vorige week hebbe ncharmeur en ik een parcourtje gesprongen om wat te oeffenen voor het echte werg deze zomer.
we komen uit in het L dressuur en in het B springen charmeur is een jarige spring ruin van de hengs Calypso
ik denk dat ons basis tempo wat hoger moet liggen. er zaten een paar lastige sprongen tussen zoals de oranje tripple en de goud met witte stijl die heel smal is wij staan open voor commentaar.
hihi ja indd blijven zitten wel moeilijk hoor hij heeft een grote galop en is al niet te klein maar bedankt
irry
Geplaatst: 17-04-12 16:39
Wat een prachtig braaf paard Af en toe nog een beetje verkeerd uitgekomen, dus dat kun je oefenen. En misschien niet te veel je handen optillen voor de sprong. Ziet er mooi uit verder
Al een heel mooi parcourtje, net even een verkeerde afstand bij de triple, maar ach het is B!
Ik denk inderdaad dat het tempo heel iets omhoog moet, zeker niet teveel. Tegelijkertijd moet hij meer op het achterbeen komen, waardoor hij met meer ritme kan galloperen. Ik heb precies hetzelfde met mijn paard (ook groot en lange passen) en het heeft veel training nodig om hem activer te laten galloperen. Maak je paard in de wendingen goed wakkker en laat hem daar zeker niet in tempo terugvallen.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 18-04-12 10:00
Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW zijn verwijderd.
maikeltje
Geplaatst: 18-04-12 10:09
Als je op de triple op de eerste balk kijkt met aanrijden dan komt ie passender erbij. Voor de rest ziet het er netjes uit.
PrimaDonna_
Geplaatst: 18-04-12 18:17
Jullie zijn echt vooruit gegaan Naomi! Ik zie je natuurlijk nooit meer rijden omdat ik weg ben, maar ik vind het er netjes uit zien. Tempo vind ik netjes, je rijdt hem rustig op de hindernis af, zoals Jordy altijd graag heeft Je zou alleen nog iets meer met je handen mogen meegeven zodat hij wat meer ruimte krijgt van voren, het is natuurlijk een groot en lang paard, dan heeft hij ook wat meer ruimte en krijgt hij het vertrouwen steeds meer Ik zou zeggen! Ga zo door!