Aretta weer op wedstrijd, B dressuur,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhouse

Aretta weer op wedstrijd, B dressuur,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:14

hallootjes!!

ik waag me er weer aan, ik start weer eens topic in HAW! Met mijn vorige topics heb ik leuke tips gekregen waar ik ook lekker mee aan het werk ben gegaan.

Eerdere topics:

1. [RT-HAW] Iemand opbouwende kritiek? Nieuwe combinatie hier!!
2. [RT-HAW] Aretta @ work
3. [RT-HAW] Aretta weer eens op HAW

Info over Aretta:
6 jarige spring merrie, Keur predicaat. afstamming kojak x damiro.
Springen M
Dressuur B+9.
Hoogte 1.67

aandachtpunten: niet te steng in hand. (voornamelijk binnenhand) niet naar beneden kijken.. consequent zijn in been-gebruik.. handen niet breed zetten, hakjes uitdrukken, niet afrommelen.. Meer impuls vragen.
Bij het filmpje kon ik eens goed zien hoe rommelig ik soms ben.. hier mag het net allemaal wat scherper.. + ik moet eens goed luisteren wanneer ik moet aanspringen in galop O:) (2e galop)

Vlak na mijn laatste topic heb ik aretta een rust moeten gegeven van 3.5 maand.. Dit door omstandigheden van mezelf. In het weekend kon ik gelukkig wel lekker met haar aan de slag.. conditie een beetje onderhouden door longeren en gewoon lol met de knol.

Ik heb haar nu een maandje opgepakt en we zijn weer begonnen met wedstrijden rijden. (deze stonden al geplant) 2 weken geleden stond mijn eerste weer geplant na een half jaar niet te zijn gestart. (laatste wedstrijd in dec. moest ik afzeggen) Dit was een beetje naief gedacht met de weinige training die we gehad hebben,, maar we hebben het in ieder geval naar ons zin gehad en het ging me er meer om dat ze braaf haar rondje deed en ik weer lekker het gevoel kon opsnuiven;p Toch een winstpuntje eruit gereden!

Eergisteren was mijn 2e wedstrijd weer! dit ging al een stuk beter en haar conditie was ook al iets verbeterd. We hadden met de eerste proef 181 punten gehaald, en met de 2e proef 193, dit was genoeg voor een gedeelde eerste plaats *\o/*

Nou genoeg gekletst, hier de foto's en een stuk van mijn proefje

1. pose!
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. hier vind ik mezelf te steng in de hand, handen rechtop en naar voren kijken
Afbeelding

en dan het filmpje,

http://youtu.be/xIoF58T9_4g

Tips zijn welkom, hou het wel netjes graag!!

Afbeelding

bedankt voor het kijken!

Splinter

Re: Aretta weer op wedstrijd, B dressuur,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:06

Wat zijn jullie een leuke combinatie! Mooi paard heb je met fijne gangen :j
Als aandachtspunten zou ik haar meer voor het been maken, en dan met name meer respect voor je binnenbeen, ze valt wat in de bochten en ik denk dat je dat probeert te compenseren met je binnenhand
Niet doen! Maar scherp aan binnenbeen zetten, verder ga je nogal gehaast, neem de tijd rij wat rustiger dan kan je je figuren mooier maken! Als laatste zou ik de teugels iets meer op maat maken en hand goed voor houden

Succes jullie komen er wel!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:53

proef ziet er keurig netjes uit...
Mooie constante gangen
jij zit netjes en vriendelijk
weinig comentaar eigenlijk!!

Jullie zijn een mooie combinatie!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:11

Mooie proef! Vriendelijk, constant en vloeiend gereden met een terechte plaatsing.
ik heb nog gekeken bij deze wedstrijd van 't weekend
Wel valt me op dat ze niet recht in haar lijf is en nog vrij veel onbalans heeft (zo lijkt het.)
Zo zwabbert ze op de rechte lijnen en in de middendraf (in ieder geval de eerste zie je het goed) is ze niet rechtgesteld. Ook gooit ze linksom haar achterhand wat naar binnen.
Probeer hier in je trainingen mee aan de slag te gaan. Je hebt volgens mij een ontzettend soepel paard maar daardoor mist ze ook weer die stabiliteit.

Verder wil ik ook meegaan met hierboven. In de hoeken kan je fijner stelling vragen door je hand naar binnen te plaatsen en niet naar de schoft toe. Buigen moet om je binnenbeen. Heel consequent hiermee oefenen en alle hoeken (ook in je training) mooi doorrijden en dan komt dat helemaal goed!

Veel succes verder, jullie komen er wel :))

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:45

Netjes! Fijn beeld en je punten voor die proef vind ik zeker terecht :) ik zou haar in de middenstap proberen iets ronder te houden en dan naar voren rijden zodat ze haar passen echt wat langer gaat maken. Verder vind ik dat je haar vriendelijk rijd en dat je er lekker ontspannen op zit :) verder vind ik ook dat de iets meer impuls mag hebben en iets beter aan het been. Ze loopt wel lekker fijn constant rond, erg fijn beeld vind ik :) succes met haar!

(deed zelf ook mee daar zondag maar heb je geloof ik niet zien rijden)

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 00:27

nou word helemaal blij van de reacties!! :P soms wel even leuk om te horen dat we goed opweg zijn.. bedankt ervoor!

@ Splinter: hier zijn we druk mee bezig om actief te reageren op beenhulp, en natuurlijk het probleemp met binnenbeen.. Ik probeer het recht te trekken zeg maar door mijn binnenhand op haar schoft te duwen.. Probleem is in ieder geval bekend;p

@ MariekeS_: We hebben zeker nog wat problemen met balans zoeken, ( bij indraven springt ze ook telkens in galop aan als ik haar niet genoeg ondersteuning bied) maar nadat ik haar weer opgepakt heb, ben ik vooral bezig gegaan met conditie training en soepelheid in haar lichaam en ruggebruik, met deze oefeningen trainen we ook meteen haar balans, maar heeft even tijd nodig!;p Bedankt voor de tip!

@ deniece: bedankt!! hmm was dat wel bij deze manege? in vaassen bij het hippisch centrum? volgens mij deden ze alleen de zaterdag namelijk,

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:15

ik ga mee met wat er hierboven gezegd is, maar vergeet niet die buitenteugel er ook goed aan te houden en je binnenbeen eraan.
jullie zijn een super leuke combi en wat een mooie gangen heeft ze zeg! dat gaat nog wel wat worden in de toekomst.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:22

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:39

hallo,

Mooi dier heb je, ik heb alleen het idee dat ze niet gelijk loopt, ze gooit haar ene been verder weg als het ander.
Misschien een idee om je paard wat meer te rekken tijdens het rijden.

Succes

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:20

Mooie combinatie zijn jullie en wat een leuk paard!! Een hele nette proef...
Het enige wat mij opvalt is dat ze wel iets meer stelling in de bochte mag hebben en wat soepeler in der lijf..
Maar het ziet er allemaal heel ontspanne en fijn uit..