Scheef op rechterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Scheef op rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:47

Hallo,

Mijn paardje is nu 2 jaar onder het zadel en doet het prima. Alleen op haar rechterkant is binnenstelling onmogelijk, ze kijkt hier ongeloofelijk naar buiten. Als ze een volte rijd in draf of in de bochten doet ze dit wel, maar niet heel sterk.
Als ik wil aangalopperen op die hand, ik bereid altijd voor door even door te zitten, loopt het helemaal mis. Dan gaat ze zo scheef dat haar achterkant bijna naar het midden van de piste gericht is.

Is dit scheefheid of zou het aan iets anders liggen? Op de andere hand doet ze het prima!
Als het scheefheid is, hoe train ik dit dan het beste? Ik probeer veel voltes te rijden op die hand, afwenden naar het midden op die hand, overgangen stap-draf.

maaike2800

Re: Scheef op rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:49

het kan scheefheid zijn, maar zo ernstig kan er ook iets medisch spelen, zou dat eerst even laten uitsluiten.

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:46

lees mee zelfte probleem

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:02

Tja elk paard is van nature scheef maar die van jou is blijkbaar wel heel erg scheef. Rechtrichten is "een vak" apart en dat kun je niet even aanreiken via internet. Helaas. Zoek goede instructie die je kan helpen met rechtrichten van je paard, want dat is wel heel hard nodig. Medisch er naar laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:48

Zit je zelf helemaal recht? Mijn paard is links stugger dan rechts en ik zelf helaas ook, resulteerde in hetzelfde gedrag als jij omschrijft. Ik heb een osteopaat gevraagd om mijn paard weer 'los' te krijgen en ben zelf met zitles bezig en nu gaat het inmiddels weer wat beter!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:51

kan zijn jou manier van rijden of je zadel? als het zadel niet goed ligt ergens op drukt gaat het paard op ten duur z'n houding aan nemen om het niet te voelen.
en het kan zijn dat jou paard vast zit.
wij halen altijd 1 keer in de zoveel tijd een fysio/osteopaat bij doet soms echt wonderen.
en dan kan ik vooral ellen door aan raden.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 17:36

ok, bedankt voor de tips. Ik zal ze zeker stap voor stap opvolgen.
Ik moet zeggen dat het vandaag al wat beter ging.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:52

debravanesch schreef:
ok, bedankt voor de tips. Ik zal ze zeker stap voor stap opvolgen.
Ik moet zeggen dat het vandaag al wat beter ging.

Dat vind ik dus heel leuk opgemerkt van je Debravanesch. Die ervaring heb ik zo vaak gehad, of we nu patiënten, leerlingen of eigen kinderen (pap en mam) in de bespreking "gooiden" een dag later ging het gewoon al een stukje beter met ze en hoe dat kan heb ik nooit begrepen. Net alsof het onderkennen van het probleem en er aandacht aan besteden al een ietwat positieve werking heeft.
Succes met je paardje!