Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Look_at_Me schreef:De enige die ziet welke uitdaging ik zie in mijn paard, is mijn instructrise waar ik nog maar heel weinig meer kom voor een priveles. Ik heb het er al eens met haar over gehad, en ze gaf direct aan dat ze snapte wat ik in mijn paard zag en de uitdaging er in ook echt zag. Zij heeft mij ook al er op gewezen dat ik mij van reacties om mij heen niet te veel moet aantrekken, maar in praktijk begint dit mij bij dus steeds moeizamer te worden.
Ik begin de uitdaging door de mensen om mij heen steeds minder te zien in mijn paard, terwijl ik diep van binnen weet dat ik dit helemaal niet moet doen. Ik zie steeds minder de goede dingen van mijn paard in, puur omdat ik steeds op mindere punten word aangesproken.
jury schreef:Ik las net nog wat op facebook.
Als mensen je proberen omlaag te halen,
wees er trots op
het bewijst dat je boven hen staat!
Lekker laten kletsen TS, geniet van je paard en trek je eigen plan.
.

en daarbij zal hij ook meer body gaan krijgen. Heb geduld en vertrouwen en je lelijke eend veranderd echt in een zwaan. Als jij en je paard plezier hebben samen dan maakt het niet uit wat een ander zegt. Achter veel van die opmerkingen steken negatieve emoties als jaloezie, afgunst om jou rijkunst ed.
zouden zij hem beter kunnen rijden?
ik weet wat je mee maakt, ik ben 2 meter reed paarden van 163 tot 186, maar er werd altijd gezegd wat rijd die op een kleintje,
zorg dat je paard loopt reageerd op de goede plaatsen schakelt en terug komt en in balans is en je rijd ze allemaal voorbei in de punten,
je hoef niet op te vallen om punten te rijden, goede timing goede reactie van je paard geven de doorslag,
laat zien dat je met gemak en kleine hulpen best veel kan laten zien, mij zagen ze nooit rijden met losrijden,
maar zat veelal bij de eerste 3 of was eerste,
in de ring moet en kan je laten zien wat jullie elkaar hebben geleerd,
kost een jaar, maar dan heb je ook wat.