Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveMickey

Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 22:36

Hoiii!

Het is al een hele tijd geleden dat Mickey in een topic verscheen. Dus hier is er weer één.

Paspoortje van Mickey:

Naam: Mickey (Sweet Mickey Brown)
Leeftijd: 5
Geslacht: Nee gelukkig niet! :+ ruin
Ras: 100% shetlander
Schofthoogte: 1,13 meter
Vader: Ronald van de Leurshof
Moeder: Dendy van het Robbenest
Niveau: L/M dressuur

De problemen waar ik tegenaan loop zijn vooral (nog steeds) de ontspanning en de lengtebuiging en stelling.

Tips mogen natuurlijk altijd! Maar leg alsjeblieft wel uit hoe ik die tips moet gebruiken. Ik mag namelijk geen les nemen, de eigenaar wil niet dat er vreemde mensen op zijn terein komen en ik mag Mickey ook niet meenemen naar een andere plaats. Daarom wil ik dus graag tips, waar ik aan kan werken! :D

Ojaaa, De eigenaar gaat binnenkort verhuizen. De bak wordt afgebroken en daar kan ik écht niet in rijden. Vandaar dat ik in de wei rijd. Het is niet de fijnste bodem, maar beter dan niets. Als hij op sommige iets onregelmatig/vlak loopt komt dat door de wei!

Dit was de eerste keer weer dressuur rijden in 2 weken. Ik merkte dat hij er niet veel zin meer in had. Ik heb dus 2 weken een dressuurstop gehad. Eigenlijk die 2 weken sowieso niet/weinig gereden.

Ik ben me er goed van bewust dat hij iets aan de volle kant is! :')

Stap- Ook een probleem bij ons. Hij is vaaak niet aan mijn been en wil zijn hoofd niet stil houden. Hij heeft de neiging om te gaan schudden.
View My Video

Stap - Nogmaals, nu op de andere hand.
View My Video

Draf - Eigenlijk wel prima. Toch mist de ontspanning.
View My Video

Galop - Ik dacht: Ik ga kijken of hij kan verzamelen! Nou dat ging super! :D Heerlijk dat hij gewoon terug te nemen is, maar niet uit de galop valt! :)
View My Video

Galop - Andere kant op. Dit was eerder dan het bovenstaande filmpje. Hier galopeert hij vorwaarts en actief voor mijn gevoel!
View My Video

Middendraf - Hier heeft hij moeite mee. Hij kan het prima, maar weet niet zo goed hoe hij weer terug moet komen in de arbeidsdraf. Ik weet niet zo goed hoe ik kan zorgen dat hij iets vloeiender terugkomt dus tips vind ik zeker hiervoor erg fijn! :D
View My Video

Zo, dat waren de filmpjes!

Nog een :~ foto va de middendraf! Wel spanning, maar wat een actie in die benen! :~ :~ :~ <3

Afbeelding

En een moe, maar voldaan paardje! <3

Afbeelding

En een detailfoto van zijn mooie, gewonnen dekentje! :D

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Tips krijgen we graag, maar dan wel met uitleg! :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:47

Wat leuk zeg!
Ik zal er als ik jou was om denken dat je je benen niet te ver naar achteren legt. Dit is vooral zichtbaar in het eerste filmpje.
Je gaf zelf aan dat ie daar niet aan het been was, het kan zijn dat dit komt omdat jouw beenhulp zo ver naar achteren is hij dit niet herkent als beenhulp.
Ik denk dat het komt omdat je anders niet met je spoortje bij zijn buik komt. Maar probeer dan alleen met je kuit te drijven en zodra die echt weer te langzaam gaat even een prikje met je spoor.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 22:48

san4nie schreef:
Wat leuk zeg!
Ik zal er als ik jou was om denken dat je je benen niet te ver naar achteren legt. Dit is vooral zichtbaar in het eerste filmpje.
Je gaf zelf aan dat ie daar niet aan het been was, het kan zijn dat dit komt omdat jouw beenhulp zo ver naar achteren is hij dit niet herkent als beenhulp.
Ik denk dat het komt omdat je anders niet met je spoortje bij zijn buik komt. Maar probeer dan alleen met je kuit te drijven en zodra die echt weer te langzaam gaat even een prikje met je spoor.

Dankje voor je reactie! Ik zal er voortaan aan denken! :D

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:52

Ik kan ze wel zien hoor :)

Wat een supershet! Ruime gangen ook voor zo'n kleine pony, en die middendraf ziet er ook niet slecht uit seg! Goed bezig! :)
Ontspanning mag er idd nog wel wat meer in, maar ik vind het er allessinds echt leuk uitzien :) Verder ga ik akkoord met san4nie.

Ik vind je bent wel een beetje aan de grotere kant, maar volgens mij is het niet echt erg storend voor de pony zo te zien :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 22:53

jumpiewumpie schreef:
Ik kan ze wel zien hoor :)

Wat een supershet! Ruime gangen ook voor zo'n kleine pony, en die middendraf ziet er ook niet slecht uit seg! Goed bezig! :)
Ontspanning mag er idd nog wel wat meer in, maar ik vind het er allessinds echt leuk uitzien :) Verder ga ik akkoord met san4nie.

Ik vind je bent wel een beetje aan de grotere kant, maar volgens mij is het niet echt erg storend voor de pony zo te zien :)

Ik weet dat ik inderdaad iets te lang wordt, maar ik persoonlijk vind het eigenlijk nog wel meevallen :o

Dankjewel voor je reactie! :D

nynke55

Re: Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:01

Ik vind het er heel leuk uitzien, maar misschien ben je een beetje te onrustig met je benen. Ik zie je met elke stap drijven en ik weet niet of dat wel nodig is.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 23:02

nynke55 schreef:
Ik vind het er heel leuk uitzien, maar misschien ben je een beetje te onrustig met je benen. Ik zie je met elke stap drijven en ik weet niet of dat wel nodig is.

Ik zeg dat hij niet zo goed aan mijn been is, dus het is wel degelijk nodig. Hij heeft net een soort van vakantie gehad, dus was een beetje lui vandaag! :')

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:05

LoveMickey schreef:
nynke55 schreef:

Ik zeg dat hij niet zo goed aan mijn been is, dus het is wel degelijk nodig. Hij heeft net een soort van vakantie gehad, dus was een beetje lui vandaag! :')

Hoe reageert hij op een zweepje? Is beter om beenhulpen goed aan te leren dan sporen :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 23:06

jumpiewumpie schreef:
LoveMickey schreef:

Hoe reageert hij op een zweepje? Is beter om beenhulpen goed aan te leren dan sporen :)

Er is vroeger iets met hem gebeurd met zwepen, wat ik niet weet. Hij is ontzettend bang voor zwepen :(:) Dat is ook de reden dat ik spoortjes om heb gedaan in plaats van een zweepje :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:08

Ik zie hier nog geen L/M niveau in maar wel een leuke combi.

Je bent vrij lang maar stoor me er totaal niet aan, je lijk de pony absoluut niet in de weg te zitten. Meestal vind ik de ruiters op shetjes te groot dus positief beeld.

Qua drijven is het juist niet raadzaam om elke stap te drijven. Daardoor stompt hij steeds meer op je been af en wordt het 'probleem' alleen maar erger. Been moet reactie zijn, is dit niet zo nog een keer been, geen reactie, tikje achter je kuit. (zie net dat zweep niet gaat, dan prikje met het spoor en gelijk hak weer uitdrukken). Dit blijven volhouden totdat been weer reactie is.

Vind je wat onrustig in stap met je spoor, dat heeft waarschijnlijk ook te maken met dat je op kuitdruk geen reactie/onvoldoende reactie krijgt. Daar zul je dus aan moeten werken.

Vind het er verder erg fijn uit zien!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 23:11

MarliesV schreef:
Ik zie hier nog geen L/M niveau in maar wel een leuke combi.

Je bent vrij lang maar stoor me er totaal niet aan, je lijk de pony absoluut niet in de weg te zitten. Meestal vind ik de ruiters op shetjes te groot dus positief beeld.

Qua drijven is het juist niet raadzaam om elke stap te drijven. Daardoor stompt hij steeds meer op je been af en wordt het 'probleem' alleen maar erger. Been moet reactie zijn, is dit niet zo nog een keer been, geen reactie, tikje achter je kuit. (zie net dat zweep niet gaat, dan prikje met het spoor en gelijk hak weer uitdrukken). Dit blijven volhouden totdat been weer reactie is.

Vind je wat onrustig in stap met je spoor, dat heeft waarschijnlijk ook te maken met dat je op kuitdruk geen reactie/onvoldoende reactie krijgt. Daar zul je dus aan moeten werken.

Vind het er verder erg fijn uit zien!

L/M bij een a/b pony is hetzelfde als B/L bij de pony's/paarden!

dankjewel voor de tips! Ik ga er aan werken! *D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:13

Kijk, dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Succes met de pony verder. Leuk dat je zo met hem bezig bent en open staat voor tips.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 23:13

MarliesV schreef:
Kijk, dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Succes met de pony verder. Leuk dat je zo met hem bezig bent en open staat voor tips.

Dankjewel! :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:17

Ik vind je ook niet te groot hoor!

veder vind ik dat je je handen iets hoger en meer mag dragen, dat zie ik vooral terug in het galop filmpje. Hij loopt erg netjes. Heb je ook les?
Laatst bijgewerkt door arans op 14-04-12 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 23:20

arans schreef:
Ik vind je ook niet te groot hoor!

veder vind ik dat je je handen iets hoger en meer mag dragen, dat zie ik vooral terug in het galop filmpje. Hij loopt erg netjes. Heb je ook les?

Ik heb geen les! Als je wilt weten waarom niet, dat staat in de openingspost! :D

Edit: ik heb het even voor je gekopiëerd! :D

Ik mag namelijk geen les nemen, de eigenaar wil niet dat er vreemde mensen op zijn terein komen en ik mag Mickey ook niet meenemen naar een andere plaats.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:49

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:56

Zo, wat een toppony!

Ik vind het er superleuk uitzien, om zo'n kleine shet met zn dikke nekkie toch nog leuk kan lopen!
Op 't eerste filmpje vind ik hem misschien een beetje te snel stappen, omdat het misschien dan iets te gehaast is kan hij niet goed ontspannen. Misschien kan je daar overna denken?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:50

erg gave pony!
probeer hem in stap iets gelijkmatiger te laten stappen, lijkt wel of die ongelijke stappen maakt. Probeer hem niet teveel vooruit te drijven, daardoor maakt hij zijn passen niet af.

In het tweede filmpje van de galop (die voor de ander was) waar je hem geod vind galopperen vind ik hem alsnog erg kort. Hij mag iets grotere galopsprongen gaan maken. Dus van achter bijdrijven waardoor die achterhand wat geactiveerd wordt.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:46

Wat kan jij rijden en wat kan dat beestje lopen! :D Echt superleuk om naar te kijken jullie. Die middendraf hab je echt ge-aced! Ik vind er eerlijk gezegd weinig op aan te merken omdat je heel goed zit, mooie houding, rustig. Enige wat ik je aan kan raden is voorzichtiger te zijn met je hulpen. Als je aandrijft een heel klein beetje ruimte geven van voren, zodat je niet nog 2x bij hoeft te drijven. Verder echt super jullie! :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:02

TS was een superleuk beest zeg! :D

Maar je bent te zwaar en de stap laat het al zien. De pony loopt niet regelmatig en heeft moeite met je gewicht. Hij loopt zogenaamd wijdbeens. Vandaar de onrustigheid. Ga jij maar eens rennen met 50 kilo op je rug. Dan neem jij ook een hele andere manier van lopen aan.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:06

eenitraM schreef:

Maar je bent te zwaar en de stap laat het al zien. De pony loopt niet regelmatig en heeft moeite met je gewicht. Hij loopt zogenaamd wijdbeens. Vandaar de onrustigheid. Ga jij maar eens rennen met 50 kilo op je rug. Dan neem jij ook een hele andere manier van lopen aan.

Op het stuk waar hij zo loopt is de wei nat en erg zacht, waardoor hij wegzakt. Ik ben niet te zwaar, want dat zie je in de rest van de filmpjes. :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:06

Bedankt voor alle reacties! Ik ga zeker met de tips aan de slag! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:07

suikermeisje schreef:
erg gave pony!
probeer hem in stap iets gelijkmatiger te laten stappen, lijkt wel of die ongelijke stappen maakt. Probeer hem niet teveel vooruit te drijven, daardoor maakt hij zijn passen niet af.

In het tweede filmpje van de galop (die voor de ander was) waar je hem geod vind galopperen vind ik hem alsnog erg kort. Hij mag iets grotere galopsprongen gaan maken. Dus van achter bijdrijven waardoor die achterhand wat geactiveerd wordt.

Dat klopt! Het was de eerste keer dat ik hem zo liet galoperen en ik was dus al blij dat hij het deed! :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:13

LoveMickey schreef:
eenitraM schreef:

Op het stuk waar hij zo loopt is de wei nat en erg zacht, waardoor hij wegzakt. Ik ben niet te zwaar, want dat zie je in de rest van de filmpjes. :)

Dan is dat de oorzaak. Want na het bekijken van de filmpjes in draf liet hij zich daar ook niet goed zien. Ik durf haast wel met zekerheid te zeggen dat hij anders loopt zonder ruiter ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:17

Ik vind dat je hem erg netjes rijdt en een hele stille en mooie zit hebt.

Helaas ga ik met mijn voorgangers mee. Je bent echt te groot voor deze pony, met je te lange bovenlichaam breng je hem echt uit evenwicht. Je moet natuurlijk zelf weten of je doorgaat met het rijden van deze pony, wij kunnen enkel advies geven.

Vind het wel een hele leuke pony :)