Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Natasja1986 schreef:Ik doe altijd een contactlabel aan t zadel hangen, mocht het paard er vandoor gaan en ruiter valt eraf dan valt op t label te zien waar hij op stal staat en wie de eigenaar is. en t maakt mij inderdaad niet uit hoe die thuis komt als die maar thuis komt!
mijn pony rent meestal weg, maar ik kan haar wel zo pakken als ik haar weer heb ingehaald. Huertecilla schreef:Míjn mening is:
- dat een paard betrouwbaar veilig bij de ruiter moet blijven en niet als een ongeleid projectiel naar huis mag bolderen
Ayasha schreef:Voor mij heel simpel. áls ik val en mijn paard zóu weg lopen. Maakt het me niet uit hoe hij veilig thuis komt, áls hij maar veilig thuis komt. Veilig zijnde: zonder ongevallen te veroorzaken of zichzelf en anderen te verwonden. Ik heb verder altijd mijn mobiel bij me dus da's geen probleem.
antje_vip schreef:Natasja1986 schreef:Ik doe altijd een contactlabel aan t zadel hangen, mocht het paard er vandoor gaan en ruiter valt eraf dan valt op t label te zien waar hij op stal staat en wie de eigenaar is. en t maakt mij inderdaad niet uit hoe die thuis komt als die maar thuis komt!
Dit ga ik zo ook maar even aan mijn zadel hangenmijn pony rent meestal weg, maar ik kan haar wel zo pakken als ik haar weer heb ingehaald.
Ayasha schreef:Ik zou eerst kijken om het paard op te vangen. als ik zou vallen en hij loopt weg, wil ik ook dat ze achter hem aan gaan. Ik red me wel.
Yonker schreef:Huertecilla schreef:Míjn mening is:
- dat een paard betrouwbaar veilig bij de ruiter moet blijven en niet als een ongeleid projectiel naar huis mag bolderen
Een paard is en blijft een vluchtdier, als hij schrikt van iets en jij valt er af denk je dan echt dat hij bij je blijft?? Ik denk dat je goud geld kan verdienen als jij paarden dat kan leren

Heb 2 x meegemaakt dat een ruiter er af viel (eigenaar, 75 jaar) en paard stopte en bleef bij ons staan. Dat is het voordeel van een vaste kudde. Zou natuurlijk wel vervelend zijn als ze allemaal tegelijk er vandoor gaan
maar ze zijn redelijk bomproof, dus dat zie ik niet snel gebeuren
Huertecilla schreef:Wat is voor de veiligheid in de openbare ruimte gewenst?
Mag een paard bij de gevallen ruiter vandaan naar huis bolderen of moet het bij die ruiter blijven?
Moet een paard zó opgevoed zijn dat vreemden het kunnen pakken en meenemen in een dergelijke situatie?
Míjn mening is:
- dat een paard NIET door elke vreemde gepakt en weggeleidt moet kunnen worden ivm onkundige tot gevaarlijke situatie aanleiding gevende goedbedoelende ´helpers´ en diefstal
- dat de ruiter contactgegevens bij zich dient te dragen (kan in de mobiel) opdat het paard opgehaald wordt
het paard zou het bij zich moeten hebben 
en als hij er vandoor gaat en hij komt andere paarden tegen, dan is de kans ook heel groot dat hij daarbij blijft.
dat is het verstandigst
DeniseES schreef:Huertecilla schreef:Wat is voor de veiligheid in de openbare ruimte gewenst?
Mag een paard bij de gevallen ruiter vandaan naar huis bolderen of moet het bij die ruiter blijven?
Moet een paard zó opgevoed zijn dat vreemden het kunnen pakken en meenemen in een dergelijke situatie?
Míjn mening is:
- dat een paard NIET door elke vreemde gepakt en weggeleidt moet kunnen worden ivm onkundige tot gevaarlijke situatie aanleiding gevende goedbedoelende ´helpers´ en diefstal
- dat de ruiter contactgegevens bij zich dient te dragen (kan in de mobiel) opdat het paard opgehaald wordt
Daar heb je weinig aan als je van je paard af dondert niethet paard zou het bij zich moeten hebben
Citaat:Eigenlijk moet je er gewoon op blijven zittendat is het verstandigst
opmerking ook al bedoelde ze dat niet. antje_vip schreef:Natasja1986 schreef:Ik doe altijd een contactlabel aan t zadel hangen, mocht het paard er vandoor gaan en ruiter valt eraf dan valt op t label te zien waar hij op stal staat en wie de eigenaar is. en t maakt mij inderdaad niet uit hoe die thuis komt als die maar thuis komt!
Dit ga ik zo ook maar even aan mijn zadel hangenmijn pony rent meestal weg, maar ik kan haar wel zo pakken als ik haar weer heb ingehaald.
ik zie meteen voor me dat je paard weggaloppeerd en ik zie jou er nog sneller achteraan rennen om hem in te halen