linnie050 schreef:Dit paard is echt een spiegel je zit of beenligging kan al veel veranderen.
linnie050 schreef:Hou ik teveel spanning op me handen ik ontspan ze niet reageerd het paard daarop. Zo met heel veel dingen.
linnie050 schreef:Het is niet fijn om uit je zadel getrokken te worden.
Tip: vertrouw er op dat je prima zelf in staat bent om naar je paard te luisteren. Je geeft zelf aan dat dit voor jou een heel goed leerpaard is en dat het een hele goede spiegel is. Andere dingen die niet lekker gaan weet je al prima terug te voeren op foutjes bij jezelf. Ik denk dat dat met dit probleempje hetzelfde is.
Een half uurtje les op B-L-niveau is voor een paard nog geen topsport, maar misschien wel voor jou? Je vertelt dat je aan het leren bent om bewust te leren rijden en dat je met 4 lessen al goed vooruit gaat. Dat is hartstikke goed, maar misschien onderschat je hoe lastig het voor jouzelf is om een half uur lang geconcentreerd en bewust bezig te zijn met voelen? Da's echt zwaar hoor. Dat in combinatie met uit je zadel getrokken worden doet mij eigenlijk denken dat je paard eerder dan jij merkte dat jij zelf moe begon te worden. Omdat, als het je paard lukt om jou uit het zadel te trekken, niet betekent dat hij jou uit het zadel wílde trekken, maar dat je zelf niet stevig en ontspannen (meer) zat (vermoedelijk deden je buikspieren niet mee).