Valentino wedstrijd L2 (film)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Valentino wedstrijd L2 (film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:15

Halloo allemaal :)

Maar weer een keer een HAW topic. Ik vind het wel weer eens tijd voor wat tips en oefeningen. Afgelopen zaterdag had ik wedstrijd op de vereniging, zou eigenlijk officeel starten, maar dat was afgelast, dus deden we onderling mee. Kon ik mooi een keer proberen om de proef uit m'n hoofd te rijden en met zweep te rijden.
De eerste proef (nog zonder zweep) ging redelijk wel wat foutjes en 190 punten.
De tweede (met zweep) heb ik op film en ging lekker :) Wel erg voorwaarts, maar paard wordt nogal loperig van de zweep. Haha.

Voor de mensen die ons niet kennen zal ik ons even voorstellen :)
Valentino (v. Haarlem)
10 jaar
L2+4
en af en toe een beetje gek :+

Tips, oefeningen en noem maar op zijn van harte welkom! Complimentjes over hoe knap Val wel niet is mag ook hoor :P.

Laatst bijgewerkt door Elise95 op 11-04-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Re: Valentino wedstrijd L2 (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:35

Jullie gaan goed vooruit Elise! alleen let op je hakken! Met aandrijven trek je alleen je hak op, probeer meer te drijven met je kuit.
Ook heb ik af en toe het idee dat je wat losser moet worden in je lichaam met doorzitten. Nu stuiter je echt op en neer af en toe. Blijft met netjes in je zadel maar ziet er een beetje houterig uit.
Ik vind trouwens overgang draf - halt heel netjes!
Laatst bijgewerkt door Coby op 12-04-12 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op off topic reactie verwijderd.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:10

Leuke combinatie zijn jullie! ziet er goed uit. Dat loperige vind ik persoonlijk wel meevallen ik zie het meer als lekker voorwaarts. Let op bij het afwenden a-c lijn dat je paard niet op de voorhand wegduikt. De 2e helft van de proef vind ik persoonlijk beter worden doordat je paard nageeflijker word en beter op je hulpen reageert, weet niet of het zelf ook zo voelde?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 12:23

_Jessie schreef:
Ja hij doet het alleen einde van filmpje is zwart :P
Jullie gaan goed vooruit Elise! alleen let op je hakken! Met aandrijven trek je alleen je hak op, probeer meer te drijven met je kuit.
Ook heb ik af en toe het idee dat je wat losser moet worden in je lichaam met doorzitten. Nu stuiter je echt op en neer af en toe. Blijft met netjes in je zadel maar ziet er een beetje houterig uit.
Ik vind trouwens overgang draf - halt heel netjes!

Haha ja klopt.
Dankje. Hakken is inderdaad puntje en het doorzitten ook. Vind het nog steeds erg moeilijk.

Davina21 schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! ziet er goed uit. Dat loperige vind ik persoonlijk wel meevallen ik zie het meer als lekker voorwaarts. Let op bij het afwenden a-c lijn dat je paard niet op de voorhand wegduikt. De 2e helft van de proef vind ik persoonlijk beter worden doordat je paard nageeflijker word en beter op je hulpen reageert, weet niet of het zelf ook zo voelde?

Bedankt :)
Begin voelde ik zelf ook wat spanning. En ik weet nog dat ik ergens halverwege de slangenvolte ergens dacht van ja hier ontspan je weer even :j.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:33

Moderatoropmerking:
Enkele off topic reacties verwijderd.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 06:42

Hij gaat vooruit Elise. Zie nog wel wat verbeterpuntjes zoals je achterwaarts, je wijken voor het rechterbeen en wat netter naar het halthouden op de diagonaal toerijden (en hem wat langer lasten "wachten") Je mag je middengalop wat meer terugrijden.

De aanleuning ziet er al veel constanter uit. Succes verder!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:07

Leuk dier :) Als je het voor elkaar krijgt em meer door het lijf te laten lopen en de aanleuning beter op orde hebt, gaan die oefeningen vanzelf beter!

Dus ik zou niet die onderdelen zoals wijken, etc gaan oefenen, maar aan de basis werken: voorwaarts - neerwaarts, souplesse in lijf, nageeflijkheid. En met name in galop: meer impuls.

Succes, echt leuk beest om te zien vind ik (drie prima gangen) :)