waarna ik dankzij o.a. Joolien en Freeride aan de slag ben gegaan om een betere basis erin te krijgen.
Dit was zowel voor mijzelf als voor mijn paard(en) wel flink wennen, maar ik ben supertrots op Wainoon dat ze het zo goed oppakt. Zelf ben ik ook erg blij met deze, voor mij, nieuwe manier van rijden.
Daarom vind ik het tijd voor een update! Normaal gesproken moet ik met moeite 15 plaatjes die ergens op lijken bij elkaar schrapen om bij HAW te kunnen plaatsen, maar nu heb ik veel te veel mooie plaatjes (naar mijn idee) om een keuze te kunnen maken
Voor wie Noon en mij nog niet kennen:
Wainonia (Oliver v. Voltaire x Wolfgang) is een 9-jarige merrie
stokmaatje 1.61 (en ik stokmaatje 1.80, vandaar dat ze vrij klein lijkt
)Eigen fokproduct en sinds haar geboorte bij me
eigenzinnig, eigenwijs, lief, éénkennig, hekel aan de hoefsmid en ook andere vreemden, mijn grote (ietwat klein gebleven) liefde
Niveau: tussen L1 en L2 in.. (we gaan op koninginnedag voor het eerst L2 starten)
Sterke punten:
wilskracht, mooi voorbeen, geen heethoofd
zwakke punten:
zenuwachtig typje (wordt snel rennerig), wat neerwaarts gebouwd, daardoor moeite met achterhand er onder
**ik weet dat mn dekje helemaal scheef zit, merkte het pas achteraf, maar dat is bij het opzadelen al niet goed gegaan en ik had helemaal vergeten om aan te singelen na het losstappen. Zadel ligt normaliter helemaal goed**
(opbouwende) kritiek is zeer welkom! We willen graag tips, zeker met het L2 in de aankomst. We kunnen alle hulp natuurlijk gebruiken.
Nou daar komtie!
Losstappen op lengte

losdraven op lengte

galop rechts

hals strekken

oppakken in draf/tempowisselen en doorzitten

galop links

Had al enigszins gehoopt dat je het topic tegen zou komen, omdat het grotendeels ook aan jou te danken is dat het nu zo gaat, bedankt!
Probeer na je middengalop terug te rijden en dan een volte 10 meter, dan moet ze nog meer op het achterbeen komen.
wel zou ik het voor het plaatje mooier vinden als je er wat trotser op ging zitten 

Beetje overdreven maar je snapt me wel