Talent Vs. Inzet & Doorzettingsvermogen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_00

Talent Vs. Inzet & Doorzettingsvermogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:32

Heej Bokkers :)

Ik blijf het me afvragen, waar kom je verder mee?

Ikzelf zou wel wat meer talent mogen hebben :Y) , maar hoop het toch ver te schoppen met doorzettingsvermogen...

En hoe zijn de verhoudingen bij jullie?
Laatst bijgewerkt door Chantal_00 op 05-04-12 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Talent Vs. Inzet & Doorzettingsvermogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:33

Ik zie de optie geld er niet tussen staan? :=

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:35

Jaa, het is moeilijk om alle onderwerpen die er invloed op hebben te noemen....

Maar stel je voor dat je veel geld hebt, wat kan je dan beter gebruiken, talent of inzet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:35

De combi geld en inzet is denk ik wel de beste.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:36

Met inzet & doorzettingsvermorgen kom je sowieso wel verder dan talent zonder doorzettingsvermogen & inzet ;)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:29

Ik zeg doorzettingsvermorgen, en natuurlijk een klein beetje geluk is fijn :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:33

De goede mensen die achter je staan. Goede intstructie. En het geld.

Verder zonder dit allemaal ik denk alledrie wel. Ik ken er genoeg die een hiervan missen en dan houd het ergens toch wel op..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:00

Hangt er vanaf waarmee, ik heb liever les van iemand zonder talent die alles op 10 verschillende maniere heeft moeten leren voor het kwartje viel en uiteindelijk toch nog wat berijkt heeft, zo iemand weet tenminste vaak wel hoe je een ander wat kunt leren, iemand die talent heeft en niet precies weet wat hij/zij doet, maar het gewoon kan, zal mij niet veel verder kunnen helpen omdat ik zelf tot de kneuzen behoor.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:02

Ik heb nooit veel talent gehad,maar wel doorzettingsvermogen en inzet.
Met talent kom je alleen verder als je er wat mee doet.Je zult toch moeten doorzetten als het ff tegenzit.
En dat zit het meestal met paarden...

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:14

Ik denk dat je zonder doorzettingsvermogen nergens komt. Er zullen namelijk altijd wel wat problemen e.d. zijn en dan is het natuurlijk niet echt handig als je het meteen opgeeft. Dan kom je nergens.
Maar een beetje talent is denk ik wel nodig als je echt verder wilt komen... (helaas... :p)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:35

Met talent en minder doorzettingsvermogen kom je als ruiter helaas meestal toch verder dan zonder talent en alle doorzettingsvermogen van de wereld.
Bij een echt talent gaat het meeste rijden gewoonweg vanzelf en zal daardoor weinig tegenslagen krijgen, iemand zonder talent zal altijd een stapje achterlopen en steeds moeite houden met dingen aanvoelen op nieuwe paarden. Die zonder talent kan als ie een fijn paard heeft en houd toch wel weer een eindje komen met dat paard, omdat ie door zijn doorzettingsvermogen dat paard zo goed leert kennen, met een ander paard moet ie dan weer opnieuw beginnen, terwijl een talentje met een nieuw paard veel sneller door kan.

Een ruiter met talent en doorzettingsvermogen, heeft zelfs niet eens geld nodig om ver te komen, die kan werk krijgen als ruiter of als ie jonger is bij mensen met paarden of pony's in hun buurt gaan rijden.
Natuurlijk is een beetje geluk bij alles wel nodig...

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:58

Een goede instructeur en met wat geld denk ik dat je aardig ver kan komen. Maar zonder inzet en doorzettingsvermogen is het geen gemakkelijke weg naar de top...

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:15

Goede instructeur, geld, beetje talent, doorzettingsvermogen en inzet natuurlijk :j

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:27

Toch heeft het heel veel met geld te maken in de paardensport en doorzettingsvermogen :j!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:09

Bij de meeste die altijd zeggen dat je in de paardensport alleen iets kunt bereiken met geld, die hebben toch vaak een te kort aan talent of doorzettingsvermogen...

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:01

Je kán met talent veel verder komen dan met alleen inzet en doorzettingsvermogen.
Geld speelt trouwens ook een grote rol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:30

schoentje schreef:
Bij de meeste die altijd zeggen dat je in de paardensport alleen iets kunt bereiken met geld, die hebben toch vaak een te kort aan talent of doorzettingsvermogen...

Ik denk dat het ook heel erg ligt aan de regio. In noord holland ligt het niveau ook veel lager dan bijvoorbeeld Brabant of Twente. Maar idd je kunt als stalruiter een boel bereiken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:57

schoentje schreef:

Dat sowieso, daarom kom je het verste met deze 3 dingen :j!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:24

Tuurlijk helpt geld je een heel eind op weg! Maar een echt talent die een gruwelijke inzet toond, kan zonder geld echt een heel eind komen.
Maar aan motivatie daar schort het vaak aan bij jongeren tegenwoordig! Stagiaires die echt wel gevoel voor paardrijden hebben, maar de ervaring van een betere manegeruiter kunnen bij ons op stal alle kansen krijgen. Maar als ze het dan in het weekend of 's avonds te veel werk vinden om mee op concours te gaan, bovendien niet eens op grotere wedstrijden in de regio willen gaan kijken, nooit een van de vele vakbladen die in de kantine liggen in de hand pakken, niet mee gaan kijken naar bloedinteressante clinics in de regio, maar puur alleen de uren draaien die ze móeten draaien en verder liever bij het vriendje op de bank gaan zitten, dan ga ik er verder ook niet heel veel moeite voor doen.
Andere stagiaires die aan alle kanten laten zien dat ze echt willen leren, overal mee naar toe gaan en interesse in het vak tonen, krijgen bij ons ook paarden mee naar oefenwedstrijden, meer intsructie en gewoon meer kansen.
Die 2e soort stagiaire kan zonder geld en zelfs met iets minder talent verder komen dan de eerste stgiaire...

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:34

talent is best belangrijk. je moet een bepaald inzicht hebben om te kunnen snappen waar het goed of fout gaat. Als je dat niet hebt kunnen mensen aanwijzingen geven wat ze willen, maar je zal het dan toch niet snel genoeg oppikken. Ook is inzet en doorzettings vermogen niet verkeerd om te hebben. De aanhouder wint vaak. Misschien als je via een omweg je talent en inzicht weet te beinvloeden dat het dan sneller resultaat levert? dan heb je alle vliegen in een klap! Tenminste, als dat zo werkt. En geld, ja, als je doorzettings vermogen hebt ben je ook bereid om tien duizend baantjes te nemen om in een later stadium derest te kunnen verwezelijken, denk ik.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:33

schoentje schreef:

Nou.... Een goede instructeur kost vaak veel geld, een goed paard kost veel geld, tuig dat niet na 2x gebruiken uit elkaar valt kost veel geld, stalling kost veel geld en als je ver wil komen moet je ook nog geld hebben voor een trailer, auto en benzine :=

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:45

Het is makkelijker met veel talent, maar met inzet en doorzettingsvermogen kan je er ook wel komen!!!

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:46

KWIBBELxx schreef:
Het is makkelijker met veel talent, maar met inzet en doorzettingsvermogen kan je er ook wel komen!!!

Ja? Denk je dat je hetzelfde niveau kan bereiken?

Zou mij wel goed uitkomen ;)

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:56

Chantal_00 schreef:
KWIBBELxx schreef:

Ja? Denk je dat je hetzelfde niveau kan bereiken?

Zou mij wel goed uitkomen ;)

't zal met talent makkelijker gaan, maar als je iets echt wil en je doet er super hard je best voor dan lukt dat toch, 't zal misschien langer duren maar met geduld is da opgelost ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:06

Doorzettingsvermogen je kunt nog zoveel talent hebben maar als je de discipline niet kan opbrengen sagelijks te trainen en verbeteren kom je er niet ;)