Lavita @ wedstrijd L1 *film*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

z3rTjuhH

Lavita @ wedstrijd L1 *film*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 13:37

Het is alweer een tijd geleden dat ik een topic hen geoepend over me topper Lavita :D .

Even wat info over Lavita:

Naam: Lavita
Leeftijd: 19 jaar
Afstammeling: Fairy play (v. Moeder onbekend)
hoogte: 1m49

Lavita is een echte merrie, vin d alles eng en schrikt ook van alles. Me zus (Cardy op bokt) is Z2 met haar geworden, door dat pony Z heeft gelopen denkt ze soms dat ze na de middenstap moet aangalloperen, dat zie je ook wel in me proef :P .

Verbeterpunten:

* Recht op zitten
* niet naar me paard kijken, heel moeilijk als je een knapperd o9nder je hebt :+
* Meer me buiten teugel eraan houden, ze is namelijk best scheef op sommige momenten, vind het zelf heel moeilijk om het in de gaten te houden :o
* Op het tempo letten, pony neemt het op een gegeven moment een beetje over.

Zelf heb ik afgelopen week amper kunnen rijden door een ongeluk met me scooter, me zus heeft haar los gehouden en ik ben er maandag gewoon opgesprongen, dus vandaar dat er ook wat schoonheidfoutjes in zitten :o .

Daarnaast doe ik de proef uit me hoofd omdat pony anders door me voorlezer precies weet wat ze moet doen, slim paard heb ik :+ . Op het einde van het filmpje hoor je iemand een beetje kreunen, dat is alleen omdat me zus me stiekem wou helpen door heel zachtjes ho te zeggen, ik heb het zelf niet gemerkt maar het is een beetje gek op de film :D . Daarnaast heb ik der in de tweede proef iets ronder gezet omdat ze erg vervelend was.

Opbouwend commentaar wil ik graag hebben, maar wees wel een beetje lief voor ons ;) .

Genoeg gekletst hier de filmpjes.

Proef 9

Proef 10

Mijn punten waren 192 en 193 en we zijn nu dus L2 :D de 22e is me L2 wedstrijd dus we gaan weer lekker door oefenen.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:14

niemand? ;(

inge_romeo

Re: Lavita @ wedstrijd L1 *film*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:18

ziet er leuk uit!..
Wat je zegt over je verbeterpunten klopt wel.. Veel succes in de L2!

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:20

Dankje wel :D We proberen ook heel goed ons best te doen en van onze fouten te leren

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:26

Lavita!! Dat is lang geleden zeg! :D Die heb ik ook nog wel eens gereden, zo'n slordige 13 jaar geleden ofzo :') Toen ze nog op de manege stond. Ze ziet er goed uit hoor!
Wat betreft je proef, probeer haar achterbeen wat actiever te houden met name in de wendingen. Zelf geef je al aan je buitenteugel wat meer erbij te moeten houden, dat klopt, zowel op de rechte stukken als hier en daar in een wending, dan wil ze juist weer wat te recht de bocht om. Dat kun je oplossen door je binnenbeen wat aan te leggen in zo'n wending. Ook om recht te richten, probeer d'r eens met je binnen been naar je buitenteugel toe te drijven. Dan zal ze rechter worden, en waarschijnlijk voorwaartser willen, dat vang je dan ook weer op met je buitenteugel :)
Succes in de L2, komt vast goed!

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:30

Maggie_Eddy schreef:
Lavita!! Dat is lang geleden zeg! :D Die heb ik ook nog wel eens gereden, zo'n slordige 13 jaar geleden ofzo :') Toen ze nog op de manege stond. Ze ziet er goed uit hoor!
Wat betreft je proef, probeer haar achterbeen wat actiever te houden met name in de wendingen. Zelf geef je al aan je buitenteugel wat meer erbij te moeten houden, dat klopt, zowel op de rechte stukken als hier en daar in een wending, dan wil ze juist weer wat te recht de bocht om. Dat kun je oplossen door je binnenbeen wat aan te leggen in zo'n wending. Ook om recht te richten, probeer d'r eens met je binnen been naar je buitenteugel toe te drijven. Dan zal ze rechter worden, en waarschijnlijk voorwaartser willen, dat vang je dan ook weer op met je buitenteugel :)
Succes in de L2, komt vast goed!

Me zus had het al gezegd dat er mensen op bokt waren die haar nog van vroeger kennen :+ . De dingen die je zegt klopt ook precies, me instructrice zegt dat ook altijd, maar vind het dan moeilijk om me te concentreren op me proef dat ik goed rijd en dan ook op haar. Je hebt in elk geval gelijk en we gaan er ook zeker weer hard aan werken.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:32

Hahaha dan heb je er al snel een getroffen :P Maar ik ken het wel hoor, dat overal op willen en 'moeten' letten.. Komt vanzelf, gewoon meters maken en dan gaan er steeds meer dingen als vanzelf zeg maar. Dat het gewoon een logische reactie wordt om ergens op een bepaalde manier op te reageren voordat iemand het ook maar gezien heeft ;)

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:35

Maggie_Eddy schreef:
Hahaha dan heb je er al snel een getroffen :P Maar ik ken het wel hoor, dat overal op willen en 'moeten' letten.. Komt vanzelf, gewoon meters maken en dan gaan er steeds meer dingen als vanzelf zeg maar. Dat het gewoon een logische reactie wordt om ergens op een bepaalde manier op te reageren voordat iemand het ook maar gezien heeft ;)

Het gaat al steeds makkelijker, vooral thuis. Het is alleen op wedstrijd heb ik er nog veel moeite mee, dus we gaan gewoon lekker veel op wedstrijd :D , bedankt voor de tips!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:37

Altijd leuk om iemand op bokt tegen te komen die bij Spaarnwoude (manege waar ik rijdt) start! :D Heb je mee gedaan aan paasbokaal of was dit een andere keer?

Ik vind het er netjes uit zien, maar je bochten mogen wat mij betreft wat mooier afgewerkt worden. Vaak buigt ze mooi om je binnenbeen heen maar soms vind ik je bochten/wendingen er wat hoekig/slordig/dronken uit zien op de een of andere manier.

Knap dat je de proef uit je hoofd doet trouwens!

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:41

Geryon schreef:
Altijd leuk om iemand op bokt tegen te komen die bij Spaarnwoude (manege waar ik rijdt) start! :D Heb je mee gedaan aan paasbokaal of was dit een andere keer?

Ik vind het er netjes uit zien, maar je bochten mogen wat mij betreft wat mooier afgewerkt worden. Vaak buigt ze mooi om je binnenbeen heen maar soms vind ik je bochten/wendingen er wat hoekig/slordig/dronken uit zien op de een of andere manier.

Knap dat je de proef uit je hoofd doet trouwens!

Dit was voor de Paasbokaal :D Ik weet precies wat je bedoelt, dat komt denk ik omdat iki dan denk ohw ik moet me buiten teugel er beter aan houden, Lavita reageert er heel snel op waardoor ze dan weer teveel naar binnen valt en dan weer andersom. Dus dat kan kloppen en ik ga der ook goed op oefenen dat het netter word.

Vind het ook veel fijner als ik het uit me hoofd doe, want anders gaat Lavita het al doen voordat ik iets aangegeven heb, ze is heel erg op stem gericht. Ik ben ook meer geconcentreerd op me paard en het gaat dan al beter dan als iemand voor leest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:48

Wat leuk, toen was ik er ook nog haha, maar ik ging het bos in met mijn paard.

Ik herken je probleem. Mijn Z-pony reageerde ook op de minste dingen. Probleem wat je beschrijft had ik ook! Kunst is om een zo klein mogelijke teugelhulp te geven in combinatie met een kleine beenhulp. Misschien als je je buitenteugel er meer bij houdt, je vanaf dat moment meteen waken met je binnenbeen, of die er al aanhouden. Dat deed ik altijd.

Je hebt wel een slimme pony. Kan me wel goed voorstellen dat je dan beter geconcentreerd bent op je paard. Ik zou nooit een proef uit mijn hoofd kunnen leren jammer genoeg en dan let ik toch inderdaad vaak meer op de stem dan naar hoe mijn paard voelt.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:53

Geryon schreef:
Wat leuk, toen was ik er ook nog haha, maar ik ging het bos in met mijn paard.

Ik herken je probleem. Mijn Z-pony reageerde ook op de minste dingen. Probleem wat je beschrijft had ik ook! Kunst is om een zo klein mogelijke teugelhulp te geven in combinatie met een kleine beenhulp. Misschien als je je buitenteugel er meer bij houdt, je vanaf dat moment meteen waken met je binnenbeen, of die er al aanhouden. Dat deed ik altijd.

Je hebt wel een slimme pony. Kan me wel goed voorstellen dat je dan beter geconcentreerd bent op je paard. Ik zou nooit een proef uit mijn hoofd kunnen leren jammer genoeg en dan let ik toch inderdaad vaak meer op de stem dan naar hoe mijn paard voelt.

Ik ben zelf op dit moment nog en beetje zoekende van hoe klein ik die hulp kan geven, soms ben ik daardoor dan te heftig. Moet nog even de midden weg erin. Het gaat sowieso al veel beter in mijn onderschrift staat een filmpje van de B van vorig jaar zomer, dan zie je wel verschil. Paardrijden is gewoon zo lastig :+ .

Ik kan het ook iedereen aanraden om te gaan doen, het is wel lastig en eng de eerste keer maar daarna ben je het gewend ;) .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:15

Haha ja dat ben ik met je eens, heel lastig is het! Maar het fijne aan zo'n pony is wel dat je als het ware gewoon gestraft wordt als je iets te hard doet of te zacht of te snel en weetikveel wat allemaal, vond ik altijd erg fijn! :) Ik krijg toevallig zondag die pony terug! Ben beniewd of ie nog zo 'sensibel' is!

Lastig en eng is het zeker ja om een proef uit je hoofd te doen. Wat als je het midden in de proef ineens niet meer weet?

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 08:50

Het is ook super fijn, maar vind het wel lastig in dan dit balans te vinden en dan lijkt het soms wel alsof we dronken zijn :)
Als je het niet meer weet dan is het best balen want je mag dan niet voor gelezen worden, gewoon goed leren dan komt het goed :)