ik waag me er weer aan, ik start weer eens topic in HAW! Met mijn vorige topics heb ik leuke tips gekregen waar ik ook lekker mee aan het werk ben gegaan.
Eerdere topics:
1. [RT-HAW] Iemand opbouwende kritiek? Nieuwe combinatie hier!!
2. [RT-HAW] Aretta @ work
3. [RT-HAW] Aretta weer eens op HAW
Info over Aretta:
6 jarige spring merrie, Keur predicaat. afstamming kojak x damiro.
Springen M
Dressuur B+9.
Hoogte 1.67
aandachtpunten: niet te steng in hand. (voornamelijk binnenhand) niet naar beneden kijken.. consequent zijn in been-gebruik.. handen niet breed zetten, hakjes uitdrukken, niet afrommelen.. Meer impuls vragen.
Bij het filmpje kon ik eens goed zien hoe rommelig ik soms ben.. hier mag het net allemaal wat scherper.. + ik moet eens goed luisteren wanneer ik moet aanspringen in galop
(2e galop) Vlak na mijn laatste topic heb ik aretta een rust moeten gegeven van 3.5 maand.. Dit door omstandigheden van mezelf. In het weekend kon ik gelukkig wel lekker met haar aan de slag.. conditie een beetje onderhouden door longeren en gewoon lol met de knol.
Ik heb haar nu een maandje opgepakt en we zijn weer begonnen met wedstrijden rijden. (deze stonden al geplant) 2 weken geleden stond mijn eerste weer geplant na een half jaar niet te zijn gestart. (laatste wedstrijd in dec. moest ik afzeggen) Dit was een beetje naief gedacht met de weinige training die we gehad hebben,, maar we hebben het in ieder geval naar ons zin gehad en het ging me er meer om dat ze braaf haar rondje deed en ik weer lekker het gevoel kon opsnuiven;p Toch een winstpuntje eruit gereden!
Eergisteren was mijn 2e wedstrijd weer! dit ging al een stuk beter en haar conditie was ook al iets verbeterd. We hadden met de eerste proef 181 punten gehaald, en met de 2e proef 193, dit was genoeg voor een gedeelde eerste plaats
Nou genoeg gekletst, hier de foto's en een stuk van mijn proefje
1. pose!

2.

3.

4. hier vind ik mezelf te steng in de hand, handen rechtop en naar voren kijken

en dan het filmpje,
http://youtu.be/xIoF58T9_4g
Tips zijn welkom, hou het wel netjes graag!!

bedankt voor het kijken!

ik zou haar in de middenstap proberen iets ronder te houden en dan naar voren rijden zodat ze haar passen echt wat langer gaat maken. Verder vind ik dat je haar vriendelijk rijd en dat je er lekker ontspannen op zit
soms wel even leuk om te horen dat we goed opweg zijn.. bedankt ervoor!