Les met Reve De Grande

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lonneke

Les met Reve De Grande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:07

Vandaag weer les gehad met Revje.

Revje is een 13 jarige merrie van Gribaldi x daimler

We trainen nu gewoon op B niveau en zijn laatst voor het eerst een wedstrijdje gestart
wat ze heel netjes deed.

punten waar we nog aan het werken zijn is om bij rev goed de achterhand eronder te krijgen
ze wil graag wat op de voorhand vallen.
en de galop, eerst wilde ze er alleen maar tussenuit gaan in de galop en was ze erg gespannen.
dit is er nu zo goed als uit, ze ontspant steeds meer in de galop en we zijn nu bezig om ook de nageeflijkheid in de galop goed te krijgen.
en verder moet ik vooruit kijken en mijn handen rechtop houden

nou hier de foto;s
(ze staan niet op volgorde)

Galopje
Afbeelding

halthouden (nog niet haar sterkste punt)
Afbeelding

haar knappe koppie <3
Afbeelding

stap
Afbeelding

draf, moet veel actiever
Afbeelding

gebroken lijn
Afbeelding

volte
Afbeelding

idem
Afbeelding

geloof dat ze iets spannends had gezien
Afbeelding

fijn ontspannen, maar loopt nog wat teveel de grond in
Afbeelding

Niet helemaal fijn ontspannen, maar wel actievere achterhand
Afbeelding

galop
Afbeelding

Nou dat waren ze weer
tips zijn welkom :)

ben aan het proberen om ook nog een filmpje bij te plaatsen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:58

Erg leuk mooi paard zeg :)! Er is nog wat spanning te zien, en ze valt inderdaad nog wat op de voorhand zoals je zelf ook al zei, maar het algemene beeld vind ik fijn, je rijdt vriendelijk. Probeer in galop op je kont te blijven zitten vooral omdat je zegt dat ze nog wel is gas wil geven is dat juist belangrijk ;)

07_Calimero

Re: Les met Reve De Grande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 07:17

Leuke foto's en leuke combi, misschien is het een tip om goed naar de foto's of film te kijken hoe je houding is in je lichaam, want dat is wat ik terug zie in je paard, ik bedoel dit niet kwaad maar meestal zijn wij zelf degene die het paard in het lichaam blokkeren waardoor de hulp niet goed doorkomt en zelf spanning of rug wegdrukken veroorzaken. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Heel veel succes saampjes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:14

Blijf naar voren kijken, dan zit je automatisch rechter op in de galop.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:53

Mooie merrie! Ik snap dat je er graag naar kijkt, maar tijdens het rijden kun je beter voor je kijken, zoals hier boven ook al gezegd. Je zegt dat je paard op de voorhand valt, maar volgens mij val je zelf een beetje mee ;) Probeer je schouders wat naar achter te houden, dan ga je automatisch rechter zitten. Je zit nu een beetje met een bolle rug namelijk.
Verder ziet het er heel vriendelijk uit!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:45

Leuke merrie, probeer haar wat meer bij elkaar te rijden ze wordt nu op veel foto's erg lang. Om dit te bereiken heb je meer activiteit nodig bij je paard, dus goed voorwaards houden en veel (schijn) overgangen maken.

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:25

Ik vind het er best fijn uitzien, ik wil nog wel wat toevoegen aan wat de anderen voor mij al gezegd hebben: Je hebt je handen erg laag, en je arm is 1 rechte lijn. Probeer je handen te dragen zodat je ook weer een knik in je ellebogen krijgt.

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:25

ik moet indderdaad beter voor me kijken en mijn handen nog wat hoger houden en rechtop.

rev wil inderdaad wat lang worden, vooral als we al een tijdje aan het rijden zijn en ze word wat moe.
we maken al veel schijnovergangen en hier reageerd ze goed op
het word al beter maar we hebben nog een hele weg te gaan

toen ik haar net had was ze nog wat rennerig, en dit is nu eigenlijk zo goed als weg, en kan ik er ineens meer aan gaan rijden
dit is is voor mij nog steeds wennen

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:35

Zag er goed uit lonneke(ik heb de foto's gemaakt) Vooral het draf gedeelte vond ik erg goed uit zien! Af en toe iets meer actiever. En wat betreft de galop gewoon véééééééél oefenen, dan komt dat helemaal goed!!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:25

kijk naar het buitenoor, dan zit je altijd recht :)

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:25

superleuk paard!
probeer niet voor over te vallen, want als ze er dan een keer vandoor gaat heb je kans dat je eraf ligt.
misschien is het makkelijk in galop om je handen iets breder te maken zodat ze je hulp wat beter begrijpt en makkelijk nageeflijk loopt..
probeer haar ook wat actiever te laten lopen, dan trekt ze niet en heb je ook minder kans dat je naar voren getrokken word. als ze wat voorwaartser loopt kan ze ook makelijker nageeflijk lopen zonder heel erg terug te vallen. probeer ook naar voren te kijken want op de meeste foto's kijk je naar beneden en daar ga je ook meer naar voren van zitten.
voor de rest ziet het er leuk uit!

nynk_char

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:10

Wauw, leuk paard! Je noemt zelf al dat je te ver naar voren valt, en zij loopt redelijk naar voren (goeie match hoor! :Y))
Iets meer loslaten, als ik dat zo goed uitleg. Laat haar maar wat losser, dan heeft ze wat meer ruimte. (met name de galop dan)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:59

Leuk om te zien hoe je paard zo op je houding reageert :) Zoals je zelf ook weet val jij naar voren, en het effect van jouw houding is dat je paard ook meer op de voorhand valt en activiteit verliest omdat zijn energie opgaat aan het in balans blijven. Denk er dus aan om recht vooruit te kijken, te kijken waar je heen gaat, zodat je paardje ook weer voorwaarts kan gaan denken. Dan zul je vast zien dat je paard ook weer makkelijker gaat bewegen.

Verder mag ze in het algemeen ook véél actiever lopen, veel meer impuls. Ik denk dat dat al heel veel zal uitmaken, ook, dan zal ze iets makkelijker in je hand worden (het ziet eruit alsof ze daar nog wat spanning opbouwt in haar kaak).

Je hebt je handen erg netjes bij elkaar :) ziet er goed uit. Heel vriendelijk beeld, hoor! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 07:55

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:24

Gaat de goede kant op. Maar probeer met je bips in het zadel te blijven en recht op te zitten.
Je lijkt wat naar voren te kantelen.

Ook je handen mogen ontspannen...

Verder ziet het er al goed uit hoor

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:35

Met u kont in het zadel blijven zitten.
Op elke foto zit er toch wat lucht tussen je bips en het zadel, dan zit je niet echt onafhankelijk en ook kwa terugrijden en wegrijden is dus meer op handbasis ipv zit.
Als er nu dus wat zou gebeuren kwa rare sprong opzij of bok, kukel je naar voren of raak je je balans kwijt. (ik zie namelijk mezelf zitten in jou foto's!) Resultaat daarvan... vul maar in ;)!

Ook heb je je rechterhand hoger dan de linker, bijna op elke foto dus ben je rechts wat aan het vastzetten :). Loslaten en op 2 gelijke teugesl rijden.

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:25

ja ik moet echt beter rechtop gaan zitten en voor me kijken, ben er hard op aan het oefenen.
ik zet rechts mijn schouder vast, die moet ik wat meer laten "vallen" en dan is mijn handhouding ook beter maar ook dat is nog een lastig punt.