er mee bezig! Als ik de middendraf doe en ik geef iets te veel mee valt ze heel snel uitelkaar, wat kan ik daar aan doen? Ik zal wat meer over de rug gaan rijden! Ben er de laatste wel weer wat meer mee bezig maar dat moet altijd natuurlijk!
Foto 1 vind ik zelf ook een hele fijna foto!

Bedankt! :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW zijn verwijderd. Het is enkel toegestaan om opbouwend rijtechnisch commentaar te geven, herhalingen van eerdere tips worden daarom ook verwijderd.