sabrinagirl schreef:ik rij een pony van 4 en die gaat er steeds uit het niets vandoor hij gaat van de ene kant naar de andere kant zeg maar van a naar c en bij c maakt die een noodstop zo doet die dit telkens
het is heel iritant als die dit doet kan je hem ook niet meer sturen hij gaat er dan van door en geeft een paar goeie bokken
hoe moet ik dit oplossen??
OK even terug naar je vraag vandaar dat ik hem opnieuw heb neergezet. Je moet dus met dit paard dealen en de vraag is geef me wat tips. Wat je kunt proberen is dat je hem op een royale volte zet (hij is nog jong dus volte niet te klein) en dan gaat lichtrijden linksom en na paar rondjes rechtsom en dit afwisselen totdat je voelt dat de ontspanning weer terug is. Wellicht dat het je lukt als je hem ontspannen krijgt je hem steeds meer een beetje de hals kan laten strekken. Zodra hij gaat proesten, ga je weer verder waar je mee bezig was voordat hij uitbrak. Ik heb geen ervaring met bitloos rijden dus daar kan ik je niet in adviseren. Voordeel van de volte is dat hij toch iets moeilijker kan gaan scheuren en uitbreken van de een naar de andere kant.