Pony valt uit elkaar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxSasjuhh

Pony valt uit elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 19:56

Mijn pony kan ik tijdens het springen moeilijk aan elkaar houden.
Met de dressuur lukt het allemaal wel heel makkelijk tenzij er sprongen staan.
Met het springen dus niet.
Hij trekt zelf best wel en als ik wat meer druk wil houden lukt dat me op de een of andere manier niet goed.
Ik zit zelf ook best snel naar voren.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Britt_S

Re: Pony valt uit elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:05

En als je veel verschillende oefeningen rijd? houd je paardje maar eens flink bezig en laat hem maar op jouw concentreren :) tempowisselingen rijden help ook!
veel succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:28

Als ik het zo lees, heb je het alleen over de voorkant. Zwaar zijn, druk houden, naar voren zitten. Bij elkaar rijden komt van achteren. Mijn eerste reactie is dan ook been eraan. Drijf hem naar je hand ipv druk te houden. Als je voor alleen druk houdt, valt je paard juist op de voorhand en dus uit elkaar. Ook tussen de sprongen goed je been eraan houden dus. Drijf je paard bij elkaar.

Wat daarbij kan helpen is oefeningen tussen de sprongen doen. Bijvoorbeeld meteen een volte inzetten na de landing. Eerst weer dressuurtechnisch bij elkaar en dan pas weer verder. Dus netjes van achteren naar voren laten komen. Juist ook als ze sneller of zelfs heter worden van het springen blijft dat zo belangrijk.

Hopelijk kan je hier iets mee. Succes!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 14:36

Been doe ik ook maar dat helpt gewoon niet

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:44

KozieZ schreef:
Als ik het zo lees, heb je het alleen over de voorkant. Zwaar zijn, druk houden, naar voren zitten. Bij elkaar rijden komt van achteren. Mijn eerste reactie is dan ook been eraan. Drijf hem naar je hand ipv druk te houden. Als je voor alleen druk houdt, valt je paard juist op de voorhand en dus uit elkaar. Ook tussen de sprongen goed je been eraan houden dus. Drijf je paard bij elkaar.

Wat daarbij kan helpen is oefeningen tussen de sprongen doen. Bijvoorbeeld meteen een volte inzetten na de landing. Eerst weer dressuurtechnisch bij elkaar en dan pas weer verder. Dus netjes van achteren naar voren laten komen. Juist ook als ze sneller of zelfs heter worden van het springen blijft dat zo belangrijk.

Hopelijk kan je hier iets mee. Succes!

jep dit klopt. ga is na de sprong je paard stilzetten, maak overgang draf, ga is wat sneller met hem. houd hem bezig!

rent hij trouwens ook onder je vandaan? daarmee bedoel ik gaat hij heel snel rennen? zoja houd hem voor kort maar houd hem achter actief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:44

Lijm meenemen!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:09

brownhorse schreef:
Been doe ik ook maar dat helpt gewoon niet

Dan heb je veel teveel hand. Hand mag de overhand niet hebben. De motor zit achter en die bedien je met je been. Als er voor vanalles zwaar wordt heb teveel hand en te weinig motor.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:33

Je zegt zelf al dat je te ver naar voren zit, wat dan het eerst in me op komt is begin bij jezelf, en dan bedoel ik bij je houding, ga een keer aan de longe met een paar balkjes en dan jij erop en ogen dicht en recht blijven zitten. En inderdaad gewoon goed been erraan en hand ontspannen en naar je hand toe rijden ipv druk houden. (ik zelf heb er moeite mee met het druk houden, ik houd meestal te kort waardoor ze niet lekker loopt, ik werk erraan!)

x