Bedankt voor de snelle reacties!
M_hartje_M schreef:Ik heb dit probleem ook vaak. ga overgangen rijden. Gaat hij te hard? terug in stap, enkele passen stap en weer vertrekken in jou aangegeven tempo in draf. gaat hij weer te hard? terug in stap. als je dit enkele weken doet is dit probleem meestal voorbij. probeer ook bij deze overgangen veel voltes te rijden, kleine en grote, ook slangenvoltes helpen heel erg goed!
ook iedere kant proberen. succes ermee! maar wat zegt je lesgeefster op de buitenteugel afremmen? ik zie dus nu in mn hoofd dat je een enorme ruk aan je buitenteugel geeft, je paard tegen het hek/muur oprijd zodat die wel moet stoppen

hoop toch niet dat het zo gaat
Nee hoor zo gaat het zeker niet haha!
Nee volgens mijn instructrice moet ik ophoudingen maken in de buitenteugel en dan zou hij dus af moeten remmen.
Dat met opnieuw iedere keer stappen ga ik wel proberen in ieder geval.
Citaat:
Beetje aan het werk zetten en niet een halfuur lang maar rondjes rond kachelen. Geef 'm wat te doen, anders bedenkt 'ie zelf wel wat Volte openen - volte sluiten in draf en galop, tempowisselingen, wijken, etc etc En dan gaat het niet om het figuurtje wat hij maakt, maar dat hij in mooie stelling en buiging, goede nageeflijkheid en in jouw tempo de gevraagde oefeningen doet.
Dit doen we ook zeker! We maken nooit een volledig 'rondje' door de bak.
Zeker als ik les heb. Ook zijn we veel bezig met buiging en binnen/buitenstelling.
Het is een tinkertje dus het is voor hem nog wel heel moeilijk, maar hier zit wel vooruitgang in.
Als ik hem op de volte zet om 'af te remmen' gaat hij bij een grote volte juist nog meer versnellen om te willen gaan galloperen...