Het is al een hele tijd geleden dat Mickey in een topic verscheen. Dus hier is er weer één.
Paspoortje van Mickey:
Naam: Mickey (Sweet Mickey Brown)
Leeftijd: 5
Geslacht: Nee gelukkig niet!

Ras: 100% shetlander
Schofthoogte: 1,13 meter
Vader: Ronald van de Leurshof
Moeder: Dendy van het Robbenest
Niveau: L/M dressuur
De problemen waar ik tegenaan loop zijn vooral (nog steeds) de ontspanning en de lengtebuiging en stelling.
Tips mogen natuurlijk altijd! Maar leg alsjeblieft wel uit hoe ik die tips moet gebruiken. Ik mag namelijk geen les nemen, de eigenaar wil niet dat er vreemde mensen op zijn terein komen en ik mag Mickey ook niet meenemen naar een andere plaats. Daarom wil ik dus graag tips, waar ik aan kan werken!

Ojaaa, De eigenaar gaat binnenkort verhuizen. De bak wordt afgebroken en daar kan ik écht niet in rijden. Vandaar dat ik in de wei rijd. Het is niet de fijnste bodem, maar beter dan niets. Als hij op sommige iets onregelmatig/vlak loopt komt dat door de wei!
Dit was de eerste keer weer dressuur rijden in 2 weken. Ik merkte dat hij er niet veel zin meer in had. Ik heb dus 2 weken een dressuurstop gehad. Eigenlijk die 2 weken sowieso niet/weinig gereden.
Ik ben me er goed van bewust dat hij iets aan de volle kant is!

Stap- Ook een probleem bij ons. Hij is vaaak niet aan mijn been en wil zijn hoofd niet stil houden. Hij heeft de neiging om te gaan schudden.
View My Video
Stap - Nogmaals, nu op de andere hand.
View My Video
Draf - Eigenlijk wel prima. Toch mist de ontspanning.
View My Video
Galop - Ik dacht: Ik ga kijken of hij kan verzamelen! Nou dat ging super!

View My Video
Galop - Andere kant op. Dit was eerder dan het bovenstaande filmpje. Hier galopeert hij vorwaarts en actief voor mijn gevoel!
View My Video
Middendraf - Hier heeft hij moeite mee. Hij kan het prima, maar weet niet zo goed hoe hij weer terug moet komen in de arbeidsdraf. Ik weet niet zo goed hoe ik kan zorgen dat hij iets vloeiender terugkomt dus tips vind ik zeker hiervoor erg fijn!

View My Video
Zo, dat waren de filmpjes!
Nog een

En een moe, maar voldaan paardje!

En een detailfoto van zijn mooie, gewonnen dekentje!

Bedankt voor het kijken! Tips krijgen we graag, maar dan wel met uitleg!