Mensen noemen mijn pony KNOL omdat ze geen perfecte dressu..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KWIBBELxx

Mensen noemen mijn pony KNOL omdat ze geen perfecte dressu..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:06

hoi, ik heb een pony Choco, ze is een speciale kruising en daardoor heeft ze niet de perfecte bouw en niet de perfecte dressuurgangen. (Ik rijdt dus vooral dressuur ;) )
Ik ga vaak met haar op wedstrijd en ik heb al een pak prijzen gewonnen in de HROV niv0 & niv1 en in de LRV CB2 & CL1, ik heb zelfs met haar het interprovinciaal kampioenschap mogen meerijden (Belgie). Ondanks alles zijn er verschillende die Choco KNOL noemen, meer zelfs, boerenknol :'( en dat is ze echt niet ! Ik train echt heel veel met haar en ik probeer ze zoveel mogelijk oefeningen aan te leren, ik probeer er ook een beetje gangen in te krijgen maar dat is voor haar niet zo makkelijik.. Willen jullie me helpen? Zeg gewoon wat jullie denken dat beter kan. Ik ben veel kritiek gewend, maar ik wil er alles voor doen om te bewijzen dat Choco geen knol is en dat ze ook mooi kan lopen!

Afbeelding

Afbeelding

meary1999

Re: Mensen noemen mijn pony KNOL omdat ze geen perfecte dressu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:09

ik vind echt dat ze goed kan lopen . ze is echt geen knol. welke dombo noemt haar een knol :'(

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:10

het is gwn een hele mooie pony hoor :j

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:10

Ik persoonlijk vind het een prachtige pony. Niks knolligs aan :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:11

ziet er weinig knolachtigs aan hoor, gewoon een mooie pony

en al zou het een knol zijn, je heb d,r leuk aan het lopen, wat ik kan zien op die 2 foto,s :o
wees daar maar trots op.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:13

Niks van aan trekken ;) Je hebt een hardstikke leuke pony <3
Ik verwacht dat het een soort van jaloezie is.
Mijn paard hebben ze ook eens een manegeknol genoemd maar
ik weet zelf wel beter. Ze doen maar!!!!

Theeglas

Je moet je er niet zoveel van aantrekken wat andere mensen zeggen. Zolang jij je pony mooi vind, plezier hebt en de prijzen weet te pakken zit het wel goed :) Het is een leuke pony, misschien wel wat zwaar :)

pipo

Ik noem mijn eigen paardjes ook vaak knol of knollen.. hoeft niet negatief te zijn hoor. Gewoon denken dat het een ander woord voor paard is en de negatieve kant ervan vergeten. Zolang jij maar blij bent met je paard. Afkomst ed is toch niet belangrijk?! Als mensen weten dat je het je aantrekt is het des te makkelijker om je ermee te kwetsen als ze jaloers zijn.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:15

Ik vind dat je pony een prachtige bouw heeft. Niet zo'n dun scharminkeltje die je nauwelijks kan dragen, maar ook zeker geen knol! Wees maar beretrots op je pony, het is een mooi dier en je hebt hem super aan het lopen! :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:16

Theeglas schreef:
Je moet je er niet zoveel van aantrekken wat andere mensen zeggen. Zolang jij je pony mooi vind, plezier hebt en de prijzen weet te pakken zit het wel goed :) Het is een leuke pony, misschien wel wat zwaar :)

Mee eens ;)

Ik reed voorheen met een tuigpaard dressuur. Heeft er zelfs wel eens onderaan het protocol gestaan dat zulke paarden niet onder het zadel maar voor de kar horen. :')
Die jury heb ik gewoon als 'rotte appel' beschouwd en was in no time Z dressuur met die karrenknol ;)

Veel succes!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:17

ik rij met een trekpaard dressuur, dat is pas een "knol" :D
gewoon niks van aantrekken meid, je hebt je paardje super aan het lopen. mensen die dergelijke opmerkingen geven zijn gewoon jaloers, die zijn bang omdat je beter rijd dan hun ;)

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:18

pipo schreef:
Ik noem mijn eigen paardjes ook vaak knol of knollen.. hoeft niet negatief te zijn hoor. Gewoon denken dat het een ander woord voor paard is en de negatieve kant ervan vergeten. Zolang jij maar blij bent met je paard. Afkomst ed is toch niet belangrijk?! Als mensen weten dat je het je aantrekt is het des te makkelijker om je ermee te kwetsen als ze jaloers zijn.

Als je dat zelf zegt tegen je paard is da nie zo erg, voor de grap, maar de mensen die het over Choco zeiden, die zeiden het echt kwetsend :'(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:19

En die mensen die jouw pony een knol of boerenknol noemen.. halen die net zo veel prijzen als de jouwe? Leveren die dezelfde of nog betere prestaties? Nou dan... niks van aantrekken hoor, je hebt een mooi beestje, gewoon heel blij mee zijn !!

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:20

Duhelo schreef:
gewoon niks van aantrekken meid, je hebt je paardje super aan het lopen. mensen die dergelijke opmerkingen geven zijn gewoon jaloers, die zijn bang omdat je beter rijd dan hun ;)

Er zeggen veeeel mensen dat het om jaloezie gaat.. maar waarom? t'is toch nie omdat ze zwaarder gebouwd is da ze niet kan lopen he ;) of dat vind ik dan toch..

Kiki_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:25

Het is een prachtpony die erg mooi wordt gereden! Je mag hartstikke trots zijn op je pony (en op jezelf!)! Jammer dat mensen vaak negatief zijn over anderen, probeer er maar boven te staan!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:26

ik heb even getemd, je topic staat verkeerd ;)

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:31

Wendy1978 schreef:
ik heb even getemd, je topic staat verkeerd ;)

oej waarom? :s

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:34

KWIBBELxx schreef:
Duhelo schreef:

Er zeggen veeeel mensen dat het om jaloezie gaat.. maar waarom? t'is toch nie omdat ze zwaarder gebouwd is da ze niet kan lopen he ;) of dat vind ik dan toch..

ieder paard kan lopen, het is aan de ruiter om te weten wat de grenzen zijn en om het beste eruit te halen.
ik vind je paard dan ook allesbehalve zwaar gebouwd, en ik denk dat je een leuk niveau kunt halen ermee!

Mensen zijn altijd jaloers, zij hebben misschien betere paarden onder hun kont, maar zijn bang om verslagen te worden door iemand met een "minder" paard, omdat het dan nog duidelijker is dat zij niet kunnen rijden/niet genoeg geoefend hebben/ ze hun paard niet voldoende getraind hebben, etc.

toen ik een van de eerste malen met men trekpaard mee deed aan een onderlinge dressuur, kwam ik in een van e moeilijkere proeven op de 1 ste plaats. schijnt dat er nadien erg veel commentaar geweest is, en zelfs bedreigingen naar de manege eigenaar, dat het niet KON dat iemand met zon beest gewonnen was.
je kunt het vergelijken met iemand die met een ferrari aan de lichten staat, en iemand met een opelletje, en dat de persoon met de opel de ferrari eruit trekt, gegarandeerd dat je boze gezichten ziet. zij zijn dan niet specifiek jaloers op die auto, maar wel op het feit dat ze verslagen zijn, en dat kunnen ze niet hebben.

simpelste dat je kunt doen: leven en laten leven,als ze opmerkingen geven, gewoon negeren en rijden met die "knol" :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:34

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:37

wendy: ik snap het niet :s hier wordt er toch rijtechnisch commentaar gegeven?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:38

Knol pff, mooie pony hoor! , reken maar dat hij mooi kan lopen! :D

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:38

Leuk paardje!

Je hoeft toch geen pony te hebben van een paar duizend euro of zo?
Hij doet het toch super goed?Of niet?
Ja,het kan altijd beter,maar dat heet oefenen.

Mijn moeder noemt mijn pony's ook knollen dat is een gewoonte.
Dat is helemaal niet negatief bedoelt of zo.

Ik vind het er toch heel mooi uitzien!

Veel plezier ermee!

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:43

knol is zo'n beledigend woord er zijn altijd paarden die minder geschikt zijn voor een bepaalt onderdeel van rijden maar daarvoor is het geen slecht paard en in dit geval vindt ik dat je paard mooi loopt en het dus ook NIET verdiend om knol genoemd te worden

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:45

Een knol is belgisch trekpaard naar mijn mening ik wil niet veel zegen maar ik val wel op die forse kleine pony's je heb een mOoie pony onder je kOnt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:47

KWIBBELxx schreef:
wendy: ik snap het niet :s hier wordt er toch rijtechnisch commentaar gegeven?

Je moet hier minimaal 5 foto's plaatsen, en een uitgebreidere openingspost met waar je mee bezig bent en waar je tegenaan loopt ;)

Maar, ik vind je pony leuk hoor! Misschien iets te zwaar, maar het lijkt alsof hij netjes word gereden en loopt echt niet lomp,
als ik dat zo van een foto kan zien teminste. Gewoon lekker doorrijden en laat ze maar eens zien dat je met deze pony net zo ver
of zelfs verder komt dan hun! Trek je er niks van aan, het is jouw pony en jij doet ermee wat je wilt, dan maakt het niet uit wat zij ervan vinden!