Springwedstrijd Ollie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_95

Springwedstrijd Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:32

Hee iedereen!

Gisteravond had ik een onderling wedstrijdje. Het ging weer redelijk. Het basisparcour staat op 90 cm en de barrage op 1meter. Omdat het onderling was heb ik een gewone broek en een vest aan. Mijn knotje was uitgezakt in een staart. :') We hadden echt een lekkere barrage en toen viel het balkje, beetje jammer dus. We hadden de snelste tijd, 2 seconden sneller dan de winnaar maar dat maakte al niet meer zoveel uit haha. Toch nog 2e geworden. Ik vond het iniedergeval superleuk, zeker voor herhaling vatbaar!

In het 1e parcour hadden we even een miscommunicatie bij hindernis 3, hier sprong ze te vroeg, maar de balk bleef liggen gelukkig!
[url]

Barrage, ik hoor behoorlijk vaak een balk maar dat ging steeds goed. De laatste viel er helaas wel af.

graag commentaar, mits opbouwend :)

X

suzotje

Re: Springwedstrijd Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:32

Super leuk paardje, en springt nog graag ook volgens mij! Mijn tips zijn om iets dieper te gaan zitten en echt pas verlichte te zit aan te nemen wanneer je paard springt. Ook zie je duidelijk in de barrage de laatste lijn dat ze te lang word en dat is ook de reden van je balk denk ik. Ook al is het barrage en wil je sneller rijden dan in je basis parcour, probeer wel sprong en controle te houden in galop, dan had het balkje voorkomen kunnen wordne denk ik! Succes ermee;)

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:02

Ik zie in het tweede filmpje ook veel meer haast, (natuurlijk) maar ik zou misschien proberen dan ook nog echt goed te rijden en goed op te letten. In het eerste filmpje zie je namelijk dat de sprongen weer vloeiender gaan, en als dit in de barrage ook zo was gegaan, had je minder balkjes geraakt denk ik.
Vind het er wel echt goed uit zien. :)

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 14:25

Bedankt voor de tips! Ik heb idd wat moeite met de galop goed uit te zitten, dan krijg ik last van mijn rug, maar ik probeer het zo goed mogelijk. :) Ollie vindt springen helemaal geweldig ja, dat was ook te merken! Ik probeer het tempo in het 1e parcour altijd zgm onder controle te houden, maar in de barrage denk ik daar vaak niet meer aan haha. :P

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:47

ziet er leuk uit!
je moet proberen om wat rustiger en gecontroleerder te rijden, het lijkt nu echt heel erg gehaast. 'het 2de filmpje'
inderdaad pas als jouw pony springt verlichte zit aanhouden!
stel jouw pony weigert dan val je ook niet zo snel.
ruiter en pony hebben er duidelijk plezier in, leuk! :)

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 18:39

Het is vooral gehaast omdat wij graag winnen, ik reed tegen een meisje dat ook supersnelle barrages rijdt en het was dus een beetje alles of niets. :) Ik ben inmiddels flink aan het trainen met zitten blijven op mijn kont, maar dat blijft wel een beetje een 'knelpunt'. Weigeren is trouwens geen issue, pony springt werkelijk alles, haha (:

nynk_char

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:08

Je rijdt goed, al heb ik alleen filmpje 1 helemaal bekeken.
Het gewone rijden heb ik geen commentaar op.
Springen. Zie ik het goed dat je na sommige hindernissen op de hals neerkomt met je handen?
Beetje op letten, verder gaat het super vind ik

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:15

Vind het er erg netjes uit zien! En ik stoor me er niet echt aan dat je zo vroeg al in verlichte zit gaat, zo stoor je je paard het minste. (Ik meen dat stylejury hier ook erg naar kijkt, dat je zoveel mogelijk in verlichte zit zit om je paard niet t hinderen)