Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:klinkt alsof de pony de baas is over je vriendin.
Bij mijn dochtertje was het eerst ook zo dat de pony naar mij kwam hollen als ik stond te kijken als zij aan het rijden was, maar inmiddels is zij hem beter de baas en rijdt ze gewoon langs me heen zonder dat de pony stopt bij mij..
Irizz2 schreef:Ze heeft ook les. Geloof 2 keer per week , maar het probleem blijft.
Kan het ook te maken hebben met de leeftijd?
_Esther_87_ schreef:Irizz2 schreef:Ze heeft ook les. Geloof 2 keer per week , maar het probleem blijft.
Kan het ook te maken hebben met de leeftijd?
Nee. Ook jonge paarden kunnen gewoon luisteren, mits ze goed en vooral duidelijk gereden worden.
Als ze twee keer per week lest en er zit geen verbetering in, zou ik eens overwegen om op zoek te gaan naar een instructeur die ze wel kan helpen.
montyjansen schreef:Die mensen een paar meter terug laten staan en de pony niet aan laten raken, been omhoog houden zodat die niet geplet word, net zolang tikken geven met de zweep tot hij weer door loopt, kan een vorm van aandacht trekken zijn bij de toeschouwers.
zelf laten uit zoeken niet helpen hem daar weg te krijgen.