[RT-HAW] Arabierenklier voor het eerst onder het zadel.
Ik heb nu twee lessen gehad van @Navanja hier op bokt en ik vind het zelf al een hele verandering.
Er blijft wel nog veel werk aan de winkel.
Zo moet ik echt hard blijven trekken aan mijn houding. Ik moet vooral mijn schouders blijven ontspannen zodat ik in het zadel kan blijven zitten.
Hakken uitdrukken en tenen naar binnen wordt hard aan gewerkt en ik merk al verschil, maar die spieren zijn nogal strak, dus dat is een kwestie van rekken en strekken.
Day zijn zwakke punt is zijn rechter-achterbeen ( van voren gezien ). Deze is verdraaid destijds in de trailer en Navanja merkte dit gelijk op.
Ik probeer middels verschillende oefeningen om zijn achterbenen buigzamer en sterker te maken. Verder is ontspanning het sleutelwoord en staat het veranderen van mijn houding hoog in het vaandel.
Even wat rekken en strekken om zijn achterbenen wat te laten stretchen. Dit heb ik natuurlijk beide kanten op gedaan.

Indraven.

Hier bouwde hij wat spanning op. Hij komt wat omhoog en loopt eigenlijk wat te hard.

Een beetje eng oog, maar vind hem wel lekker ontspannen ogen.

Ook een fijn beeld.

Valt me op dat hij zijn hoofd wat kantelt. Hij had vandaag wat moeite op de rechterkant.

Niet helemaal ontspannen, maar ook niet zo gespannen als eerder.

Houding is niet je-van-het, maar ik vind zijn achterbenen hier goed onder de massa treden.

Knap plaatje.

Andere kant.

Uitdraven. Neusje mag er wat meer uit.

We werken hard, ook met les, maar als er tips of oefeningen zijn die me goed zouden kunnen helpen, hoor ik die natuurlijk erg graag!