Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarjanB schreef:Leuke paarden, vind je alleen erg streng in je hand, je martingaal op foto 1 zit te strak en je hangt naast je paard boven de sprong

xxanoukxx1 schreef:MarjanB schreef:Leuke paarden, vind je alleen erg streng in je hand, je martingaal op foto 1 zit te strak en je hangt naast je paard boven de sprong
oke dankje wel voor je commetaar, met de foto dat ik naast het paard hang kwam het was best hoog voor mijn fries dus zat te kijken of ze het haalde, maarja dat is natuurlijk nog steeds geen excuus dan.
wat ik doe qua paardrijden heb ik mezelf aan geleerd (vandaar dat het niet perfect is ) ik heb dan wel een paar maandjes geleden les gehad , maar nu niet meer vanwege mijn knieen. bedankt voor je reactie
) Dit vind ik een storend beeld.
johanna_ schreef:Inderdaad je handen, het komt erg streng over nu op de foto.
En draag de volgende keer een cap, en goede laarzen of jophurs met het rijden.
GewoonNoor schreef:Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat jij teveel gericht bent op de camera, zeker op foto 1 zie je dat. Terwijl je je handen te vast houdt, en je tenen naar buiten gaan. (En cap he) Dit vind ik een storend beeld.
Het springen vind ik echt geen fijn beeld geven, geen goede houding, probeer je paarden iets meer ruimte te geven. Zeker de foto met de zwarte, het gaat niet om de hoogte op foto's, je kijkt te veel naar beneden, dit hindert het paard!
Verder heb je bij de dressuur een supermooie rughouding.
Ik denk dat als jij gewoon meer ontspannen gaat rijden dat er mooiere foto's uit komen, want je paarden zijn echt heel leuk!
Schoeisel van 'tzelfde.
Verder kan je best gewoon recht blijven zitten op de hindernis, zo scheef gaan hangen brengt je paard helemaal uit balans en zal hij waarschijnlijk ook veel sneller de balk tikken of slecht neerkomen. Je hoeft ook helemaal niet zo ver uit je zadel te komen.
jumpiewumpie schreef:Cap beslis je natuurlijk zelf, maar in enkele gevallen kan je 't je leven wel redden. Brave paarden kunnen ook wel eens struikelen of vallen, dus rijden op een braaf paard is geen reden om geen cap op te zetten.Schoeisel van 'tzelfde.
Ik vind het er ook niet zo fijn uitzien. Je hebt je handen naar mijn denken te vast en te laag. Derder is je dressuurhouding wel in orde.Verder kan je best gewoon recht blijven zitten op de hindernis, zo scheef gaan hangen brengt je paard helemaal uit balans en zal hij waarschijnlijk ook veel sneller de balk tikken of slecht neerkomen. Je hoeft ook helemaal niet zo ver uit je zadel te komen.
Ik vind je Fries trouwens erg leuk! Ik ben niet zo voor Friezen maar de jouwe is echt leuk![]()
Veel succes!

xLoki schreef:Wat toevallig, ik heb jou wel eens gezien in het bos van Soest en op school.
Ik vind het er leuk uit zien, maar probeer echt beide paarden meer ruimte van voren te geven en lekker been erbij. Probeer, zoals al eerder gezegd, je handen niet laag en strak te zetten, maar doe eens gek en hou ze een stuk naar voren. Hierbij niet een grote boog in je teugels laten komen, maar wel verbinding houden. Ga lekker op je benen en zit rijden (voor zover dat lukt met je knieën) en gebruik je handen alleen als ondersteuning. Als het paard wil trekken, niet terugtrekken, maar been.
En probeer met springen hetzelfde, handen naar voren, denk zelf ook naar voren, zodat je er niet naast gaat hangen.
Succes!