mijn pony gaat er steeds vandoor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

mijn pony gaat er steeds vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:02

ik rij een pony van 4 en die gaat er steeds uit het niets vandoor hij gaat van de ene kant naar de andere kant zeg maar van a naar c en bij c maakt die een noodstop zo doet die dit telkens
het is heel iritant als die dit doet kan je hem ook niet meer sturen hij gaat er dan van door en geeft een paar goeie bokken
hoe moet ik dit oplossen??

capopjekop

Re: mijn pony gaat er steeds vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:05

Persoonlijk zou ik eerst uitsluiten of het dier ergens last van heeft. Past het zadel, hoofdstel en bit goed? Geen tandproblemen enz? Doet hij dit aan de longe ook? Als dat allemaal uitgesloten is kan het zijn dat hij je niet goed snapt, teveel energie heeft of aan het uitproberen is. Heb je ook les met hem?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:39

GVL >> RT P

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:10

heej ik rij hem bitloos
en het zadel past perfect
nee heb geen les met hem nee want die pony is va me school en ik rij hem nu in want eerst was die bij de africhting geweest maar daar hebben ze het niet goed gedaan toen die terug kwam kon ik er niks mee bleef die alleen maar staan
nu loopt die wel en als die dan stapt gaat die uit het niets galoperen

aan de longeerlijn doet die het nu best goed af en toe trekt die een beetje maar voor de rest doet die het aan de longe goed

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:12

laat het dan een leraar op knappen als het een paard van school is.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:14

nee dat doen ze niet de een is veel te stevig om er op te rijden de andere die doet het niet omdat hij zichzelf te oud vindt en bang is om wat te breken
en vindt het ook zo sneu voor dat beesie als die aleenaar stilstaat want hij heb wel veel energie hij is pas 1,5 bijna 4

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:57

bedoel 3,5 bijna 4

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:37

Laat het dier lekker staan zou ik zeggen, zeker als je geen goede begeleiding hebt, het dier snapt duidelijk niet wat de bedoeling is, dus neem les of laat het aan andere over, het dier is 3.5 dus nog een erg jong paard, je zit op een A.O.C begrijp ik uit je verhaal, die zouden toch moeten weten hoe je met een paard omgaat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:04

sabrinagirl schreef:
ik rij een pony van 4 en die gaat er steeds uit het niets vandoor hij gaat van de ene kant naar de andere kant zeg maar van a naar c en bij c maakt die een noodstop zo doet die dit telkens
het is heel iritant als die dit doet kan je hem ook niet meer sturen hij gaat er dan van door en geeft een paar goeie bokken
hoe moet ik dit oplossen??

OK even terug naar je vraag vandaar dat ik hem opnieuw heb neergezet. Je moet dus met dit paard dealen en de vraag is geef me wat tips. Wat je kunt proberen is dat je hem op een royale volte zet (hij is nog jong dus volte niet te klein) en dan gaat lichtrijden linksom en na paar rondjes rechtsom en dit afwisselen totdat je voelt dat de ontspanning weer terug is. Wellicht dat het je lukt als je hem ontspannen krijgt je hem steeds meer een beetje de hals kan laten strekken. Zodra hij gaat proesten, ga je weer verder waar je mee bezig was voordat hij uitbrak. Ik heb geen ervaring met bitloos rijden dus daar kan ik je niet in adviseren. Voordeel van de volte is dat hij toch iets moeilijker kan gaan scheuren en uitbreken van de een naar de andere kant.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:00

oke bedankt ik ga het proberen hij is nog niet echt heel goed stuurbaar maar wel een beetje
hij is bitloos omdat hij nog geen hoofdstel heeft
op school ben ik eigelijk de enige die erop rijdt want niemandt verder durft het
dus doe ik het
aangezien hij heeel slecht belert is bij die mensen ben ik opnieuw begonnen
en het gaat al aardig goed met longeren wat eerst niet goed ging
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... =3&theater
weet niet of je de foto kan zien maar dat is die pony

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:16

De foto is niet zichtbaar.

Maar als jij zelf al geen verstand van inrijden heb waarom begin je ermee? Laat het dier lekker staan en zoek goede begeleiding.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:17

het is al een hele tijd goed gegaan hoor dus en nu doet hij dit

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:19

Ja en? het gaat niet om het verleden maar om hoe het nu is.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:23

ik denk dat je er goed aan doet om ter plekke hulp te krijgen van een instructeur/trice. Kunnen je leraren niet helpen? of anders iemand inhuren voor les? Als je zo door gaat, ben ik bang dat het van kwaad tot erger gaat en het moet natuurlijk juist steeds een beetje beter gaan. Een jong paard aanrijden is niet gemakkelijk, zeker als ie ook nog niet zo gemakkelijk is. Zo van achter de computer is het moeilijk helpen, je hebt echt iemand nodig die je ter plekke helpt. en dan zal het vast snel beter gaan. Succes!