Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
die drafpassen net na de galop zijn ook de beste drafpassen die het paard kan maken,geen wonder dat je het daar dan moeilijk mee hebt als het doorzitten op zich op dat paard al moeilijk is! je zou moeten proberen om je paard niet "te groot" die laatste galoppassen te laten maken,en meteen door remmen zeg maar voor een beheerste draf. dus proberen je paard erg rustig te laten galopperen voor die overgang,en ook meteen dat draftempo rustig te krijgen
waarschijnlijk heeft het even tijd nodig om meer controle te krijgen maar als je er aan werkt gaat het je vast wel lukken,net als het doorzitten!
groetjes deess
mrie schreef:Die drafpassen in de overgang terug van galop naar draf hoeven niet gigantisch te zijn. Als dat wel zo is dan lijkt het me dat je je paard te veel uit elkaar laat vallen.
Maak het klein, steeds langzamer galoperen en dan pas de hulp voor terug naar draf. Het paard dient daarbij in de aanleuning te blijven en niet terug te vallen.
Ik denk dat je het probleem eerder bij je galop/overgang moet zoeken! En wil daar nog aan toevoegen dat je genoeg sprong moet houden. Dus niet alleen langzamer galoperen, maar wel actief en bij elkaar, met genoeg sprong. Dressuurgek schreef:Ga zelf eens als een lappenpop op je paard zitten en laat de galop steeds iets kleiner worden en laat m dan een keer in draf vallen terwijl je zelf nog steeds als een lappenpop erop zit. Omdat je weet dat die eerste 3 drafpassen groot zijn ga je zelf aanspannen om te blijven zitten en daardoor stuiter je uit t zadel. Je moet je laten meevoeren als het ware.
ik span zeker niet aan, maar helemaal in de beweging van dit paard meegaan als een lappenpop is bij dit paard geen succes