-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Condor

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 10:28

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat vinden jullie hiervan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:20

Een paard pakt de ruimte die hij/zij krijgt. Zo simpel is dat.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:23

echt pesten is het niet, het paard neemt eerder de dominante positie in die de ruiter blijkbaar niet kan vervullen of te wel ze is er gewoon niet de baas over

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:25

Een paard pakt de ruimte die er is en als zij op dat moment voelt dat ze niet zo lekker in haar vel zit kan ze beter inderdaad een slof erbij pakken ipv het gevecht aan te gaan.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:26

Mijn pony test ook van alles uit. Ze heeft van die momenten. Maar pesten kan een paard niet. Wel dominant zijn en als een ruiter dit niet aan kan ligt het dus daar aan.
Maar om dat gelijk naar hulpmiddelen te grijpen vind ik overdreven. Ik ga zelf voor lessen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:26

Een slof an sich is niks mis mee, en ik kan hier vandaan niet beoordelen of hij wel of niet correct gebruikt wordt.
Als een slof de ruiter net wat meer zekerheid geeft en correct wordt gebruikt, zie ik er geen probleem in :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:27

Heeft niet zo veel met dominantie te maken, imo. Heeft gewoon te maken met kijken hoever je kunt gaan, waar de grens ligt. En de ruiter heeft in die zin gelijk, dat als je niet lekker bent, je idd minder consequent en snel bent, paarden voelen dat heel goed aan :j

Je moet je dan op een gegeven moment wel afvragen wat je relatie met je paard is, als het goed is, heeft jouw paard niet de behoefte om je uit te proberen, omdat hij met je samen wil werken. Paarden zijn heel werkwillige dieren, en als ze proberen om eronderuit te komen, omdat het werk niet leuk is, ligt dat wel degelijk aan de ruiter.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 12:30

-

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:35

Ik snap het wel; ook ik heb wel eens een mindere dag :o en dat kan dan een discussie opleveren waar je niet op zit te wachten. Ik kies ervoor om op zulke dagen wat minder serieus te rijden; maak er een stapdag van, leg wat balken in de bak waar we over / tussendoor kunnen. Daar knappen we allebei van op en is het grijpen naar hulpteugels niet nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:45

Ik laat paardlief vrijspringen op zulke dagen, of ik ga met haar vrijheidsdressuren. Gewoon iets leuks.

Meestal moet ik dan zo lachen dat ik daar alleen al onwijs van opknap. En het blijft leuk, omdat je de frustratie dat het maar niet lukt er gewoon niet bij kunt hebben op zulke dagen :n

Izmir: ik zou dat niet willen, ik pak heel af en toe de slof erbij, op dagen dat ik een heel erg drukke mevrouw verwacht, en dan ben ik gewoon net wat zekerder, maar op de dagen dat ik niet lekker ben, moet ik niet gaan rijden, of gewoon iets leuks samen doen. Niet je relatie gaan testen...... dat komt nog genoeg :(:)
frustie op je paard zitten, dat moet je gewoon niet hebben. Niet steeds ook bezig met winnen en verliezen, sámen dingen doen, sámen rijden en lachen en lol maken, en keet schoppen soms ook, niet: het paard pest mij, en dan wint hij. Zo zijn paarden niet, paarden zijn van het samen doen. Je paard is zó werkwillig en zo lief als jij zo gaat denken...... dan kun je met elkaar ook onwijs veel aan :j

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 12:48

-

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:14

Vroeger had ik dat ook vaak. En als ik zo'n dag had ging ik er gewoon niet opzitten, was beter voor beide partijen :D

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:43

Ik denk persoonlijk dat als je een slechte dag hebt, je paard dat inderdaad aanvoelt, maar het paard zal eerder gebruik maken van de momenten dat je niet oplet, lijkt me.. echt pesten vind ik het niet, want naar mijn idee doet een paard dat niet.. nou heb ik ervaring, want als ik een slechte dag had, toen ik nog op mijn shetlander kon rijden, dan was ik er zelf niet helemaal bij met m'n hoofd, dat ie dan vééééél vervelender was dan normaal.. gewoon omdat ik dan niet oplette.